Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HELLPPPP! Nikon D50 probleem !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HELLPPPP! Nikon D50 probleem !

    Hallo,

    Ik heb een nikon d50 overgekocht van een kennis.
    Alles is er tip top met in orde (was) eigenlijk.
    Heb hem een paar weken geleden per ongeluk laten aanstaan en zo opgeborgen.
    Toen ik een tijdje later mijn nikon d50 uit de kast nam, deed die natuurlijk niets meer.
    Ik dacht ja die batterij is plat, logisch zou je denken
    Dus ik steek de batterij in de lader en laden maar.
    Natuurlijk ook weer die batterij uit de lader vergeten te halen, zie ik dit 's morgens toch wel zeker. Lampje zag groen dus ik denk ok eens proberen.
    Lukte niet, nikon d50 startte niet op. Dacht dus ja nu zal ze ipv van plat zijn overladen zijn
    Ook moet ik zeggen dat het leek of er iets aan mijn geheugenkaartje was.
    Andere geheugenkaartjes geprobeerd, deed nog steeds niet.
    Heb hem dan nog even laten liggen om dan naar de winkel te gaan met mijn toestel.
    Komt ons mama op een dag langs en zegt dat ze hem eens zal bekijken. ze zet hem op en hij doet doodleuk alles weer wat hij moet doen.
    Nu heb ik ekljggtjzetjrrjzptjtprepoojtjverdomme mijn toestel twee weken geleden weer niet afgezet zeker!!! grgrgrrrr...
    Iemand een idee wat ik moet doen? grtjs, alvast bedankt. Zoals jullie gemerkt hebben, mijn kop staat soms overal

  • #2
    Re: HELLPPPP! Nikon D50 probleem !

    rustig tot 1.000.000.000 tellen en opnieuw proberen of je roept je moeder weer ter hulp. Voor wat dienen moeders anders?
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: HELLPPPP! Nikon D50 probleem !

      In een D50 zit een lithium-ion accu, als die overladen wordt, dan zal je dat wel zien (een lithium-ion accu zal dan in brand vliegen of zelfs exploderen).
      Daarom is een lader voor lithium-ion accu's zo gemaakt dat die onmogelijk een accu kan overladen, zelfs al laat je de accu continu in de lader zitten (het kan dus helemaal geen kwaad als die wat langer in de lader blijft zitten).

      De meeste camera's gaan in de "slaapstand" als je een aantal seconden van de knopjes afblijft, in die slaapstand verbruikt de camera zo goed als geen stroom.
      Dat is toch zo bij Canon, het is hier ook al gebeurd dat de schakelaar op "on" stond toen ik de camera uit de kast haalde, even de ontspanknop half indrukken was dan voldoende om de camera weer "wakker" te maken.
      Maar het is mogelijk dat sommige camera's dan toch de accu leeg trekken, en dat is niet goed voor een lithium-ion accu.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: HELLPPPP! Nikon D50 probleem !

        Neen hij doet niets er komt enkel op hoeveel foto's ik nog kan nemen.

        Comment


        • #5
          Re: HELLPPPP! Nikon D50 probleem !

          Als ik de batterij erin steek, komt er dus ook niet op hoeveel batterij ik heb enkel dat ik dus nog 985 foto's kan nemen, frustrerend!!!

          Comment


          • #6
            Re: HELLPPPP! Nikon D50 probleem !

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            lijft zitten).

            De meeste camera's gaan in de "slaapstand" als je een aantal seconden van de knopjes afblijft, in die slaapstand verbruikt de camera zo goed als geen stroom.
            Dat is toch zo bij Canon, het is hier ook al gebeurd dat de schakelaar op "on" stond toen ik de camera uit de kast haalde, even .

            Dat klopt.
            Ik zet mijn Canons 30D en 20D zelfs nooit uit, zelfs na maanden zijn de accu's nog vol.

            Comment


            • #7
              Re: HELLPPPP! Nikon D50 probleem !

              Oorspronkelijk geplaatst door naikioodle3 Bekijk bericht
              Als ik de batterij erin steek, komt er dus ook niet op hoeveel batterij ik heb enkel dat ik dus nog 985 foto's kan nemen, frustrerend!!!
              Dan vermoed ik dat het probleem niet in de accu zit, maar wel in de camera zelf.
              Met een lege accu komt er niets meer op het schermpje, als de accu bijna leeg is, dan krijg je daarvoor ook een icoontje te zien.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: HELLPPPP! Nikon D50 probleem !

                Heb gisteren de batterij in de oplader gestoken, het lichtje gaf oranje aan. Hij heeft heel de nacht ingestoken en nu is het lichtje nog steeds oranje. Toch de batterij?

                Comment


                • #9
                  Re: HELLPPPP! Nikon D50 probleem !

                  Oorspronkelijk geplaatst door naikioodle3 Bekijk bericht
                  Heb gisteren de batterij in de oplader gestoken, het lichtje gaf oranje aan. Hij heeft heel de nacht ingestoken en nu is het lichtje nog steeds oranje. Toch de batterij?
                  wanneer de batterij oplaadt, knippert het oranje lichtje. Wanneer hij volgeladen is, blijft dat lichtje constant branden.
                  Last edited by d_oracle; 22 oktober 2013, 09:36.
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: HELLPPPP! Nikon D50 probleem !

                    Oorspronkelijk geplaatst door naikioodle3 Bekijk bericht
                    Als ik de batterij erin steek, komt er dus ook niet op hoeveel batterij ik heb enkel dat ik dus nog 985 foto's kan nemen, frustrerend!!!
                    dan werkt hij wel, doch vermoedelijk, werkt de aan-uit knop niet goed, of niet meer... zet die eens voorzichtig op en af? als je hem aan de praat krijgt, nooit meer af zetten!
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #11
                      Re: HELLPPPP! Nikon D50 probleem !

                      http://www.subtel.nl/cgi-bin/cosmosh...m_type=adwords. Betrouwbaar?

                      Comment


                      • #12
                        Re: HELLPPPP! Nikon D50 probleem !

                        Het rare is dat het probleem zich steeds voordoet na dat ik hem ben vergeten af te zetten. De vorige keer werkte hij ook ineens weer en heb ik hem nog verschillende malen aan en uit gezet. Ook gaf mijn op lader toen een groen lichtje aan als de batterij was opgeladen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: HELLPPPP! Nikon D50 probleem !

                          Ook als de memorycard er ui gaat komt er op E van empty veronderstel ik dus. En erin geeft dan het aantal fotos weer. Dus dat is het probleem niet. Pffff......

                          Comment


                          • #14
                            Re: HELLPPPP! Nikon D50 probleem !

                            Als je camera een knoopbatterijtje heeft kan je die ook eens proberen te vervangen.
                            Je geheugenkaart staat toch niet op het slotje.

                            Comment


                            • #15
                              Re: HELLPPPP! Nikon D50 probleem !

                              Oorspronkelijk geplaatst door naikioodle3 Bekijk bericht
                              Het rare is dat het probleem zich steeds voordoet na dat ik hem ben vergeten af te zetten. De vorige keer werkte hij ook ineens weer en heb ik hem nog verschillende malen aan en uit gezet. Ook gaf mijn op lader toen een groen lichtje aan als de batterij was opgeladen.
                              volgens mij is het gewoon slijtage van je aan en uit knop... 't heeft met jouw actie niets te maken...

                              nieks groen lampje, heb zelf ook een D50 gehad... dit staat in de handleiding:




                              Oorspronkelijk geplaatst door Forestwalker Bekijk bericht
                              Als je camera een knoopbatterijtje heeft kan je die ook eens proberen te vervangen.
                              Je geheugenkaart staat toch niet op het slotje.
                              een D50 heeft helemaal geen knoopbatterijen
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                              Comment

                              Working...
                              X