Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Achter de duinen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Achter de duinen






    35mm
    f8
    1/500
    iso100

    Groetjes,
    Dominic

  • #2
    Re: Achter de duinen

    in zwart wit is deze iets te " plat". Er had dan volgens mij meer contrast, scherpte in gemogen.
    Misschien dat de kleurversie beter is?

    Comment


    • #3
      Re: Achter de duinen

      Oorspronkelijk geplaatst door spyder Bekijk bericht
      in zwart wit is deze iets te " plat". Er had dan volgens mij meer contrast, scherpte in gemogen.
      Misschien dat de kleurversie beter is?
      Dat was na een paar keer komen kijken ook zo een beetje mijn gedacht.


      Grt,

      Jean-Pierre
      Last edited by Guest22; 23 oktober 2013, 15:49. Reden: woord vergeten

      Comment


      • #4
        Re: Achter de duinen

        Mooie scherpte en compo.
        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

        Comment


        • #5
          Re: Achter de duinen

          Mooie compo en wolken, voor mijn smaak is de omzetting ok.
          mvg,
          Eddy
          Smaken verschillen

          Comment


          • #6
            Re: Achter de duinen

            Mij lijkt de omzetting ook goed.
            Het geringste contrast dat je toevoegt zal er voor zorgen dat er van alles en nog wat gaat toelopen.

            Groetjes
            Marc
            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

            Comment


            • #7
              Re: Achter de duinen

              Nou ik zal even de zwarte Piet zijn. Persoonlijk weet ik niet wat je zo fantastisch vind aan dat stukje uitstekende toren of mast. Maar wat mij in je beeld boeit is vooral die duin en de wolken.
              Dus stel ik voor om er een vierkant van te maken. Hopelijk blijft je beeld nog scherp genoeg, schaduwen oplichten en wolken behouden.
              Voor mij zou dan het beeld aantrekkelijker worden.

              Comment


              • #8
                Re: Achter de duinen

                Oorspronkelijk geplaatst door spyder Bekijk bericht
                in zwart wit is deze iets te " plat". Er had dan volgens mij meer contrast, scherpte in gemogen.
                Misschien dat de kleurversie beter is?
                Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
                Dat was na een paar keer komen kijken ook zo een beetje mijn gedacht.


                Grt,

                Jean-Pierre
                Wat bedoelen jullie met platjes? Contrast en scherpte zit volgens mij goed?
                Als je het gras bedoelt, dan kon mss wel scherper door een snellere sluiter, maar de beweging erin vond ik net mooi.


                Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                Nou ik zal even de zwarte Piet zijn. Persoonlijk weet ik niet wat je zo fantastisch vind aan dat stukje uitstekende toren of mast. Maar wat mij in je beeld boeit is vooral die duin en de wolken.
                Dus stel ik voor om er een vierkant van te maken. Hopelijk blijft je beeld nog scherp genoeg, schaduwen oplichten en wolken behouden.
                Voor mij zou dan het beeld aantrekkelijker worden.
                Ik begrijp je Loeky, jouw voorstel levert een ander plaatje op dat ik op zich ook niet mis zou vinden.

                Ook Anaisje, Eddy en Marc bedankt voor jullie reacties.

                Zelf zit ik eigenlijk met een raar fenomeen met deze foto welke ik blijkbaar niet opgelost krijg.
                In photoshop had ik namelijk een iets lichtere versie klaargemaakt. Met nog genoeg detail over de hele foto.
                Maar als ik deze online zet naar picasaweb of dropbox wordt de foto precies nog wat lichter en verlies ik veel aan detail.
                Ik heb dan deze foto hierboven gemaakt in photoshop, welke iets donkerder was, maar als ik 'm upload wordt ie nog wat donkerder.
                Dus de foto die jullie hierboven zien is op mijn pc iets lichter (en beter naar mijn smaak).
                Iemand een oplossing hiervoor?
                Groetjes,
                Dominic

                Comment


                • #9
                  Re: Achter de duinen

                  Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                  Wat bedoelen jullie met platjes? Contrast en scherpte zit volgens mij goed?
                  Als je het gras bedoelt, dan kon mss wel scherper door een snellere sluiter, maar de beweging erin vond ik net mooi.
                  Voor mij persoonlijk was het dus dat gras dat ik bedoelde, het was wat "egaal". Maar als het je bedoeling was, .........

                  In photoshop had ik namelijk een iets lichtere versie klaargemaakt. Met nog genoeg detail over de hele foto.
                  Maar als ik deze online zet naar picasaweb of dropbox wordt de foto precies nog wat lichter en verlies ik veel aan detail.
                  Ik heb dan deze foto hierboven gemaakt in photoshop, welke iets donkerder was, maar als ik 'm upload wordt ie nog wat donkerder.
                  Dus de foto die jullie hierboven zien is op mijn pc iets lichter (en beter naar mijn smaak).
                  Iemand een oplossing hiervoor?
                  Probeer eens met flickr of een andere gratis fotoruimte?

                  Comment

                  Working...
                  X