Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Video monteren: voorstelling op een heel groot scherm.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Video monteren: voorstelling op een heel groot scherm.

    Iemand een idee welke kwaliteit ik moet instellen om een video te projecteren op een heel groot scherm?
    CANON 500D EF-S 18-55mm IS EF-S 55-250mm IS Canon EF 50mm F/1.8 II speedlite 430 EX II

  • #2
    Re: Video monteren: voorstelling op een heel groot scherm.

    Dat hangt af van de resolutie van de projector.. Die kan je best eerst te weten komen.
    In ieder geval, de kans is heeeeel groot dat het niet meer dan 1920x1080 zal zijn dus ik zou gewoon daarop afwerken.

    Comment


    • #3
      Re: Video monteren: voorstelling op een heel groot scherm.

      Zoals Bob_Igor zegt hangt van jou resolutie af. Kijk ook zeker naar de aspect ratio, voor je het weet heb je een 4:3 projector en gaat er veel beeldruimte verloren!

      Comment


      • #4
        Re: Video monteren: voorstelling op een heel groot scherm.

        Het is de projector: Sony VPL-FX52
        Deze kan dus wel veel aan... maar kan je opzoeken welke instellingen ik moet gebruiken voor het instellen om een film te maken?

        Bedankt
        CANON 500D EF-S 18-55mm IS EF-S 55-250mm IS Canon EF 50mm F/1.8 II speedlite 430 EX II

        Comment


        • #5
          Re: Video monteren: voorstelling op een heel groot scherm.

          De native resolutie van de projector is 1024x768. De projector kan vele andere resoluties aan, maar zal deze up of down scalen naar 1024x768. Sony heeft goede projectoren, maar de interne scaling is waanzinnig slecht (om eerlijk te zijn, niet slechter dan de meeste andere projectoren in deze prijsklasse).

          Wil je dus dat je beeld zo scherp mogelijk is, moet je dus 1024 x 768 naar de projector sturen. Nu ge je je filmpje natuurlijk met een laptop/PC afspelen. Deze zijn al een stukje beter in scaling. Als je dus zorgt dat je een laptop/PC met een degelijke grafische kaart hebt en je zorgt dat je laptop/PC 1024x768 uitstuurt, komt het wel goed.

          Ik ga er van uit dat je in 16:9 werkt. Zet de projector zeker niet op 16:9. Als je dit doet gaat de projector de 768 verticale pixels die hij binnenkrijgt samendrukken tot 576 pixels, weeral scaling dus. Als je je laptop op 1024x768 instelt zal elke degelijke software player in full screen mode zwarte balken toevoegen.

          Ook een zeker zo belangrijke factor is de manier waarop je je laptop/PC aansluit op de projector. VGA is niet gemaakt om signalen langer dan 5m te transporteren. Het gaat, maar je beeld wordt er niet mooier op. Ideaal is DVI (of HDMI), dit signaal is pixeljuist. Let wel, DVI en HDMI kan je ook niet zo maar verlengen.

          greetz,

          Flup
          BD2583BE

          Comment


          • #6
            Re: Video monteren: voorstelling op een heel groot scherm.

            Wij spelen onze films al jaren af via mediaplayer en usb.
            We huren een projector met veel lumen maar je moet alles wel empirisch of volgens smaak instellen: er zijn verschillende profielen en dat is complex.
            Je kan daar enkele uren mee bezig zijn om een keuze te maken.
            In 2012 schenen we met een beamer van 6000 lumen en niet HD een scherm van 8m vol: een dijk van een beeld.
            Maar dit jaar was de beamer 8000 lumen en wel HD en iedereen vond het beeld minder mooi.
            Daar heb ik geen uitleg voor. Dus HD-beamer geeft niet altijd een beter beeld...
            Neem zeker je tijd (enkele uren) om uit te proberen als het kan.
            En lichtsterkte is een bealngrijk facet van een goede projectie.
            http://www.stich.be

            Comment

            Working...
            X