Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Motorcrossen op zondag ochtend

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Motorcrossen op zondag ochtend

    Met mijn nieuwe 6D en opgedane kennis in de cursus eens wat motorcross shots gedaan.

    Echt veel lager kon ik niet gaan zitten op de grond :-)
    Graag hoor ik wat ik beter of anders moet doen de volgende keer.


    F9.0 - 1/2500
    Alvast bedankt

    Petje

  • #2
    Re: Motorcrossen op zondag ochtend

    Een sluitertijd van 1/500" was hier ruim voldoende geweest, dus kon de ISO ook omlaag.

    Met 15% verscherping wordt ie beter.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Motorcrossen op zondag ochtend

      Dit is in de basis een mooie foto. Door op f9 te werken heb een mooie scherpte over het het hele beeld. Hier nog wat tips om te verbeteren:

      1. Een sluitertijd van 1/2500 is wel heel erg snel. Dit soort foto's moet je op 1/800 ook kunnen maken. Wil je wat beweging in de foto in bijvoorbeeld de wielen dan kun je nog lager gaan tot bijv 1/250 - 1/500. Dit is even proberen.

      2. De foto oogt een tikkie flets. Door het contrast wat te verhogen (kan ook met levels/curves) wordt de foto net wat frisser.

      3. Een iets krappere uitsnede maakt de foto nog wat sterker. Ik zou de foto zodanig bijsnijden dat de kleine mannetjes links en recht eraf vallen. De kleine motorrijder zou ik wel laten staan.

      4. De rode lijn loopt precies parallel met de motorrijder. Het leidt een klein beetje af maar is onvermijdelijk als je op deze plek staat. Hier kun je alleen vooraf rekening mee houden

      Omdat kijken meer zegt dan woorden:


      Er is verder niet aan verscherpt. Dit was niet nodig.
      Last edited by KCfoto; 23 oktober 2013, 21:58.
      Groetjes, KC
      www.sportbeelden.com

      Comment


      • #4
        Re: Motorcrossen op zondag ochtend

        Van deze uitleg steek ik alvast één en ander op.
        Onlangs ook een eerste poging sport op Zolder geprobeerd met verschillende snelheden.
        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

        Comment


        • #5
          Re: Motorcrossen op zondag ochtend

          Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
          Van deze uitleg steek ik alvast één en ander op.
          ik sluit me aan bij Anaisje!

          Comment


          • #6
            Re: Motorcrossen op zondag ochtend

            Vind het een mooie actiefoto.
            Wat beweging zou niet misstaan hebben maar vind het persoonlijk niet altijd noodzakelijk.

            @KCFoto: Bedankt voor je toffe & aanschouwelijke uitleg.

            Groetjes
            Marc
            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

            Comment


            • #7
              Re: Motorcrossen op zondag ochtend

              @ KCFoto, bedankt voor je tips en opmerkingen. Is een heldere uitleg en ga ik zeker binnen kort eens in praktijk proberen te brengen op de zelfde locatie (is achter mijn huis, dus snel effe heen te gaan)
              En je ziet inderdaad duidelijk het verschil in mijn versie en de bij gewerkte versie. Zier er beter uit :-)

              Groet,

              Patrick

              Comment


              • #8
                Re: Motorcrossen op zondag ochtend

                Alles werd reeds mooi gezegd en daar leer ik ook van.
                Wel opvallen is dat de motorrijder op zo'n smal vlak de lucht ingaat en dan moet ie weer op dat plankje terecht komen. Indrukwekkend stunt vraagt veel handigheid en moed

                Comment

                Working...
                X