Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beauty in the dark

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beauty in the dark

    tijdje getwijfeld of ik deze in de gewone beoordeling zou plaatsen of hier in showcase. ondanks het feit dat ik met dit soort foto's nog niet veel ervaring heb, vond ik deze toch echt wel de beste van dit soort foto's die ik al gemaakt heb. toen ik hem zag op men toestel was ik er nog niet echt van overtuigd, maar na het bekijken op men pc en de bewerking die ik voor ogen had, doet hij (of liever zij) het wel voor me
    een ander puntje waardoor ik deze hier zet is het feit dat ik op deze manier hopelijk goed zal weten wat er eventueel verkeerd aan is.
    ik kan heus wel strenge beoordelingen aan voor mezelf, dus laat maar komen hoor misschien zit er wel ergens iets in de foto die positief blijkt te zijn

    Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
    Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

  • #2
    Re: Beauty in the dark

    Voor mij persoonlijk teveel dark, en te weinig beauty...

    Grtz, D.

    Comment


    • #3
      Re: Beauty in the dark

      lijkt me dat ik de verkeerde titel aan de foto heb gegeven
      maar heel erg bedankt voor de reactie, nou weet ik dat ik enkele keer moet nadenken om een passende titel te vinden
      op zich is ie misschien inderdaad te donker, maar het meisje zelf vind 'm net zoals ze wou
      moet ik inderdaad aanvaarden dat het oog van het model en het oog van de fotograaf soms heel erg verschild
      Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
      Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

      Comment


      • #4
        Re: Beauty in the dark

        Speciaal beeld Timo. Daar ligt em voor mij de sterkte.
        Ik vind het zeker niet slecht gedaan. Geen makkelijke pose.

        Comment


        • #5
          Re: Beauty in the dark

          Het moeilijke van zulke onnatuurlijke poses is, het lichaam mooi weer te geven zonder dat het rare vormen krijgt. Is dit gelukt neen jammer genoeg niet. Kijk naar de armen, de ellebogen, de polsen. Het geeft niet een duidelijk mooi beeld van deze lichaamsdelen. De linkerborst lijkt groter dan de rechter. qua licht vind ik het jammer dat de eene voet wat weinig licht vangt zodat het lijkt dat vd grote teen een stuk af is. En het eene oog is veel donkerder dan het andere. Het is een goede poging maar mss eerst nog wat oefenen met gemakkelijke poses. En mss is dit wel hoe het model de foto wou, maar laat hem dan voor haar en post hier wat jij wou grts nim

          Comment


          • #6
            Re: Beauty in the dark

            Bedankt voor alle eerlijke meningen
            Ik ben er zeker heel wat mee en zal er in de toekomst rekening mee trachten te houden (en iets makkelijkere poses gebruiken).
            Leuk wel om te horen dat je hem niet slecht vind pkwy
            en bedankt voor de info in detail nim
            Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
            Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

            Comment


            • #7
              Re: Beauty in the dark

              Ik vind het een verdienstelijke eerste poging Timothy.

              Je doet de inspanning om een lichaam op een artistieke wijze en pose weer te geven en dat is een mooi vertrekpunt.

              Ik ben sowieso geen voorstander van zwarte achtergronden omdat schaduwen er in verzinken, en belichte lichaamsdelen als zwevend in de ruimte lijken. Verder geeft een egaal zwarte achtergrond niet veel om naar te kijken en biedt het ook geen referentiekader bij de waarneming van het model.

              Als je dan toch op helemaal zwart wilt werken moet je echt zorgen dat de kijker voldoende eye-candy krijgt. Laat best het volledige naakte lichaam zien in een pose die de aandacht vasthoudt. Een beetje als een opgeloste 3d puzzel waar we met bewondering naar gapen zou ik zeggen...
              Maar zelfs dan zou ik zeggen doe het bij voorkeur op wit (en ik bedoel hier niet doorgebrand wit) of grijs zodat je ons ook een mooie schaduw kan aanbieden.

              Zulke foto's kunnen echt spectaculair uitdraaien!

              Ik hoop dat ik je kon aanzetten om ermee aan 't werk te gaan Thimothy.

              grtz Dirk

              Comment

              Working...
              X