Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fototoestel voor kleuter

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fototoestel voor kleuter

    Onze zoon wordt in november 3 en hij is heel erg gefascineerd door de fototoestellen van mama. Hij loopt ook te pas en te onpas met vanalles te doen alsof het een fototoestel is en "neemt" dan foto's. Dussss, je hoort me al komen: we zouden voor zijn verjaardag een fototoestelletje willen kopen. Nu zag ik in de speelgoedfolders volgende toestellen:

    - playskool show cam (2mp) (boekje carrefour, daarvan beweerde meneerke wel dat het "voor baby's" was)
    - Vtech kidizoom touch (dreamland) 2mp
    - nikon S31 (dreamland) 10mp deze is een gewoon toestel, maar nikon beweert dat het schokbestendig is.

    Nu moet ik wel zeggen dat ik ze alledrie duur genoeg vind voor een kleuter van 3 (maar de grootouders geven ook graag cadeautjes).

    Heeft er iemand ervaring met 1 of meerdere van deze dingen en zijn ze dan ook wat, of wachten we beter nog een paar jaar tot hij groot genoeg is voor een degelijk toestel, om er fatsoenlijk mee om te kunnen. Het is wel een pienter bazeke en kan ook zéér goed weg met de ipad.
    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

  • #2
    Re: Fototoestel voor kleuter

    Uit diegene dat u opnoemt lijkt de Nikon de degelijkste, Nikon heeft ook een iets duurdere AW serie dat ik persoonlijk ook zeer goed vind.
    Maar zeker voor een kleuter is die S31 meer dan goed genoeg.

    Comment


    • #3
      Re: Fototoestel voor kleuter

      En lijkt die ook robuust genoeg voor kinderhanden?
      Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

      Comment


      • #4
        Re: Fototoestel voor kleuter

        is het echt nodig dat die camera daadwerkelijk foto's maakt? voor de kleuter is het vermoedelijk voldoende om "te doen alsof", je geeft een kleuter die wil timmeren ook geen boormachine die echt werkt... en ze hebben er toch veel plezier aan... http://www.easyoutlet.nl/uploads/pro...oed_camera.jpg
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Fototoestel voor kleuter

          Er is nog een toestel voor dergelijke leeftijden. Kzal eens kijken welk merk het juist is.

          De resultaten heb ik nog niet kunnen bekijken, maar ik denk dat het GSM kwaliteit zal zijn. Gezien de omstandigheden lijkt me dat ook voldoende....

          Comment


          • #6
            Re: Fototoestel voor kleuter

            Ik zou gewoon op kapaza oid een oude camera kopen voor weinig. Zoals al gezegd gaat het toch niet echt uitmaken voor een kind van 3 of ze ook daadwerkelijk werkt..
            Life through a lens..

            Comment


            • #7
              Re: Fototoestel voor kleuter

              Wel... Ik vrees dat diene van ons al gauw zal zeggen dat een ding dat geen echte foto's maakt geen fototoestel is. Hij doet nu idd alsof en heeft daar ook al veel plezier in, maar als ik mijn toestel bovenhaal moet ik echt goed uitkijken of hij is ermee weg en als ik foto's genomen heb, moet hij ze onmiddellijk zien op de achterkant. Dus ik denk wel dat hij, als hij een fototoestel krijgt, zwaar teleurgesteld zou zijn als het dan niet echt zou werken. Hij kan al met de ixus werken, maar die is te fragiel om in zijn handen te geven zonder er de hele tijd naast te lopen om dat ding te vangen indien nodig.

              Zelf zou ik het leuk vinden om er op zijn minst afdrukken van 10x15 mee te kunnen maken. Je weet nooit dat hij nu net op het juiste moment van het familiefeest heeft afgedrukt hé. En zij kijken ook naar andere dingen dan volwassenen. Dus dat zou best wel eens verrassende beelden/hoeken van het familieleven kunnen opleveren. Of misschien ook dingen die je niet wilt zien hahaha...
              Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

              Comment


              • #8
                Re: Fototoestel voor kleuter

                koop een oude eos met kitlens voor een prikje . ofwel van iets type Pentax Optio WG10 (179€)
                A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                Comment


                • #9
                  Re: Fototoestel voor kleuter

                  Ik heb altijd een peuter met een Leica een schattige combinatie gevonden...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fototoestel voor kleuter

                    Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                    Ik heb altijd een peuter met een Leica een schattige combinatie gevonden...
                    (bij gebrek aan het knopje) Vind ik Leuk (doen we maar met tekst)
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fototoestel voor kleuter

                      Mijn zoontje heeft ook een speelgoed camera, eentje waar je geen echte foto's mee kan maken. Hij is 2,5 jaar, op die leeftijd begrijpen ze nog niet genoeg om al eentje te geven die echt werkt.
                      Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fototoestel voor kleuter

                        wat een onzin allemaal.
                        waar is de tijd van de blokkendozen en poppenhuizen..?
                        moet toch niet gekker worden hoor.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fototoestel voor kleuter

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          wat een onzin allemaal.
                          waar is de tijd van de blokkendozen en poppenhuizen..?
                          moet toch niet gekker worden hoor.
                          grt,bouk.
                          Helemaal mee eens. Als wij vroeger als peuter nog maar een vinger durfden uitsteken naar zoiets als een fototoestel kregen we een opvoedkundige tik. Nu lopen ze rond met Ipod of Ipad als ze hun eerste communie gedaan hebben. Veel gekker moet het inderdaad niet worden maar ja, vroeger was alles beter zeker
                          D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                          Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                          Flickr - JAlbum

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fototoestel voor kleuter

                            Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
                            Dus ik denk wel dat hij, als hij een fototoestel krijgt, zwaar teleurgesteld zou zijn als het dan niet echt zou werken.
                            wat doe je als hij een wapen wilt? plastieken geweer schiet ook geen echte kogels... Ze moeten niet alles krijgen wat ze willen... waar ga je dan naartoe?
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fototoestel voor kleuter

                              Ik vind het een leuk idee om de kleine een fototoestel te geven dat werkt...
                              Kan alleen maar stimulerend werken.
                              Natuurlijk geen heel duur, want er is altijd het gevaar dat het stuk gaat.
                              Maar ik sta hier helemaal achter!

                              Ga mee met jullie tijd in plaats van in de middeleeuwen te blijven steken!

                              Comment

                              Working...
                              X