Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

weather sealed camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • weather sealed camera

    hallo ,
    ik ga veel hengelen , en dan neem ik de camera mee.
    Helaas regent het hier vaak , dus moet de camera in de tas , en is ie niet stand-by in het geval DAT.
    Het komt zelf voor dat ik helemaal geen foto van een vis of zo kan maken omdat het op dat moment echt te hard regent.
    Nu de vraag ; welke goedkope (lees tweedehands) DSLRs zijn er op de markt die WR zijn?
    Ik zeg DSLR omdat die geen batterijen slurpen , en ook standby kunnen blijven .
    Ik dacht zelf bv een sony a700 , nikon d200 , pentax k10d of k30 .....

  • #2
    Re: weather sealed camera

    Of een Nikon? http://www.shoot.be/art/151810/nikon...systeemcamera/
    Die mag zelfs al eens in het water vallen (toch met de juiste lens).
    Maar die zal je niet tweedehands kunnen vinden.

    De zwaarste professionele DSLR's kunnen waarschijnlijk het meest verdragen, maar ook dan geldt dat niet elke lens die je er op kan monteren even goed tegen een regenbui kan.

    Voor dat doel zijn waarschijnlijk de waterdichte compactjes veel beter geschikt, de meeste merken hebben er zo wel een in hun gamma.
    Die zijn dan gewoonlijk waterdicht en schokbestendig (binnen bepaalde limieten natuurlijk).
    Last edited by Black B@ndit; 21 oktober 2013, 18:05.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: weather sealed camera

      aja de AW1 kende ik nog niet.
      maar te duur , dus die doet niet mee.
      De camera zou ik altijd rond de nek willen hangen , indien er bv een vogel dichtbij komt hoef ik me haast niet te bewegen om een foto te schieten

      Comment


      • #4
        Re: weather sealed camera

        Ik denk dat onder DSLRs de Pentax K-30 de beste keuze is. Da's de lichtste en compactste optie voor een spatwaterdichte DSLR. Zo zit deze zo min mogelijk in je weg bij het hengelen. Bovendien vind je bij Pentax ook enkele instapobjectieven die spatwaterdicht zijn (zoals de DA 18-135 WR), daar waar je bij andere merken hiervoor vaak naar de pro-grade spullen moet. Dat zou op het budget moeten besparen.

        Wim
        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

        Comment


        • #5
          Re: weather sealed camera

          Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
          Ik denk dat onder DSLRs de Pentax K-30 de beste keuze is. Da's de lichtste en compactste optie voor een spatwaterdichte DSLR. Zo zit deze zo min mogelijk in je weg bij het hengelen. Bovendien vind je bij Pentax ook enkele instapobjectieven die spatwaterdicht zijn (zoals de DA 18-135 WR), daar waar je bij andere merken hiervoor vaak naar de pro-grade spullen moet. Dat zou op het budget moeten besparen.

          Wim
          bij canon en nikon zit je ver boven je budget wegens enkel het pro spull heeft wat je zoekt. maar idd pentax heeft het bij instap modellen ook. feature wise heeft pentax meestal een super prijs/kwaliteit
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

          Comment


          • #6
            Re: weather sealed camera

            Ik zou ook eens gaan kijken bij Pentax inderdaad. Voor de compactere (en nieuwere) camera is de K-30 of een K-r een prima keuze. Wel zou ik goed kijken of er een standaard WR (Weather Resistant) kitlens bijgeleverd wordt.

            Comment


            • #7
              Re: weather sealed camera

              Sony Z1 smartphone kopen. Is tot 1,5 m waterdicht en maakt degelijke foto's.
              Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

              Comment


              • #8
                Re: weather sealed camera

                Het is uiteindelijk de pentax optio wg3 geworden.

                Comment

                Working...
                X