Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 17-40 /4 of Sigma 17-35 /2,8-4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 17-40 /4 of Sigma 17-35 /2,8-4

    Ik heb de kans een tweedehands Sigma EX 17-35 f2,8-4 te kopen. Nu twijfel ik tussen deze lens te kopen of door te sparen voor een Canon 17-40 f4. Ik kan niet onmiddellijk een vergelijkende test vinden van deze 2 lenzen. Is er iemand die mij hiermee zou kunnen helpen ?

  • #2
    Op fredmiranda.com heb ik het volgende kunnen vinden. 't Is misschien niet afdoende voor jou om de knoop te kunnen doorhakken, maar 't is een begin. http://www.fredmiranda.com/reviews/s...rt=7&thecat=29 Verschillende bezoekers hebben een uitgesproken voorkeur voor de Canon 17-40.
    Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

    Comment


    • #3
      er staat op dat forum wel, waarom maakt sigma geen "EX" maar de lens die je hier vergelijkt is wel een EX

      Comment


      • #4
        hmmm, creXis... ik denk dat die bezoeker wil zeggen: "waarom bouwt sigma geen EX lens met een echte Pro-kwaliteit in plaats van een met gemiddelde kwaliteit ..."
        Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

        Comment


        • #5
          Ga voor de 17-40 F4 L kwaliteit voor een aanvaardbare prijs. ik deed mijn Sigma 15-30 weg om deze lens te kopen.
          Nog nooit spijt van gehad, scherp en licht in gewicht. Wel geen f2,8 maar bij groothoek is dit van minder belang.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Een week geleden kocht ik de 17-40L, Geweldige lens.

            Groetjes
            Willem
            Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
            http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

            Comment


            • #7
              bedankt voor de reacties en ik heb besloten om dan toch voor de Canon 17-40L te gaan.

              Comment

              Working...
              X