Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Florida van 19 december tot 4 januari wat mee te nemen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Florida van 19 december tot 4 januari wat mee te nemen

    eind dit jaar gaan we op rondreis naar florida, the keys, everglades, west florida, orlando, cape canaveral en miami
    we bezoeken een paar keer een natuurpark.
    welke lens zou ik mee moeten nemen
    camera d7000
    heb een 70-200 mm vrII, sigma 18-16 mm, nikon 18-105 mm en een tamron 18-250 mm
    misschien wou ik deze laatste nog om ruilen voor een nikon 18-200 mm vrII of een 18-300 mm

    en wat zou ik nog mee moeten nemen

    alvast bedankt voor de reacties
    Nikon Z6II, Nikon D500, Nikon 24-70mm f4, Nikon 14-30mm f4, Nikon 70-200mm f2,8s , Nikon sb700 flitser, Nikon macro 105mm 2.8 s, Nikon 500mm PF 5.6. LUMIX DMC-FZ2000.

  • #2
    Re: Florida van 19 december tot 4 januari wat mee te nemen

    Waarom niet je keuze af laten hangen van wat je nu graag gebruikt. Ieder heeft zijn eigen manier van fotograferen. Zelf zou ik genoeg hebben aan de 18-105.
    Belangrijkste geniet van je vakantie......

    Een zogenaamd superzoom als de 18-xxx komt er hier niet zo snel in, maar ook hier zullen meningen uiteenlopen.

    Zelf heb ik mij op mijn laatste rondreis door Korea 70% van de tijd vermaakt met een 35mm op X Pro1 (crop 1.5) en 5D3 + 24-70 II weinig gebruikt. De adviezen die ik kreeg was neem vooral een UWA mee als de 16-35 II. Zelf heb ik deze niet één keer gebruikt, maar mijn reisgenoot daarin tegen de hele vakantie op de 600D.

    Wij kunnen enkel aangeven wat wij zelf zouden gebruiken, maar of dit werkt voor jou ?

    Zelf had ik een set Lee filters en statief bij me, maar deze eigenlijk, maar één keer gebruikt op vier weken reizen. Polarisatie filter kan een optie zijn, als je deze goed weet te gebruiken.

    Comment


    • #3
      Re: Florida van 19 december tot 4 januari wat mee te nemen

      Ik zou zeker een statief en/of een heel lichtsterk objectief meenemen, want je gaat met de feestdagen en feesten kunnen ze daar wel hoor (vuurwerk)!!
      En ik kan in de states mijn tele niet missen, ik fotografeer graag beestjes. (groothoek ook niet, maar tele zeker niet)
      Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

      Comment


      • #4
        Re: Florida van 19 december tot 4 januari wat mee te nemen

        ben er geweest in Florida 2012 rondreis van 2 weekjes (ja ze vliegen voorbij) en had de 70-200mm en de 17-55mm lenzen mee en doe zeker je statief der ook maar bij.
        kleine tip om vers fruit en broodjes en andere dagelijks te nuttigen zonder tijd te verliezen want je hebt deze om de zoveel miles stop bij 'Publix' warenhuizen

        Comment


        • #5
          Re: Florida van 19 december tot 4 januari wat mee te nemen

          Krol bracht me op een ander idee: voor de belgen die hun "gewone boterhammen" dagelijks missen in de states: die hebben ze daar ook.
          In elk grootwarenhuis waar ze verse broden verkopen kan je vragen om ze te snijden en dan gaan ze die ergens vanachter door zo'n machien als hier steken en krijg je een mooi, lekker gewoon gesneden brood terug. En "muenster cheese" lijkt sterk op de gewone "hollandse" kaas van hier.
          Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

          Comment


          • #6
            Re: Florida van 19 december tot 4 januari wat mee te nemen

            En de beste hamburgerketen is ook de oudste drive-in: "sonic" maar die hebben ze niet overal (wel in florida)
            Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

            Comment


            • #7
              Re: Florida van 19 december tot 4 januari wat mee te nemen

              Mag ik mee?
              Heb in oktober twee weken Florida gedaan. Fort Lauderdale als uitvalbasis, zelfs dan was Key West nog te doen (5 uurtjes rijden inclusief koffiestop en sanitaire stop). Ik had 10-20mm, 24-105mm en 70-200mm mee. De 70-200 heb ik eigenlijk enkel en alleen in Flamingo Gardens gebruikt. Voor 90% van de tijd stond de 24-105 er op. De breedhoek eigenlijk alleen om zonsopgang/ondergang vast te leggen.
              Geen statief meegenomen, gebruik het sowieso al weinig. Grijsverloopfilter kwam af en toe goed van pas.

              Publix supermarkten zijn er inderdaad genoeg en je kan er ook gezond voedsel kopen , moest ook wel want mijn vrouw is diabetespatiente.
              Italian bread vonden wij het lekkerst maar da's kwestie van smaak.
              Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

              Comment

              Working...
              X