Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fonteinenpark

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fonteinenpark

    Stilletjes de draad terug opnemen want "mijn hoogseizoen" is in volle gang. Een opname in het 3 fonteinenpark te Vilvoorde.

    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Fonteinenpark

    Nogal hard licht Raymond, ik vind het gras te gesatureerd. Maar mss is dit wel uw bedoeling.
    Mvg.

    Comment


    • #3
      Re: Fonteinenpark

      Verdient wel enige 'kanteling'.
      Met andere woorden hij staat scheef.
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

      Comment


      • #4
        Re: Fonteinenpark

        Kan niet anders dan de vorige opmerkingen volgen. Het harde licht maakt dit niet gemakkelijker.
        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

        Comment


        • #5
          Re: Fonteinenpark

          Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
          Verdient wel enige 'kanteling'.
          Met andere woorden hij staat scheef.
          @ Plaatwerker : Bij mijn weten staat deze foto 100% recht. Met respect, aan wat kan jij verklaren dat de opname "scheef" staat ?
          @ Vosse en Anaisje : Oké als jullie het licht hier als "te hard" of "te gesatureerd" vinden maar als je me kent dan weet je dat ik dit zuiver en helder noem - verschil van opvatting.
          Dank voor jullie commentaren.
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Fonteinenpark

            Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
            .... Met respect, aan wat kan jij verklaren dat de opname "scheef" staat ?
            de weerspiegeling.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Fonteinenpark

              Ik vind deze kleuren ook veel te hard, wat het geheel onnatuurlijk maakt.
              De foto staat idd scheef. Dat is te meten aan de weerspiegeling van de bomen in het water. (haha Bouk was me net voor)
              Heb nog zoveel te leren :)

              Comment


              • #8
                Re: Fonteinenpark

                Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                @ Plaatwerker : Bij mijn weten staat deze foto 100% recht. Met respect, aan wat kan jij verklaren dat de opname "scheef" staat ?
                .....
                Bouk en Sproet hebben het al gezegd. De vlaggenmast(?) is het kernpunt.
                De top in de lucht en de top in de weerspiegeling behoren op een loodlijn
                te liggen. Een draaiing van 1,2 graden tegen de klok is voldoende.
                Van waardering geniet ik.
                Van kritiek leer ik.

                Comment


                • #9
                  Re: Fonteinenpark

                  Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                  Bouk en Sproet hebben het al gezegd. De vlaggenmast(?) is het kernpunt.
                  De top in de lucht en de top in de weerspiegeling behoren op een loodlijn
                  te liggen. Een draaiing van 1,2 graden tegen de klok is voldoende.
                  Bedankt voor je verklaring Plaatwerker maar dan zal ik 1) De "vlaggenmast (?) zelf moeten rechtzetten en 2) Mijn waterpas moeten vernieuwen ! Als dat als minpunten worden beschouwt daar kan ik mee leven.
                  @ Sproet : Onnatuurlijk ? Volgens jou mening die ik wel aanvaard want ieder kijkt anders.
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fonteinenpark

                    Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                    Bedankt voor je verklaring Plaatwerker maar dan zal ik 1) De "vlaggenmast (?) zelf moeten rechtzetten en 2) Mijn waterpas moeten vernieuwen ! Als dat als minpunten worden beschouwt daar kan ik mee leven.
                    .....
                    Of die vlaggenmast(?) nu wel of niet rechtstaat is van geen belang.
                    Je hebt hier te maken met een natuurkundige wet.
                    Overeenkomstige punten liggen op een doorgetrokken loodlijn op het spiegelend vlak.
                    Van waardering geniet ik.
                    Van kritiek leer ik.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fonteinenpark

                      Mja, toch een mindere hoor als je het mij vraagt. Over kleuren en rechtheid is reeds genoeg geschreven, maar ik zie niks scherp en er is ook nog die overbelichte lucht....... Ander en beter dan maar zeker.

                      PS Over waterpassen : als je die met het luchtbelletje bedoelt op statief of op body geplaatst, die kunnen er meerdere graden naast zitten ; heb je het over deze die in het toestel zelf zitten en werken met rode/groene lijntjes, ook daar staat telkens in de handleiding dat ze toch nog kunnen naastzitten....... dus waterpassen, ik heb zo een intern waterpas in het toestel maar gebruik het nooit meer. Best van al achteraf rechtzetten.

                      Groetjes
                      Last edited by Guest17; 21 oktober 2013, 10:54.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fonteinenpark

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Mja, toch een mindere hoor als je het mij vraagt. Over kleuren en rechtheid is reeds genoeg geschreven, maar ik zie niks scherp en er is ook nog die overbelichte lucht....... Ander en beter dan maar zeker.

                        PS Over waterpassen : als je die met het luchtbelletje bedoelt op statief of op body geplaatst, die kunnen er meerdere graden naast zitten ; heb je het over deze die in het toestel zelf zitten en werken met rode/groene lijntjes, ook daar staat telkens in de handleiding dat ze toch nog kunnen naastzitten....... dus waterpassen, ik heb zo een intern waterpas in het toestel maar gebruik het nooit meer. Best van al achteraf rechtzetten.

                        Groetjes
                        Hoi Dlivan, nu zit ik toch wel in de miserie zeker... ik heb geen betere want ik maak enkel maar goeie. Als we de natuurkundige wetten hier zouden toepassen dan zal het een ravage worden
                        Je relaas over de "waterpas" vind ik wel interessant en ga het ook niet meer gebruiken. Wat de natuur of andere bouwkundigen scheef zetten dat ga ik zeker niet rechtzetten, doen we aan fotografie of worden we bouwondernemers ? In feit zou ik voor dit laatste gaan, daar is tenminste nog iets mee te verdienen ook al staat het scheef !
                        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fonteinenpark

                          Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                          Hoi Dlivan, nu zit ik toch wel in de miserie zeker... ik heb geen betere want ik maak enkel maar goeie. Als we de natuurkundige wetten hier zouden toepassen dan zal het een ravage worden
                          Je relaas over de "waterpas" vind ik wel interessant en ga het ook niet meer gebruiken. Wat de natuur of andere bouwkundigen scheef zetten dat ga ik zeker niet rechtzetten, doen we aan fotografie of worden we bouwondernemers ? In feit zou ik voor dit laatste gaan, daar is tenminste nog iets mee te verdienen ook al staat het scheef !
                          Je hebt alleen goeie, maar er is goed - beter - best hé .
                          Maar je hebt gelijk hoor, zolang we er onze boterham niet moeten mee verdienen hoeft het niet 'perfect' zijn, als 'perfect' al wel bestaat in de fotografie .
                          Voor de één is een foto soms perfect voor een ander lijkt diezelfde op niks. Waar ik dat vroeger schreef, en dat werd dan niet altijd in dank afgenomen, schrijf ik nu helemaal niks meer. Wanneer je een resem lofbetuigingen ziet en je moet er dan pal tegenin gaan omdat jouw visie niet strookt met de vorige visies..........dan kan je de gevolgen wel raden hé.....

                          PS Ik heb bijna 40 jaar 'in de bouw' gewerkt en daar stond ook niet alles perfect waterpas hoor, ondanks alle gesofisticeerde apparatuur.

                          Groetjes

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fonteinenpark

                            Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                            Hoi Dlivan, nu zit ik toch wel in de miserie zeker... ik heb geen betere want ik maak enkel maar goeie. Als we de natuurkundige wetten hier zouden toepassen dan zal het een ravage worden
                            Je relaas over de "waterpas" vind ik wel interessant en ga het ook niet meer gebruiken. Wat de natuur of andere bouwkundigen scheef zetten dat ga ik zeker niet rechtzetten, doen we aan fotografie of worden we bouwondernemers ? In feit zou ik voor dit laatste gaan, daar is tenminste nog iets mee te verdienen ook al staat het scheef !
                            beetje vreemde reactie hoor.
                            je vraagt toch zelf om een verklaring, waarom we denken dat de opname scheef staat.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment

                            Working...
                            X