Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Avond fotografie Rotterdam foto 1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Avond fotografie Rotterdam foto 1

    Hallo iedereen,

    Dit is de eerste keer dat ik een foto hier neer zet. A om te kijken of het lukt en B om te kijken of mijn eigen punten van kritiek gaan overeen komen met de opmerkingen die ik ga krijgen bij deze foto :-)
    Ben echt een beginnend fotograaf. Al jaren een camera maar nooit begrepen hoe het werkt. Heb een curces gedaan en moet zeggen het virus heeft me nu te pakken :-)


    De eerste heb ik met een lens van iemand anders gemaakt op mijn eigen body, de gebouwen aan de zijkant staan heel erg "scheef" kan ik hier nog wat aan doen of heb ik daar wat fout in gedaan.
    De 2e foto is met mijn eigen lens gemaakt (24-70)

    graag hoor ik wat beter of anders kan aan deze beide foto's

    Gr




    Last edited by Petje74; 24 oktober 2013, 11:52. Reden: verkeerde beeldverhouding

  • #2
    Re: Avond fotografie Rotterdam foto 1

    Misschien best beginnen met ze op het juiste formaat te plaatsen van max 1024 op de langste zijde.
    Misschien ook de exifs vermelden of in de foto laten zitten, want ik zie graag avond/nachtfotografie en weet dan graag de instellingen voor mocht ik het ook ooit eens willen doen.
    Groetjes

    Comment


    • #3
      Re: Avond fotografie Rotterdam foto 1

      Ik vind ze knap gemaakt, maar wel wat kleiner posten denk ik.
      Ze zijn beetje te groot voor hier, max1024 op langste kant

      Comment


      • #4
        Re: Avond fotografie Rotterdam foto 1

        eerst maar mekker over de lansgte zijde, toegestaan is 1024px max over de langste zijde.

        Wat betreft scheef staan, je neemt het voor lief - object eigenschap - of je probeert het recht te trekken met behulp van bijvoorbeeld dxo view point of ander bewerkingsprogramma.

        #1 is doordat je het gelaten hebt zoals genomen een twist en twurl geworden, daar had ik zelfs een poging gedaan het een en ander recht te zetten. Had denk zelfs nog verder weg gaan staan opdat je dan de gehele overspan had gehad.
        #2 minder scheef maar ik mis iets kwa aandachtspunt, als je hier meer aandacht had gehad voor het lijnenspel was dat mooi meegenomen geweest.

        Het komt erop neer van hoe en wat wil ik laten zien, bij #1 is dat wel gelukt, bij #2 ook wel maar in mindere mate.

        Comment


        • #5
          Re: Avond fotografie Rotterdam foto 1

          Ik verkies de eerste, geeft een mooi overzicht. De tweede wordt wat te druk, daar waar de eerste vooral rust uitstraalt.
          Persoonlijk vind ik het niet eens zo erg dat die gebouwen scheef komen te staan. Het geeft iets dynamisch aan het gehele beeld.

          Knappe opname!

          Comment


          • #6
            Re: Avond fotografie Rotterdam foto 1

            Mijn fout en sorry dat ik de verkeerde beeld afmeting heb gebruikt. Dat ben ik aan het uitzoeken hoe ik dat hier nu kan veranderen. Foto's heb ik al wel in de juiste verhouding, nu nog uitvinden hoe ik het hier kan herstellen.

            Comment


            • #7
              Re: Avond fotografie Rotterdam foto 1

              ik zou de 2de kiezen maar de perspectief vertekening is me iets te heftig.

              Comment


              • #8
                Re: Avond fotografie Rotterdam foto 1

                Handig hoor als je de 2 foto's in publicatie volgorde wijzigd, dus in P#4 is #1 -> #2 geworden en visa versa.

                Comment


                • #9
                  Re: Avond fotografie Rotterdam foto 1

                  ik kan niet meer volgen
                  staan ze nu in juiste volgorde of niet?

                  Mooi van kleur
                  je laat beter een (of meerdere) spatie tussen 2 foto's

                  ik probeer...
                  mijn Fijsboecq en mijn flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Avond fotografie Rotterdam foto 1

                    @ noenkelMi , stonden inderdaad verkeerd om ivm met de afmeting waarin ik de fout gegaan was. Dat had ik hersteld en niet gezien dat ik een verwisseling maakte.
                    De overige tips die je gegeven hebt ik ook gelijk gedaan :-)

                    Was pas de eerste keer dat ik ik een upload gedaan heb, maar heb het door hoe het werkt en zal in de toekomst niet meer fout gaan.

                    Bedankt voor je hulp en tips

                    g

                    Comment


                    • #11
                      Re: Avond fotografie Rotterdam foto 1

                      Petje af hoor Ik hou wel van dit soort foto's, hoop er zelf ook eens zo'n mooie te maken! Knap werk!
                      Nikon D750 + Nikkor 50mm 1.4G + Nikkor AF-S 24-120mm F/4.0G ED VR - visit my Flickr! www.flickr.com/flandrach

                      Comment


                      • #12
                        Re: Avond fotografie Rotterdam foto 1

                        Beide mooi, maar die scheefstand of perspectiefvertekening, hoe je het ook wil noemen is niet mijn ding, om het zacht uit te drukken.
                        Wellicht zijn er ook die er niet tegen zijn, of zelfs liefhebber van zijn, maar daar hoor ik niet bij.

                        PS Zijn die wel genomen met die 24-70, lijkt me eerder met een 10 mm of nog kleiner ??

                        Groetjes
                        Last edited by Guest17; 24 oktober 2013, 16:15.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Avond fotografie Rotterdam foto 1

                          Kleuren zitten goed voor mij! perspectiefvertekening ( = scheefstand van de gebouwen ) is teveel naar mijn goesting ! Je kan dit oplossen door je te verdiepen in programma's zoals hierboven al beschreven.

                          Mvg John
                          http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Avond fotografie Rotterdam foto 1

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Beide mooi, maar die scheefstand of perspectiefvertekening, hoe je het ook wil noemen is niet mijn ding, om het zacht uit te drukken.
                            Wellicht zijn er ook die er niet tegen zijn, of zelfs liefhebber van zijn, maar daar hoor ik niet bij.

                            PS Zijn die wel genomen met die 24-70, lijkt me eerder met een 10 mm of nog kleiner ??

                            Groetjes
                            Hallo, Alleen de foto 2 is met mijn 24-70 genomen, voor de andere heb ik van iemand een lens geleend. Dat is een EF 14 mm F2.8.

                            Comment

                            Working...
                            X