Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ine +update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ine +update



    originele foto:
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/...m/IMG_0813.jpg

    update nav de gegeven tips nl, niveaus, naverscherping(Mortierke's) ruis verminderd en voila..
    Last edited by bommasien; 18 oktober 2013, 20:14.
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: Ine

    voor mij knap Sien, maar onder de arm zit je met een fout met heel veel ruis
    mvg Wilfried

    7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

    Comment


    • #3
      Re: Ine

      Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
      voor mij knap Sien, maar onder de arm zit je met een fout met heel veel ruis
      Valt mij ook op misschien te veel gecropt.
      Die jas of wat het ook is in de BG vind ik ook niet mooi.
      Grt
      Theike
      Mijn Site http://www.theovanvlierden.be

      Comment


      • #4
        Re: Ine

        Spijtig van de ruis Sien. Zou anders een mooie geweest zijn.

        Gr, Daniel.

        Comment


        • #5
          Re: Ine

          Volg voorgangers, de ruis aan de arm en kin is erg ! Bewerking ???
          Photography is an art of observation.

          Comment


          • #6
            Re: Ine

            Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
            voor mij knap Sien, maar onder de arm zit je met een fout met heel veel ruis
            Oorspronkelijk geplaatst door theike Bekijk bericht
            Valt mij ook op misschien te veel gecropt.
            Die jas of wat het ook is in de BG vind ik ook niet mooi.
            Grt
            Theike
            Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
            Spijtig van de ruis Sien. Zou anders een mooie geweest zijn.

            Gr, Daniel.
            Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
            Volg voorgangers, de ruis aan de arm en kin is erg ! Bewerking ???
            Op mijn scherm erg moeten turen en vergroten om dit te zien, ik heb de originele foto achter een link hier geplaatst. Zodat jullie kunnen zien dat ik niet extreem bewerkt of gecropt heb. Weet niet hoe of wat? Misschien weet iemand....hoe of wat?

            Dank voor de reacties!
            vriendelijke groeten, Sien

            Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

            Comment


            • #7
              Re: Ine

              Link werkt niet Sien.

              Comment


              • #8
                Re: Ine

                Originele is veel beter Sien. Wat is er mis gegaan ?

                Gr, Daniel.

                Comment


                • #9
                  Re: Ine

                  Een mooie, mits die ruis.

                  Heb het net even getest. In de originele heb je geen last van ruis, maar je hebt de schaduwen teveel opgelicht waardoor je veel ruis krijgt.
                  Ik zie ook dat je originele versie kleiner van formaat is dan degene die je hier hebt gepost.
                  Misschien heb je die eerst even verkleind en dan achter het linkje geplaatst, ofwel is die originele daadwerkelijk zo klein en heb je de versie hier vergroot.
                  Een klein formaat vegroten is ook nefast voor de kwaliteit.

                  Het origineel was goed. Daar moet je enkel wat verscherpen, de schaduwen een beetje oplichten en dan eventueel nog wat ontruisen.
                  Groetjes,
                  Dominic

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ine

                    Sien, zou je zo vriendelijk willen zijn van je manier van (be)werken eens te verduidelijken.
                    Van in het begin dat je jouw foto op de PC gezet hebt tot je hem op dropbox placeert.
                    Met welk progje bewerk je en hoe doe je het..."please", 't is om je te helpen.
                    Ik heb jouw foto eens binnengehaald, een beetje opgelicht..enz. , maar die ruis die krijg ik niet hoor.
                    Heb zo een vermoeden dat jij je foto ophelderd door enkel maar de donkere tinten op te lichten (is maar een gedacht hé)

                    oeps, zie dat mijn voorganger met hetzelfde gedacht op de proppen gekomen is...
                    perman
                    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ine

                      Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                      Sien, zou je zo vriendelijk willen zijn van je manier van (be)werken eens te verduidelijken.
                      Van in het begin dat je jouw foto op de PC gezet hebt tot je hem op dropbox placeert.
                      Met welk progje bewerk je en hoe doe je het..."please", 't is om je te helpen.
                      Ik heb jouw foto eens binnengehaald, een beetje opgelicht..enz. , maar die ruis die krijg ik niet hoor.
                      Heb zo een vermoeden dat jij je foto ophelderd door enkel maar de donkere tinten op te lichten (is maar een gedacht hé)

                      oeps, zie dat mijn voorganger met hetzelfde gedacht op de proppen gekomen is...
                      Van LR naar Ps daar niveaus , pijltjes tot berg, schaduwen miniem :5% opgelicht en dan verscherping (volgens Mortierke) .
                      Aan deze foto heb ik niet veel gedaan .Nu ik ga opnieuw beginnen vanaf 0 ,zoals Zibro's tip. Bedankt!
                      vriendelijke groeten, Sien

                      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ine

                        Sien, de foto die nu achter de link als originele staat, dat is toch de foto niet die uit jouw toestel gekomen is zonder bewerking?
                        Daar is toch al iets mee gebeurd? Verkleind? Plaats eens de echte originele (geen verkleinde versie hé de echte originele).
                        Fotografeer jij in RAW? Plaats deze dan.
                        Als je in RAW fotografeerd, wat doe je dan aan je RAW-opname en in welk programma (camera RAW van photoshop?) voor je dan omzet of gaat verder bewerken in PS?
                        Last edited by perman; 18 oktober 2013, 20:10.
                        perman
                        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ine

                          De update ziet er in elk geval een pak beter uit.

                          Fotografeer jij in RAW?
                          Als dit niet zo is, dan zouden de meesten onder ons je toch willen adviseren om daar met onmiddelijke ingang vanaf nu mee te beginnen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ine

                            Up is veel beter !
                            Ik zie dat je in Lightroom 4.4 werkt, ik veronderstel dan dat je een raw bestand importeert. Nu vraag ik me af wat je in lightroom met je foto doet, daar je zegt dat je vannuit LR dadelijk naar photoshop gaat en je dingen als belichting enz in photoshop doet. Waarom doe je dit niet in LR ??

                            Mvg John
                            http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ine

                              Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                              Sien, de foto die nu achter de link als originele staat, dat is toch de foto niet die uit jouw toestel gekomen is zonder bewerking?
                              Daar is toch al iets mee gebeurd? Verkleind? Plaats eens de echte originele (geen verkleinde versie hé de echte originele).
                              Fotografeer jij in RAW? Plaats deze dan.
                              Als je in RAW fotografeerd, wat doe je dan aan je RAW-opname en in welk programma (camera RAW van photoshop?) voor je dan omzet of gaat verder bewerken in PS?
                              bedankt ,zoals gezegt, wordt bekeken!

                              Oorspronkelijk geplaatst door spyder Bekijk bericht
                              De update ziet er in elk geval een pak beter uit.


                              Als dit niet zo is, dan zouden de meesten onder ons je toch willen adviseren om daar met onmiddelijke ingang vanaf nu mee te beginnen.
                              doe ik! dank !


                              Oorspronkelijk geplaatst door JohnCoopmans Bekijk bericht
                              Up is veel beter !
                              Ik zie dat je in Lightroom 4.4 werkt, ik veronderstel dan dat je een raw bestand importeert. Nu vraag ik me af wat je in lightroom met je foto doet, daar je zegt dat je vannuit LR dadelijk naar photoshop gaat en je dingen als belichting enz in photoshop doet. Waarom doe je dit niet in LR ??


                              Mvg John
                              verkleinen en verscherpen werken mi beter in ps maar ik ga 't herbekijken! dank!
                              vriendelijke groeten, Sien

                              Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                              Comment

                              Working...
                              X