Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

10D : autofocus probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 10D : autofocus probleem

    Hallo,

    Ik volg dit forum al een tijdje en heb enkele weken geleden de overstap gemaakt van een klassieke reflexcamera naar een Canon 10D. Ik hou me vooral bezig met het fotograferen van autosport, waardoor ik werk met een Canon 70-300 en Sigma 170-500 lens. De voorbije twee weken heb ik voor de eerste maal mijn camera gebruikt op circuit (Euro race in Spa en 24h van Le Mans). Nu blijkt dat ik vanaf 300 mm quasi geen scherpe foto's kan nemen, noch met de Canon lens, noch met de Sigma lens. Heb met andere mensen gewisseld van lenzen, en hiermee had ik hetzelfde probleem; dan getrokken met iemand anders zijn toestel en dat ging zonder problemen.
    Vandaar dat ik denk dat er iets mis is met de autofocus van mijn 10D. Ook de kleuren zijn niet optimaal vergeleken met de foto's die andere mensen met een 10D getrokken hebben (steeds met dezelfde lenzen) Zijn er hier nog mensen die hetzelfde probleem hebben of gehad hebben en hoe is dit dan opgelost ?

    Alvast bedankt voor jullie reactie(s).

  • #2
    De sluitersnelheid is toch hoog genoeg, want het kan het natuurlijk ook bewegingsonscherpte zijn. Vanaf 300 mm moet je minstens 1/500sec hebben, anders is het percentage geslaagde foto's vrij klein. Dat is wel afhankelijk van de fotograaf, want de ene kan het toestel stabieler houden dan de andere
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Heb geprobeerd op alle mogelijke sluitertijden. Met mijn vorige camera trok ik haarscherpe foto's tot op 500 mm aan een sluitertijd van 1/90. Wegens problemen met de scherpte zelfs overgeschakeld op 1/1000 en nog niet scherp gekregen. Ik heb ook met een 10D van iemand anders getrokken op 450 mm aan 1/90 en dat was haarscherp.

      Comment


      • #4
        Wel ik heb dit ook regelmatig voor, weet ook niet waar het aan hangt, ik heb zelfs de nieuwe canon 70-300 DO USM IS.
        Denk toch dat ik iets verkeerd doe hoor
        www.knfotostudio.be

        Comment


        • #5
          ALs jullie dat regelmatig hebben, en je hebt de "regeltest" gedaan en het resultaat lijkt nergens naar, ga dan terug naar je verkoper en laat je cam controleren (en calibreren...)!
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            Hopelijk duurt het niet te lang op die cam te laten nakijken!

            ik heb een sigma 70-200 en heb geen last van die onscherpte. Het zal wel een prob zijn met je cam. Veel succes nog hé! ik kom je wel eens tegen.

            Groeten
            Gert

            Comment

            Working...
            X