Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

uitsnijden in cs4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • uitsnijden in cs4

    Kan mij iemand zeggen hoe je in cs4 een uitsnijding kunt maken met een vaste verhouding hoogte / breedte.
    Bij gewone selectie kun je dit invullen bovenaan bij "vaste verhouding".
    Bij uitsnijden gaat dit niet, is er een andere manier.
    Hierbij wil ik wel de resolutie behouden van de originele foto.
    Breedte en hoogte vooraf instellen gaat hierbij dus ook niet.
    popol

    http://www.fotopopol.be

  • #2
    Re: uitsnijden in cs4

    Als het niet gaat met de crop-tool (kan dit helaas niet meer checken; ik heb bij de transfer van mijn oude naar nieuwe iMac CS3 en CS4 "achtergelaten"), kun je het dan wel met de "rectangular marquee tool" (rechthoekige selectietool). Want na selectie vind je onder het Image-menu ook de optie "Crop"?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: uitsnijden in cs4

      Bij het uitsnijden kan je gewoon vb 10cm hoog -15cm breed invullen.
      zorg er wel voor dat bij "Afbeelding-afbeeldingsgrootte -"nieuwe beeldpixels berekenen niet aangevinkt staat , anders loop je het risico dat de resolutie verkleind wordt.
      Dit was bij CS4 zeker het geval, met CS5 heb ik de indruk dat dit niet meer gebeurt maar ik ben er niet zeker van, je kan beter dit vinkje standaard uitzetten en enkel aanvinken wanneer je de resolutie van de foto wilt verkleinen.
      Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

      Comment

      Working...
      X