Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Filmen met de Canon 7D. (help)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Filmen met de Canon 7D. (help)

    Hallo allemaal,

    Ik heb weer eens een vraag,
    Komende winter ga ik voor drie weken naar Yellowstone, Amerika.

    Het hoofd doel voor tijdens die vakantie is voor mij de fotografie. Het is daar prachtig fotograferen met al dat wild en de mooie winterse landschappen.
    Echter ben ik ook sterk van plan om te filmen tijdens de reis. Tijdens de loodzware wandelingen, het fotograferen, en ook de wildlife wil ik filmen daar.

    Nu heb ik over het filmen en over de montage daarvan.

    Het is dus de bedoeling dat ik alles film met mijn Canon 7D.
    De 7D heeft twee opties. Filmen in PAL, of in NTSC. Pal schijnt in Nederland en omstreken de standaard, wat NTSC is in o.a. Amerika.
    Voor mij was dus duidelijk dat ik moet filmen in PAL. Maar in PAL filmt hij in max. 50fps, en in NTSC in max. 60fps.
    Voor slowmotion zou NTSC dus beter zijn.

    Waarin ga ik merken dat ik in PAL moet filmen?
    Hoe groot is het verschil voor slowmotion tussen 50fps en 60fps?
    Wat is het verschil (in PAL) tussen 1920x1080 25fps en 24fps? Alleen die éne frame?
    Als ik heb gefilmd in 1920x1080 en in 1280x720 kan ik dat toch gewoon samen monteren?

    Ik monteer alles dan in Sony Vegas Pro 12,
    Maar als ik mijn video wil renderen krijg ik ongeveer zesentwintigduizend opties hoe ik dat wil doen. Wat kan ik daar het beste selecteren? Om de video op Youtube of Vimeo te zetten, een soort blog bij te houden, en gewoon in de hoogst mogelijke kwaliteit op de PC te bekijken.

    Ik hoop ontzettend dat iemand mij kan helpen, want ik ben echt een video-noob…

    Alvast heel erg bedankt!!
    Neem anders ook een kijkje op mijn WEBSITE

  • #2
    Re: Filmen met de Canon 7D. (help)

    Oorspronkelijk geplaatst door gertjan... Bekijk bericht
    ....
    Waarin ga ik merken dat ik in PAL moet filmen?
    ....
    aan het feit dat je je video filmpjes niet kan spelen op je TV ...???

    Comment


    • #3
      Re: Filmen met de Canon 7D. (help)

      Ja ok, maar ik ga er geen DVD van branden ofzo, dus op TV kijken die ik het niet denk ik. Is het verschil nog ergens anders aan te merken?
      Anders kan ik net zo goed in NTSC filmen, en profiteren van die 10fps extra toch?
      Neem anders ook een kijkje op mijn WEBSITE

      Comment

      Working...
      X