Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lara

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lara

    Hallo allemaal,

    Ik had het geluk om deze kleine meid van 14 dagen oud te fotograferen.
    Ik heb soms nog wat moeite met de instelling van mijn witbalans..
    Tips altijd welkom!

    Bedankt!

    Last edited by Cecekeuh; 17 oktober 2013, 20:16.

  • #2
    Re: Lara

    Controleer je link in je eerste berichtje eens ( de foto is niet zichtbaar. Er ontbreekt op zijn minst al een vierkant haakje ), maar wat ik zag als ik e link volgde,staat me wel aan

    Comment


    • #3
      Re: Lara

      Zie-zo
      Last edited by Cecekeuh; 17 oktober 2013, 20:16.

      Comment


      • #4
        Re: Lara

        Achteraf ( nu ik de afbeelding iets groter zie) valt me op dat de witbalans inderdaad niet goed is. Ik hoop dat je in RAW geschoten hebt? Dat geeft je een goede kans om je afbeelding te redden als je wat met je schuivertjes speelt.
        Ik heb eens iets geprobeerd en kom een beetje in de buurt ( hoop ik)

        PS. zet je volgende probeersels in de beginnershoek.? De kans dat je daar reactie krijgt wordt groter.

        Comment


        • #5
          Re: Lara

          Ik wou het roze zo dicht mogelijk bij de werklijkheid laten uitkomen.
          Ik vind eerlijk gezegd jouw probeersel nogal geel..

          Comment


          • #6
            Lara

            Hoi allemaal,

            Ik had het geluk om deze jongedame van 14 dagen oud vast te leggen op de gevoelige plaat

            Ik vroeg me af hoe dat zit met m'n witbalans. Ik heb er nog moeite mee en weet soms niet zo goed hoe hij er uit moet zien.
            Ik wil altijd de kleuren zo dicht mogelijk bij de werkelijkheid laten uit komen, maar is hij dan niet te veel blauw?
            Heeft iemand tips om mijn witbalansen in te stellen?

            Bedankt voor de tips en commentaren! (Wees lief voor me )

            Comment


            • #7
              Re: Lara

              Ik ben nooit lief want daarvan leer je niets.
              Ik zie zo direct geen technische gebreken.
              Werk in RAW en gebruik een grijskaart als je onzeker bent over je witbalans.
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

              Comment


              • #8
                Re: Lara

                Oorspronkelijk geplaatst door Cecekeuh Bekijk bericht
                Ik wou het roze zo dicht mogelijk bij de werklijkheid laten uitkomen.
                Ik vind eerlijk gezegd jouw probeersel nogal geel..
                Het was maar een voorstel he. Voor mij leek het te roze te zijn, en wilde ook de blauwe schijn wat weg halen, maar................... het is ook al jaaaaaaren geleden dat ik babytjes nog zo klein gezien heb en gewoon op gevoel afgegaan ben.
                Ik had me gebaseerd op het mandje en met de schuivertjes gespeeld tot dit een voor mij natuurlijker kleur had .
                Als je zelf tevreden bent zou ik het zo laten.

                Comment


                • #9
                  Re: Lara

                  Met grijskaart werken is de oplossing.
                  mvg,
                  Eddy
                  Smaken verschillen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lara

                    lekker soft, houwen zo.
                    grt,bouk.
                    PS:
                    Last edited by bouk; 18 oktober 2013, 08:42.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lara

                      Ook ik doe het niet zo wel ivm de instelling van de witbalans.
                      Bij gebrek aan volledige exif weet ik ook niet met welk model camera deze gemaakt werd.
                      De enige tip qua witbalans die ik je zou kunnen geven is:
                      Als ik tijd en mogelijkheid heb kan ik voor mijn onderwerp een wit vel papier plaatsen en fotograferen. Naderhand kan ik in het menu van de camera instellen dat hij dit wit vel papier moet gebruiken als witbalans.
                      De door Eddy genoemde grijskaart biedt ook deze oplossing en zal waarschijnlijk nog nauwkeuriger zijn.
                      Technisch en inhoudelijk vind ik het wel een heel toffe foto.

                      Groetjes
                      Marc
                      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lara

                        Ik vond het raar om in beginnershoek een ander foto te zien, dan dewelke je hier eerst gepost had en waarop ik reageerde.
                        Als je een update van een foto plaatst, laat de originele dan ook nog staan. Je mag een bijgewerkte update extra bijplaatsen in je eerste topic.

                        originele

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lara

                          voor mij ziet het er technisch ok uit!!
                          mvg Wilfried

                          7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lara

                            Probeer het harde licht nog wat te temmen via hooglichten.
                            Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lara

                              ook hier vind ik hem mooi.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X