Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Powershot S60

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Powershot S60

    <font face="Times New Roman"></font id="Times New Roman">
    Onderstaande , zeer interessante reaktie gelezen op een forum i.v.m S60
    " een diafagma van 5.3 op zoom is afgrijselijk moeilijk in wat mindere omstandigheden, en met deze kleine 5 mp-sensor staat het verhogen van de ISO garantie voor ruis, op groothoek is het goed te doen, maar op tele gaat het toch wat problematisch zijn"
    kan iemand mij dat verduidelijken en is dat terug te vinden na ontwikkeling van foto's op 15*10 formaat
    een " ezeltje met kleine oortjes "

  • #2
    Op tele wordt je maximale diafragma misschien wat kleiner en dus je sluitertijd wat langer waardoor je mogelijk wat meer ruis gaat zien. Elke camera die zo compact is als de S60 zal zo'n kleine sensor hebben. Volgens mij heb je met de S60 juist een compacte camera die je altijd bij je kan dragen met toch een heel pak professionele mogelijkheden (diafragmavoorkeuze etc). Je zal inderdaad ruis kunnen zien in de foto's die je maakt. Vergeet dan alleen niet dat het een 5mp foto is en je je dus inderdaad moet afvragen wat je er op 10x15 foto's van terug ziet... Je kan ook nog voordat je gaat afdrukken je foto's door neatimage halen. Mijn idee is dat dit 'probleem' dus een beetje overtrokken is.

    Het is natuurlijk nog even wachten op iemand die deze camera heeft en wellicht voorbeelden heeft. Voor mij staat het echter vast (dankzij reviews en genoeg positieve geluiden) dat zodra ik een DSLR koop (en die komt er...) er ook een camera uit deze reeks (powershot A.. of S..) gaat komen voor die keren dat ik wellicht toch foto's wil maken maar geen complete SLR uitrusting wil/kan meeslepen...

    Comment


    • #3
      1- De lens is niet lichtsterk bij inzoomen, maar het moet niet overdreven worden, velen doen het niet beter dan 4,8 en dat verschilt echt niet zoveel met 5,3
      2-de S60 heeft de standaard Sony 5MP sensor met een grootte van 1/1,8", die heeft geen goede reputatie vor wat betreft ruis maar alleen op hogere ISO's, dat is allang bekend van vele camera's waaronder Canon's eigen G5 en S50, hier ook niks nieuws onder de zon.

      Iets anders en veel ergers zijn de berichten over de slechte beeldkwaliteit aan de hand van voorbeeld foto's op het internet

      Zie:
      http://www.dcresource.com..._s60-review/gallery.shtml
      en:
      http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/s60_samples.html

      Comment


      • #4
        <font face="Times New Roman"></font id="Times New Roman">
        dank aan Stefan 16384 en Telekees
        heb de reakties gelezen en zover mijn technisch engels reikt meen ik te lezen bij Steve's besluit dat de S60 voor outdoor = very good en voor inside = very well meekrijgt
        ik was tot voor enkele dagen vast besloten een powershot A80 aan te kopen, maar na het lezen van bijna alle opmerkingen op verschillende pagina's dacht ik: NIET DOEN
        dan maar verder rondgeneust en ik kwam bij het eerste compact toestel terecht dat een groothoek bezat op zijn basislens
        natuurlijk ben ik blij dat jullie mij correct willen inlichten maar langs de andere kant blijf ik nu met nog meer vraagtekens rondlopen
        ( geen zicht )
        het is echt niet mijn bedoeling om het onderste uit de kan te halen
        en op alle toestellen zullen er wel negatieve zaken terug te vinden zijn
        maar nu de netelige vraag;welk toestel heeft die eigenschappen die ik nodig heb
        ik ga de stap wagen van analoog naar digitaal en maak +/- 700 foto's
        in een jaar ,voornamelijk op vakantie , sleur met een toestel met 2 lenzen meer dan beu
        mijn vrouwtje maakt een keuze uit die ontwikkelde foto's ( 10*15 )
        en stelt dan een prachtig album samen
        WELK TOESTEL ?
        alle hulp van jullie is welkom

        Comment


        • #5
          Voor jouw doel is de A80 meer dan voldoende, het is gewoon een heel goede allrounder.een perfecte instapper in het digitale gebeuren, heeft bijna geen minpunten.
          Met de S60 zou ik even de reviews afwachten............

          PS, met digitaal ga je veeeel meer dan 700 foto's maken.

          Comment


          • #6
            Ik heb om diezelfde redenen wel een A80 gekocht en ben er supercontent van. Voor een leek is dit een ideaal toestel en naarmate je meer 'ervaring' krijgt kan je zelf beginnen prutsen met de instellingen. Ik denk dat dit voor jou een ideaal toestel is.

            En trouwens ik trok ook maar een 500 foto's / jaar, maar met de digitale zit ik nu al aan 500 foto's op 1 maand

            greetz!
            Nikon D7100 + 18-135 f3.5-5.6 + Sigma 70-300 APO DG Macro 4.0-5.6

            Comment

            Working...
            X