Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met SB-600 flits van Nikon - flits na het nemen van foto nog eens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem met SB-600 flits van Nikon - flits na het nemen van foto nog eens

    Hallo,

    Ik heb mijn Nikon SB600-flits al geruime tijd, nooit niets meer voorgehad tot ik op vakantie in Groningen (Juni van dit jaar) een Bounce (kapje over de flits) kocht om over de flits te zetten.

    Ik wou enkele foto's nemen in Groningen van een mooie muur op de achtergrond en op de voorgrond mijn vriend of ikzelf...
    Met de bounce (kapje over de flits) zagen de foto's er goed uit en kon je de eigenlijke flits niet zien op de muur (het was een muur die nogal reflecteert).

    Na het nemen van een foto met flits (inclusief met kapje) heb ik dus een foto waarin de flits is afgegaan, maar na verloop van tijd (variërend tussen 5 sec en een minuut ofzo) gaat de flits een tweede keer af, zonder dat ik afdruk om een foto te maken.

    Ik heb mijn flitser nu al verscheidene keren gereset, maar het probleem blijft zich voordoen.
    Overlaatst nam ik foto's van vrienden en met men camera willen uit te zetten en dus ook de flits, flitste de flits nogmaals (spijtig genoeg recht in de ogen van 1 van mijn vrienden).

    Heb ik nu iets verkeerd gedaan met die bounce te gebruiken. Het tweede keer flitsen (na het nemen van de foto) doet die ook wanneer de bounce er niet opzit.

    Het gaat hier niet over een voorflits, maar eerder een "naflits" (de foto met flits is reeds genomen).

    Kan iemand mij hiermee helpen?

    Alvast bedankt.

    xenium

  • #2
    Re: Probleem met SB-600 flits van Nikon - flits na het nemen van foto nog eens

    pagina 13 van de manual... reset van de flits
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Probleem met SB-600 flits van Nikon - flits na het nemen van foto nog eens

      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      pagina 13 van de manual... reset van de flits
      Hey,

      Dit heb ik al verscheidene keren geprobeerd, maar het probleem blijft zich voordoen.

      Comment


      • #4
        Re: Probleem met SB-600 flits van Nikon - flits na het nemen van foto nog eens

        Oorspronkelijk geplaatst door xenium Bekijk bericht
        Hey,

        Dit heb ik al verscheidene keren geprobeerd, maar het probleem blijft zich voordoen.
        oops, had er over gelezen... reset van camera ook gedaan?
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Probleem met SB-600 flits van Nikon - flits na het nemen van foto nog eens

          Hey,

          Geen probleem hoor. Reset camera ook al gedaan, zelfs op een andere camera doet het probleem zich voor. Het is ook wel niet altijd, heb het al gehad dat het probleem zich niet stelde, dus echt heel raar...

          Comment


          • #6
            Re: Probleem met SB-600 flits van Nikon - flits na het nemen van foto nog eens

            Camera?
            Dit probleem hebben enkele D700 eigenaars ook gehad nadat ze enkele stoten tegen de flits hebben gehad (zeer grote hefboom voor de flitsschoen). Een slecht contact kan dus zorgen voor ongewilde flitsen. Contactjes eens voorzichtig reinigen is ook een goed idee. Zorg er ook steeds voor dat je de flits-lock (onderaan de flitser) dicht is als die op de camera staat (kleine bewegingen zijn mogelijk als dit niet het geval is).

            Comment

            Working...
            X