Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goudenhandrei

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goudenhandrei

    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

  • #2
    Re: Goudenhandrei

    Deze vind ik zeker wel iets hebben !! Mooie weerspiegeling in het water, alsook het dieptezicht.

    Mvg John
    http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

    Comment


    • #3
      Re: Goudenhandrei

      Mooie plaat met gedempte kleuren.
      Niettemin zou je nog eens kunnen kijken naar de rechtstand op de reflecties
      (en eventueel nog de verticale perspectief).
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

      Comment


      • #4
        Re: Goudenhandrei

        Het kleine stipje vooraan nog weg en ik ben fan!
        vriendelijke groeten, Sien

        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

        Comment


        • #5
          Re: Goudenhandrei

          mooie zachte sfeerfoto
          mvg Bruno D.G.
          Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

          Comment


          • #6
            Re: Goudenhandrei

            Als je het ene rechttrekt zal het andere kantelen hé Noenkel. Een zachte mooie diepte foto van je prachtige stad waar het nu eens kalm is. Of heb je de fotografen in de gracht gekieperd ?
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: Goudenhandrei

              Knap Michel !
              Mvg.

              Comment


              • #8
                Re: Goudenhandrei

                Een hele mooie met rustige kleuren.
                Heb nog zoveel te leren :)

                Comment


                • #9
                  Re: Goudenhandrei

                  Door jouw foto weet ik nu weer hoe mooi het daar is!
                  Knap
                  Touch the Earth...Gently
                  www.passionsenfrance.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Goudenhandrei

                    Brugge op zijn best.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Goudenhandrei

                      Brugge op zijn mooist!!
                      grt. Ria

                      Comment


                      • #12
                        Re: Goudenhandrei

                        merci allemaal.
                        Al de andere fotografen stonden achter me, andere dingen aan het fotograferen.... (er waren er ook die deze kant deden hoor)

                        dat blaadje: heb ik nog over getwijfeld


                        Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                        ...Niettemin zou je nog eens kunnen kijken naar de rechtstand op de reflecties
                        (en eventueel nog de verticale perspectief).
                        ja, ik weet het
                        ik heb al veel rechtgetrokken aan deze foto. Maar meer doen kwam dan te onnatuurlijk over. (ik heb een 10tal loodlijnen getrokken)
                        ik probeer...
                        mijn Fijsboecq en mijn flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Goudenhandrei

                          Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                          .....
                          ja, ik weet het
                          ik heb al veel rechtgetrokken aan deze foto. Maar meer doen kwam dan te onnatuurlijk over. (ik heb een 10tal loodlijnen getrokken)
                          In het midden van de foto heb je een pracht van een verticale referentie.
                          Daarna kan eventueel nog een kleine rest perspectiefvertekening aanwezig zijn.
                          Waarom jij met 10 lijnen zou moeten werken ontgaat mij.
                          Als je al zovéél hebt rechtgetrokken is het raadzaam nog eens te herbeginnen met rechtzetten.
                          Van waardering geniet ik.
                          Van kritiek leer ik.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Goudenhandrei

                            Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                            1In het midden van de foto heb je een pracht van een verticale referentie.
                            Waarom jij met 10 lijnen zou moeten werken ontgaat mij.
                            Als je al zovéél hebt rechtgetrokken is het raadzaam nog eens te herbeginnen met rechtzetten.
                            1: dat was idd mijn betrachting
                            2. om te controleren, wanneer ik 1 iets gecheckt heb, qua vertikaliteit, verschuif ik altijd mijn loodlijn buiten beeld - anders staat die 'vol' loodlijnen.
                            3. euh... leg eens uit? Merci
                            ik probeer...
                            mijn Fijsboecq en mijn flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Goudenhandrei

                              Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                              1: dat was idd mijn betrachting
                              2. om te controleren, wanneer ik 1 iets gecheckt heb, qua vertikaliteit, verschuif ik altijd mijn loodlijn buiten beeld - anders staat die 'vol' loodlijnen.
                              3. euh... leg eens uit? Merci
                              Ik heb gemerkt dat er nogal eens aan de hoeken van het beeld wordt
                              getrokken om lijnen in de foto recht te krijgen. Dat is een methode die
                              meestal leidt tot scheefstanden elders in de plaat. Daarom mijn raad
                              (die ook was ingegeven door jouw woordgebruik).

                              Mijn standaardbenadering ken je vast wel (maar ik noteer die nog eens
                              voor de nieuwere gebruikers van de Beginnershoek):

                              1. Rechtzetten op 'lijnen' die door het midden van de foto gaan
                              (verticaal of horizontaal).
                              2. Controleren op verticale perspectiefvertekening en deze zonodig corrigeren.
                              Horizontale perspectiefvertekening laat ik in het algemeen buitenbeschouwing.
                              3. Resterende niet-rechte of niet strakke lijnen aan de rand van het beeld
                              duiden in het algemeen op ton- of kussenvormige lensvertekening. Ook
                              deze kan worden gecorrigeerd.

                              Bovenstaande geldt voor NIET-gecropt beeldmateriaal (zie punt 1).
                              Eventuele crop-behoefte altijd pas uitvoeren NA bovenstaande bewerkingen.
                              Van waardering geniet ik.
                              Van kritiek leer ik.

                              Comment

                              Working...
                              X