Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen voor Minolta A1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lenzen voor Minolta A1

    Ik ben een beetje op zoek naar lenzen voor mijn Al:
    UV-filter
    Macro
    Telefoto (liefst 2x)

    Ik heb even rondgekeken op ebay en vond wat lenzen op ebay van "Digital Optics Japan" : de lenzen die ik wou willen kosten tesamen +/- 220 Eur (van dit merk).
    Ik vind bijna niets terug over dit merk , maar heb op 1 website al vernietigende commentaar gezien.
    Heeft er iemand al ervaring met deze lenzen ?
    Wat zijn goeie voortzetlenzen voor de A1, en wat kost dit ongeveer (ik zoek geen top-of-the-line stuff, maar wel prijs-kwaliteit (zoals velen denk ik)).
    Alvast bedankt.

    Minolta A1 + X-Drive II + Minolta 3600 HS(D) Flash
    http://users.telenet.be/amano/

  • #2
    Telefoto van Olympus zijn vrij goed
    Indien UV filter, kies dan de dunste om vignetting te voorkomen

    Groetjes

    Comment


    • #3
      Minolta maakt zelfs tegenwoordig telephoto en wide-angle lenzen, maar ik weet niet van buiten welke factor en hoe duur ze zijn. Kijk eens op de site van Konica-Minolta... .
      Wat de uv-filter betreft, koop best een ultra slim, want bij mijn Hama 'ultra slim' polarizer zie ik dus toch nog steeds vignetting op 28 mm (donkere zwarte randjes, verdwijnen rond 35 mm, maar ja!). Een andere oplossing is natuurlijk voor een grotere filter en een step-up ring te opteren, maar dat is nogal overkill. Zeker voor een uv filter die over het algemeen dun genoeg zijn, denk ik. Eens op het forum van dpreview zoeken, daar zijn redelijk wat topics over filters voor de Minolta A/D camera's geweest!

      Comment


      • #4
        tele

        olympus tcon 17 (x1.7)
        minolta act100 (x1.5)
        raynox 2020 (x2.2)

        de milolta is groot en duur maar er is een firmware update bij zodat de AS aangepast is

        de olympus is kleiner en goedkoper en heel goed van kwaliteit

        de raynox is een x2.2 maar ik weet niet of de kwaliteit goed is.
        site[/URL]

        Comment

        Working...
        X