Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Nex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony Nex

    ik vroeg me af welk van de Nex toestellen het beste scoort op gebied van Iso waarden en ruis prestaties. Ik overweeg om een nex aan te schaffen maar dan moet hij echt beter scoren dan mijn A77 en geen FF zijn, iemand een idee of ervaring(dat is nog beter hé)
    gr
    Redgy
    Sony 70-400 G F4-5.6 Sigma 70-200(2.8), Sonny 18-70 (3.5-5.6), Sony 16-50/2.8 Sony A77/2 Sony A99/2
    https://www.flickr.com/photos/redgy1/albums

  • #2
    Re: Sony Nex

    Ik zou me zelf niet blind staren op deze onderdelen. Door verkeerd te belichten kun je ook behoorlijk wat ruis creëren.
    Kun je aangeven om welke NEX het gaat. Heb zelf de 5r, 6 en 7 getest. Waarvan ik de 5r helaas nog in mijn bezit heb. De 7 vond ik nog goed presteren, maar de bediening van de camera vind ik persoonlijk niet prettig. Zoek me suf in de menu's etc. Mijn favoriete systeemcamera is dan ook de Fuji X Pro1 die het zeker niet verkeerd doet op hoge ISO's. Neemt niet weg dat je met 5 6 ook erg mooie foto's kunt maken.

    Maar je kunt dit zelf toch ook testen in de winkel. Meeste winkels geven je wel de mogelijkheid om test foto's te maken op een eigen geheugen kaart. Je zou bijvoorbeeld ook je eigen camera mee kunnen nemen en foto's maken in de zelfde omstandigheden en deze thuis op je gemak vergelijken.

    Comment


    • #3
      Re: Sony Nex

      Ik denk dat je in de recente 16Mpix moet gaan om de beste resultaten qua ruisverhoudingen te krijgen binnen nex. Zoals Koban zegt lees ik goeie zaken over de Fuji - vooral erg goed glas (wel niet goedkoop).

      Comment


      • #4
        Re: Sony Nex

        ik wil wel verder mijn Sonylenzen kunnen gebruiken dus Fuji valt weg, bedankt voor de tips
        Sony 70-400 G F4-5.6 Sigma 70-200(2.8), Sonny 18-70 (3.5-5.6), Sony 16-50/2.8 Sony A77/2 Sony A99/2
        https://www.flickr.com/photos/redgy1/albums

        Comment


        • #5
          Re: Sony Nex

          Volgens DXO scoort de Nex F3 het beste,beter dan de A77.
          Kijk op DXO sensor ratings voor de volledige lijst.

          Comment


          • #6
            Re: Sony Nex

            Als je hier kijkt dan denk ik dat de Nex-6 het minste ruis vertoont.

            Maar de Nex-5R en Nex-3N staan niet in de lijst, dus het kan best zijn dat die evengoed presteren.
            Last edited by alex606; 23 oktober 2013, 14:49.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Sony Nex

              Ik vind 5N al zodanig goed dat de enige reden voor mij om eventueel naar een 6 te gaan enkel de iets handigere knoppen en zoeker zijn.
              5R is ongeveer hetzelfde, vooral Wifi als extra dacht ik, maar dezelfde beeldkwaliteit.

              Een 5N vind je bovendien spotgoedkoop tweedehands.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: Sony Nex

                Redgy1 - dan wil je dus de LA-EA2? De sensor-verschillen zullen niet groot zijn - laat misschien toch maar die kijker doorwegen - da's handig - en dat mis ik soms op de nex c3 (goed genoeg voor in't stad - maar af en toe is een zoeker nuttig - in tegenlicht vb.).
                Mocht geld geen limiet zijn - zou't voor mij ook de nex6 zijn - Alex heeft daarin, denk ik, een serieus advies gegeven.

                Comment

                Working...
                X