Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pinnnnnnng Ponnnnnnnng + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pinnnnnnng Ponnnnnnnng + update

    Ter opvolging van deze: http://forum.belgiumdigital.com/f80/...ml#post3121259

    Hopelijk zijn we er een beetje op vooruit gegaan. Op fotogebied dan toch...









    Beiden Iso 2500 - 45mm - f/2,5 - 1/320 sec
    Last edited by Pythagoras; 25 oktober 2013, 19:18. Reden: Update

  • #2
    Re: Pinnnnnnng Ponnnnnnnng

    Als ik mag voortgaan op het logo op de t-shirt, is deze foto genomen in zaal 'De Zeurt' te Schoten?
    Last edited by 550Dave; 23 oktober 2013, 20:02.
    Canon 60D - 10-22mm f3.5-4.5 USM - 17-55mm f2.8 IS USM - 70-200mm f2.8 L IS II USM - 100mm f2.8 L IS USM Macro

    Comment


    • #3
      Re: Pinnnnnnng Ponnnnnnnng

      Oorspronkelijk geplaatst door 550Dave Bekijk bericht
      Als ik mag voortgaan op het logo op de t-shirt, is deze foto genomen in zaal 'De Zeurt' te Schoten?
      Ja dat klopt, ik was daar ook...
      Veel kan ik hier wel niet met bijleren.

      Comment


      • #4
        Re: Pinnnnnnng Ponnnnnnnng

        Toffe foto's maar ik den dat hij de bal niet vangt, bij foto 1

        Comment


        • #5
          Re: Pinnnnnnng Ponnnnnnnng

          Oorspronkelijk geplaatst door Pythagoras Bekijk bericht
          Ter opvolging van deze: http://forum.belgiumdigital.com/f80/...ml#post3121259

          Hopelijk zijn we er een beetje op vooruit gegaan. Op fotogebied dan toch...
          Een wereld van verschil.
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

          Comment


          • #6
            Re: Pinnnnnnng Ponnnnnnnng

            Beiden scherpe en geslaagde actiefoto's.
            In de eerste zit er voor mij wel teveel ruimte boven de man zijn hoofd.
            Er speelt zich daar niets af, er hangt niets interessants aan de muur dus zou er een flink deel afhalen.

            Groetjes
            Marc
            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

            Comment


            • #7
              Re: Pinnnnnnng Ponnnnnnnng

              Dezelfde muur heeft een andere kleur, witbalans corrigeren.
              mvg,
              Eddy
              Smaken verschillen

              Comment


              • #8
                Re: Pinnnnnnng Ponnnnnnnng

                In ieder geval een flinke vooruitgang. je hebt duidelijk affiniteit met de sport wat niet onbelangrijk is. Hier nog wat tips:

                - Dit is een situatie waar je niet altijd op je auto-witbalans kunt vertrouwen. In een zaal met TL licht en grijze groene kleuren kan het misgaan zoals bij foto 1. In dit geval kun je het beste de WB kalibreren met een grijskaart op het midden van de tafel.
                - Je objectief heeft een max diafragma van 1.8 benut dit dan ook. Op 45 mm (90mm FF) heb je nog voldoende scherptediepte en win je aan kwaliteit door met een lagere iso of een snellere sluitertijd te kunnen werken.
                - De eerste foto zou ik halveren en in landschapsformaat uitsnijden
                - De tweede mag nog iets krapper in het kader.

                Succes!
                Groetjes, KC
                www.sportbeelden.com

                Comment


                • #9
                  Re: Pinnnnnnng Ponnnnnnnng

                  Hartelijk dank aan allen voor hun kritiek en/of toelichting. Hier kunnen we verder mee.

                  Witbalans is hier inderdaad een probleem, zal mij nog veel moeten verdiepen in deze materie vrees ik.
                  Ik ben zeer tevreden over mijn combinatie, toestel & lens. Zo zie je maar dat dit niet enkel als portretlensje kan gebruikt worden. We hadden ergens gelezen dat ze vol open niet het max. resultaat zou opleveren, vandaar dat we hem wat hebben dicht geknepen.

                  Ik heb ook nog wat zelfkritiek, op de tweede foto is er maar één voet zichtbaar van de speler, en dat vind ik een beetje jammer.

                  Ondertussen ook even de aanpassingen geplaatst. Thanks voor jullie reacties

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pinnnnnnng Ponnnnnnnng

                    Oorspronkelijk geplaatst door Pythagoras Bekijk bericht
                    Ik heb ook nog wat zelfkritiek, op de tweede foto is er maar één voet zichtbaar van de speler, en dat vind ik een beetje jammer.
                    Dan maak je ze toch helemaal onzichtbaar. wat dacht je van dit:

                    Groetjes, KC
                    www.sportbeelden.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pinnnnnnng Ponnnnnnnng

                      Een wereld van verschil in het voorstel. De basis moet goed zijn om dit er van te maken.
                      Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Pinnnnnnng Ponnnnnnnng

                        Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk bericht
                        Dan maak je ze toch helemaal onzichtbaar. wat dacht je van dit:
                        Ja, waarom niet? Dat stoort mij feitelijk ook niet zo zonder benen/voeten, er is helemaal niets mis mee. Dat heb je goed getrokken.
                        Misschien dat we voor de toekomst nog wat kunnen sparen voor de 75mm / f1,8 ;

                        Comment


                        • #13
                          Re: Pinnnnnnng Ponnnnnnnng

                          Vind de up's al heel wat beter.
                          KCfoto weet perfect aan je verzuchtingen tegemoet te komen in zijn laatste voorstel.
                          Voor mezelf echter stoorden de gedeeltelijke voeten/benen niet.

                          Groetjes
                          Marc
                          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Pinnnnnnng Ponnnnnnnng

                            Oorspronkelijk geplaatst door Pythagoras Bekijk bericht
                            .....

                            Ondertussen ook even de aanpassingen geplaatst. Thanks voor jullie reacties
                            3.1.5 Fotohoek: Update’s
                            Als je (door tips van anderen leden) een geplaatste foto verbeterd hebt, is het toegestaan 1 update foto per topic zichtbaar in het openingstopic bij te plaatsen.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Pinnnnnnng Ponnnnnnnng

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              3.1.5 Fotohoek: Update’s
                              Als je (door tips van anderen leden) een geplaatste foto verbeterd hebt, is het toegestaan 1 update foto per topic zichtbaar in het openingstopic bij te plaatsen.
                              grt,bouk.
                              Oeps, zal er rekening mee houden. Moet ik het nog terug aanpassen/verwijderen?


                              Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

                              Comment

                              Working...
                              X