Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HDR op Alfa 64

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HDR op Alfa 64

    Ik heb op mijn toestel HDR, maar dan gaat alles automatisch.
    Ik kan ook 3 foto nemen met belichting +0,7 en -0,7 (of 0,3), maar ik wil een belichting van 2 stops verschil hebben en 3 afzonderlijke foto's krijgen. De enige manier die ik nu vind is handmatig mijn belichting bijstellen.
    Weet iemand een mogelijkheid om die 0,7 stops te verhogen naar vb. 2 stops ?
    (Ik bedoelde de alfa 65 en niet 64 zoals in de titel)
    Last edited by Globetrotter27; 19 oktober 2013, 11:54.

  • #2
    Re: HDR op Alfa 64

    Als je toestel die optie niet heeft dan is de enige methode manueel te werken zoals je zelf aangeeft. De A77 heeft die optie wel en kan zelfs tot 3 stops gaan.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: HDR op Alfa 64

      Alle camerabedrijven doen dat express om je te verplichten om naar een hoger model te gaan. Mijn D7000 kon zo tot + en - 3 stops gaan dacht ik, terwijl mijn D800 tot + en - 5 stops gaat.

      Comment


      • #4
        Re: HDR op Alfa 64

        Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
        Alle camerabedrijven doen dat express om je te verplichten om naar een hoger model te gaan. Mijn D7000 kon zo tot + en - 3 stops gaan dacht ik, terwijl mijn D800 tot + en - 5 stops gaat.
        Tja, ik dacht dat de alfa 65 niet echt het instapmodel was en je dus alles zelf kon bepalen. Tja? Pech, maar dan doen we maar verder zoals ik bezig ben. (Het is wel het eerste negatief punt aan deze camera, want voor de rest ben ik er heel tevreden over

        Comment


        • #5
          Re: HDR op Alfa 64

          Indien je een Android tablet of smartphone hebt, de app camcap zeer interessant. Met draad naar je toestel, tot 5 stops, en tot 7 frames. Werkt zeer goed.

          Sent from my SGP312 using Tapatalk 4
          Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600

          Comment

          Working...
          X