Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleempje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleempje

    Beste

    ik heb een foto waar ik een kader heb rond gezet, deze actie van layers zou ik graag opslaan zodat ik het de volgende keer voor al de foto's kan doen, maar ik vind namelijk niet hoe ik dit kan opslaan.

    wie helpt aub

    thx
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: Probleempje

    kan je de foto met de kader laten zien
    en heb je de PSD nog of enkel een jpg ?

    Comment


    • #3
      Re: Probleempje

      Beste

      dit is de foto met het kader (de exif gegevens klopen niet is nog maar test) en niet verscherpt enzo natuurlijk :d



      Het is een tiff bestand waar ik deze heb in gemaakt
      groeten

      Oorspronkelijk geplaatst door ddavid Bekijk bericht
      kan je de foto met de kader laten zien
      en heb je de PSD nog of enkel een jpg ?
      Canon EOS 550D // 15-85mm IS

      Comment


      • #4
        Re: Probleempje

        Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
        Het is een tiff bestand waar ik deze heb in gemaakt
        In dat geval heb je tegenslag en zal je het opnieuw moeten maken. Bewaar van je "speciallekes" (bewerkingen) de PSD bestandjes, vooral als je met kaders en/ of verschillende lagen werkt.

        Comment


        • #5
          Re: Probleempje

          Ah maar het staat nog open in mijn photoshop, dus ik kan het nog opslaan als psd :d

          wat moet ik dan doen als ik deze voor de reeks foto's wil doen?

          groeten

          Oorspronkelijk geplaatst door spyder Bekijk bericht
          In dat geval heb je tegenslag en zal je het opnieuw moeten maken. Bewaar van je "speciallekes" (bewerkingen) de PSD bestandjes, vooral als je met kaders en/ of verschillende lagen werkt.
          Canon EOS 550D // 15-85mm IS

          Comment


          • #6
            Re: Probleempje

            Zorg ervoor dat je deze eerst al een keertje opslaat zodat je, moest er achteraf iets gebeuren, je toch nog een kopietje hebt om opnieuw te proberen.
            Om hier een andere foto in te steken open je die afbeelding, je maakt een laag/kopie van die afbeelding dewelke je in je achtergrond ( de kader) plakt. (Zorg ervoor dat de eerste afbeelding onzichtbaar is of verwijderd uit je kader.

            Comment


            • #7
              Re: Probleempje

              als het bestand nog openstaat kan je een printscreen nemen van het venster" historie"
              een nieuw bestand opendoen en daar de printscreen in plakken en deze opslaan als "printscreen.jpg"
              daar staan alle stappen in die je gedaan hebt

              bv stap1 = afbeeldingsgrootte
              stap2 canvasuitbreiding relatief met 8 pixels en canvaskleur wit
              stap 3 canvasuitbreiding relatief 68 px in hoogte en 47 px in de breedte canvaskleur R97 G39 B19

              heb je de teksten er zelf in getypt en heb je al eens een action gemaakt ?

              Comment


              • #8
                Re: Probleempje

                Heb de teksten er zelf in getypt en nog geen action gemaakt, hoe doe je dit?

                Oorspronkelijk geplaatst door ddavid Bekijk bericht
                als het bestand nog openstaat kan je een printscreen nemen van het venster" historie"
                een nieuw bestand opendoen en daar de printscreen in plakken en deze opslaan als "printscreen.jpg"
                daar staan alle stappen in die je gedaan hebt

                bv stap1 = afbeeldingsgrootte
                stap2 canvasuitbreiding relatief met 8 pixels en canvaskleur wit
                stap 3 canvasuitbreiding relatief 68 px in hoogte en 47 px in de breedte canvaskleur R97 G39 B19

                heb je de teksten er zelf in getypt en heb je al eens een action gemaakt ?
                Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                Comment


                • #9
                  Re: Probleempje

                  hier kan je er een beetje over lezen http://www.web-con.nl/2002/01/automa...-in-photoshop/
                  en ik zal een klein filmpje maken dat ik straks post

                  Comment


                  • #10
                    Re: Probleempje

                    hier kan je het filmpje bekijken

                    Comment


                    • #11
                      Re: Probleempje

                      Die handeling die je gedaan hebt, kan je ook opslaan als een actie. Op die manier kan je door de actie te laten lopen altijd een kader zond je foto te zetten, zonder dat je zelf de handelingen 1 voor 1 uitvoert.

                      Stijn Willems Fotografie
                      Stijn Willems Tumblr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Probleempje

                        1 woord - PERFECT

                        super

                        nog 1 klein vraagje, dit werkt enkel als je alleen kader gebruikt, en niet als je de gegevens van de foto er nog bij wil zetten. dit moet je dan wel nog appart doen dan ?

                        groetjes en echt bedankt

                        Oorspronkelijk geplaatst door ddavid Bekijk bericht
                        Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                        Comment


                        • #13
                          Re: Probleempje

                          als je graag de gegevens erbij wil kan je deze er nog manueel bijzetten
                          of je kan werken met photoshop-scripts die dit automatisch doen

                          groetjes, david

                          Comment


                          • #14
                            Re: Probleempje

                            denk dat dit te ingewikkeld zou worden kdenk als mijn kaders allemaal dezelfde grootte hebben dat ik het handmatig er wel kan bijzetten dat het ook ongeveer op dezelfde plaats staat.

                            Oorspronkelijk geplaatst door ddavid Bekijk bericht
                            als je graag de gegevens erbij wil kan je deze er nog manueel bijzetten
                            of je kan werken met photoshop-scripts die dit automatisch doen

                            groetjes, david
                            Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                            Comment


                            • #15
                              Re: Probleempje

                              wat ik niet begrijp ik typ onderaan het kader bv 5 november 2012, komt de 5 heelemaal achteraan te staan, en krijg ik deze niet vooraan. echt raar.
                              Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                              Comment

                              Working...
                              X