Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help! Open armen! Tentoonstelling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help! Open armen! Tentoonstelling

    Verre van mijn sterkste reeks een velen zullen zich misschien afvragen: Wat is dit?
    Maar we hebben bij ons in de stad momenteel een tentoonstelling lopen tegen armoede.
    Organisator (de vereniging: Open Armen) zorgde voor een inspirerend, doch moeilijk te fotograferen locatie.
    Daarom ook mijn hulpkreet naar jullie toe, voor raad en advies omtrent het fotograferen van ruimtes
    met fel rood en geel licht. Soms was het licht zo hevig dat ik besloot de foto om te zetten in zwart-wit.

    Ik heb verscheidene witbalans-instellingen geprobeerd om de ruimte weer te geven zoals ze daar was.
    Dit is me vrij goed gelukt, maar ik vind het toch nog veel te hard. Ook al was het daar even fel zoals op de foto's.
    Niet te min een heel fijne ervaring en ik ben de organisator dankbaar voor dergelijk initiatief.








  • #2
    Re: Help! Open armen! Tentoonstelling

    De zwartwit versie doet het nog het best, maar armoede met das en vest en daarbij nog een champagneglas... dan moet ik plat op de buik van het gieren !
    Waarom met je witbalans spelen ? Je merkt duidelijk dat je ver over de balans zit (1e foto). De derde zou ik omzetten naar zwartwit, knappe schaduw en vuile muur in een sterk contrast.
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: Help! Open armen! Tentoonstelling

      Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
      De zwartwit versie doet het nog het best, maar armoede met das en vest en daarbij nog een champagneglas... dan moet ik plat op de buik van het gieren !
      Waarom met je witbalans spelen ? Je merkt duidelijk dat je ver over de balans zit (1e foto). De derde zou ik omzetten naar zwartwit, knappe schaduw en vuile muur in een sterk contrast.
      Ja dat champagne glas en het kostuum horen misschien niet direct bij het thema. Maar het werd er wel geserveerd en iedereen probeerde er netjes uit te zien.
      Dit was voor mij wel de moeilijkste ruimte die ik gefotografeerd heb. Bij het buitenkomen had ik direct een raar gevoel in de ogen (terug wennen aan de duisternis )

      Comment


      • #4
        Re: Help! Open armen! Tentoonstelling

        ik zij he die meneer op foto 2 kan ik en toen keek ik van wie de foto is :-)
        hier valt toch meer uit te halen wat compo en verhaal betreft, niet?
        wat het licht betreft ik heb vorig jaar een toneel gefotografeerd ook slechts met 1 rode spot.
        zie pm;-)

        groetjes
        renske

        Comment


        • #5
          Re: Help! Open armen! Tentoonstelling

          Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics Bekijk bericht
          ik zij he die meneer op foto 2 kan ik en toen keek ik van wie de foto is :-)
          hier valt toch meer uit te halen wat compo en verhaal betreft, niet?
          wat het licht betreft ik heb vorig jaar een toneel gefotografeerd ook slechts met 1 rode spot.
          zie pm;-)

          groetjes
          renske
          Yo Renske,
          Hier viel idd meer uit te halen, maar was eigenlijk te veel geconcentreerd met de instellingen hier.
          Ik had nog een dag kunnen gaan en morgen is het de laatste voorstelling, maar t zal voor een ander jaar zijn.
          Hopelijk dan wat meer inspiratie. (en minder felle spots)

          Comment


          • #6
            Re: Help! Open armen! Tentoonstelling

            Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
            De zwartwit versie doet het nog het best, maar armoede met das en vest en daarbij nog een champagneglas... dan moet ik plat op de buik van het gieren !
            Waarom met je witbalans spelen ? Je merkt duidelijk dat je ver over de balans zit (1e foto). De derde zou ik omzetten naar zwartwit, knappe schaduw en vuile muur in een sterk contrast.
            ga maar plat op je buik hoor, en toch is het zo, deze man is een gewezen leerkracht, die zich al jaar en dag inzet voor de kansarmen, en eu mogen kansarmen dan geen cava drinken?

            Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
            Yo Renske,
            Hier viel idd meer uit te halen, maar was eigenlijk te veel geconcentreerd met de instellingen hier.
            Ik had nog een dag kunnen gaan en morgen is het de laatste voorstelling, maar t zal voor een ander jaar zijn.
            Hopelijk dan wat meer inspiratie. (en minder felle spots)
            tja die instellingen, in deze situatie zet ik mijn camera in manueel op een sluitertijd = brandpuntafstand, iso en diafragma aanpassen naar gelang het licht.
            De belichting zat toch vrij goed in de 2de, kleur kan je toch nadien doen in de Raw omzetting, en idd zwart wit help hier.
            maar ik vind het zo'n zonde van die 2de zo'n sterk verhaal, maar de compo en camerastand punt laten blijken dat je niet veel moeite hebt gedaan naar het zoeken van een goeie compo
            allé ik wil u zeker ni afbreken, maar 'k denk dat de anderen ook wel zien maar niet altijd durven zeggen en moest ik u vrijdag niet zijn tegengekomen had ik waarschijnlijk ook die moeite niet nemen.

            groetjes
            renske

            Comment


            • #7
              Re: Help! Open armen! Tentoonstelling

              Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics Bekijk bericht
              ga maar plat op je buik hoor, en toch is het zo, deze man is een gewezen leerkracht, die zich al jaar en dag inzet voor de kansarmen, en eu mogen kansarmen dan geen cava drinken?



              tja die instellingen, in deze situatie zet ik mijn camera in manueel op een sluitertijd = brandpuntafstand, iso en diafragma aanpassen naar gelang het licht.
              De belichting zat toch vrij goed in de 2de, kleur kan je toch nadien doen in de Raw omzetting, en idd zwart wit help hier.
              maar ik vind het zo'n zonde van die 2de zo'n sterk verhaal, maar de compo en camerastand punt laten blijken dat je niet veel moeite hebt gedaan naar het zoeken van een goeie compo
              allé ik wil u zeker ni afbreken, maar 'k denk dat de anderen ook wel zien maar niet altijd durven zeggen en moest ik u vrijdag niet zijn tegengekomen had ik waarschijnlijk ook die moeite niet nemen.

              groetjes
              renske
              Ja, het oogt idd rommelig. Beter was geweest om bij die tweede enkel de vrouw in beeld te hebben.
              Of gebruik te maken van sterkere lijnen.

              Maar ik stond daar: kommeke soep? Alle ja waarom niet? Dus het ging vrij snel. En had dan nog het geluk
              dat ik mijn instelling niet hoefde aan te passen. Had de tijd niet om de belichtingsmeter te controleren, of kommeke soep
              was er al geserveerd.
              Vandaar ook dat ik het plaatste als een van mijn mindere reeksen. Was een beetje de bedoeling om te weten te komen
              hoe anderen omgaan met dergelijke belichting. Maar idd zonde dat er niet meer gebruik gemaakt werd van de mogelijkheden.

              Comment

              Working...
              X