Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste straatfoto + UPDATE

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn eerste straatfoto + UPDATE


    IMG_3196 by jprobbens, on Flickr

    Update met bewerkingen voor Brombeer en Anaisje(iets minder crop gedaan)

    IMG-3196 by jprobbens, on Flickr

    EOS600D
    F9
    1/250
    ISO400
    53mm

    Alle opbouwende kritiek is welkom
    Grt,
    Jean-Pierre
    Last edited by Guest22; 20 oktober 2013, 10:39.

  • #2
    Re: Mijn eerste straatfoto

    Niet slecht gedaan Jean-Pierre voor een eerste straatfoto.
    Het lijkt wel of het huis links vanaf de eerste verdieping wat achterover helt. Ook rechts zit er een buikje in Mogelijks was dat echt zo omdat het om oudere huisjes gaat.
    Anderzijds en ik hoop dat je begrijpt wat ik probeer te zeggen (want dat valt niet mee met een klaviertje alleen) kun je witten en de zwarten ook nog wat
    bijstellen. Momenteel is de zonbeschenen gevel achteraan uitgebrand. De hoogste waarde van de witten (in het histogram) is 255, als je die reduceert naar 245 blijft de
    gevel omzeggens even wit maar kun je het uitbranden terugdringen. Trek je de zwarten op van 0 naar 5 ga je het dichtlopen in de man zijn kleding wat minderen. Het
    bijstellen van deze waarden gaat zowel "contrast als brightness" wijzigen. Je kan natuurlijk ook wat spelen met hooglichten en schaduwen.
    Niet dat dit nu zo overdreven erg is hoor.
    Groetjes
    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

    Comment


    • #3
      Re: Mijn eerste straatfoto

      leuke opname,grts,Jozef
      Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

      Comment


      • #4
        Re: Mijn eerste straatfoto

        @Brombeer. Hier helde de huisjes een beetje(het betreft een straatje in Cochem). Ik heb totaal nog niets aan de foto gedaan omdat ik eens eerst reacties wou krijgen. Wat ik wel heb geprobeerd was het recht zetten van het linkse huis , maar dan ging het rechter te schuin staan. Daarom had ik dat zo al gelaten.
        Maar wat je zegt aangaande het histogram zal ik morgen zeker eens en dan een update plaatsen. In ieder geval al bedankt voor de leerrijke opmerkingen.



        @Jozef bedankt voor de leuke reactie

        Grt,

        Jean-Pierre

        Comment


        • #5
          Re: Mijn eerste straatfoto

          Persoonlijk zou ik geneigd zijn om er van boven nog een stuk vanaf te halen. Net nog het dakvenster behouden in het huis achteraan. Zo ben je de witte lucht daar al kwijt en die daken zijn voor mij geen meerwaarde in deze foto.
          Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

          Comment


          • #6
            Re: Mijn eerste straatfoto

            Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
            ......
            Anderzijds en ik hoop dat je begrijpt wat ik probeer te zeggen (want dat valt niet mee met een klaviertje alleen) kun je witten en de zwarten ook nog wat
            bijstellen. Momenteel is de zonbeschenen gevel achteraan uitgebrand. De hoogste waarde van de witten (in het histogram) is 255, als je die reduceert naar 245 blijft de
            gevel omzeggens even wit maar kun je het uitbranden terugdringen. Trek je de zwarten op van 0 naar 5 ga je het dichtlopen in de man zijn kleding wat minderen. Het
            bijstellen van deze waarden gaat zowel "contrast als brightness" wijzigen. Je kan natuurlijk ook wat spelen met hooglichten en schaduwen.
            Niet dat dit nu zo overdreven erg is hoor.
            Groetjes
            Marc
            Het is heel vreemd, misschien toe te schrijven aan de gebruikte software,
            maar bij mij lopen de zwarten met jouw methode dichter dan nodig en
            wordt de uitbranding van het wit alleen maar meer. Ik gebruik PS-E.
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

            Comment


            • #7
              Re: Mijn eerste straatfoto

              De software is het bij canon geleverd progje Digital Photo Professional.
              Het histogram heeft een x en een y-as.
              Heb het geprobeerd met de verticale...
              Beide assen vertonen waarden van 0 tot 255.
              Hetgeen u beschrijft gebeurd inderdaad bij het gebruik van de horizontale as.

              Groetjes
              Marc
              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

              Comment


              • #8
                Re: Mijn eerste straatfoto

                Heb een up geplaatst.

                Grt,

                Jean-Pierre

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn eerste straatfoto

                  Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                  De software is het bij canon geleverd progje Digital Photo Professional.
                  Het histogram heeft een x en een y-as.
                  Heb het geprobeerd met de verticale...
                  Beide assen vertonen waarden van 0 tot 255.
                  Hetgeen u beschrijft gebeurd inderdaad bij het gebruik van de horizontale as.

                  Groetjes
                  Marc
                  Ik heb dat programma ook maar gebruik het nooit.
                  Voor die exercitie maak ik gebruik van DxO.
                  Daar werk ik op beide assen met eventueel nog een laatste verfijning in
                  PS-Elements voor de horizontale as.

                  Daarom - als ik het niet vergeet tenminste - geef ik in mijn commentaren
                  meestal ook informatie over het programma dat is betrokken bij mijn
                  bewerkingsvoorstellen.
                  Van waardering geniet ik.
                  Van kritiek leer ik.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijn eerste straatfoto

                    Ik heb in LR het zwart een beetje lichter gezet en de hooglichten een beetje verminderd. Tevens een crop gedaan op voorstel van Anaisje, maar wel niet zover als zij voorstelde, vond dat een beetje te ver.

                    Grt,

                    Jean-Pierre

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mijn eerste straatfoto

                      Vind het licht beter zitten zo...Maar kan me best voorstellen dat andere mensen dit nog anders zouden zien.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                      Ik heb dat programma ook maar gebruik het nooit.
                      Voor die exercitie maak ik gebruik van DxO.
                      Daar werk ik op beide assen met eventueel nog een laatste verfijning in
                      PS-Elements voor de horizontale as.

                      Daarom - als ik het niet vergeet tenminste - geef ik in mijn commentaren
                      meestal ook informatie over het programma dat is betrokken bij mijn
                      bewerkingsvoorstellen.
                      Dit is dan ook het enige fotoprogje dat draait op m'n internet pc...
                      Als ik daarmee in mijn ogen een verbetering kan bewerkstelligen stopt het daar voor mij.
                      Lukt dit niet dan grijp ik naar "zwaardere" middelen op een PC waar ik mijn bewerkingen doe. En soms lukt het daar ook niet

                      By the way...de plaatsingen waren vandaag amper bij te houden en tot mijn grote spijt ben ik niet overal kunnen komen waar ik graag zou geweest zijn...Sorry daarvoor.
                      Volgende week een paar daagjes "onder zeil" dus vrees dat ik enige mensen niet ga kunnen "ambeteren/plagen/lastig vallen" door hun foto's te beoordelen.

                      Groetjes
                      Marc
                      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mijn eerste straatfoto

                        Toch bedankt voor de reacties.

                        Grt,

                        Jean-Pierre

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mijn eerste straatfoto

                          Tevens een crop gedaan op voorstel van Anaisje, maar wel niet zover als zij voorstelde, vond dat een beetje te ver.
                          Bedankt om een update te maken, de keus ligt nog altijd bij de fotograaf zelf
                          Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                          Comment

                          Working...
                          X