Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

My pride and joy..Hanne

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • My pride and joy..Hanne

    De laatste van mijn prinsesje...Ze was er fier op.




    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

  • #2
    Re: My pride and joy..Hanne

    't is een mooie. "Easy on the eyes" zoals de engelsen zeggen, zowel de foto als je dochter.

    Misschien nog dat stukje huid aan de oksel dat vanonder de blouse opduikt een tikkeltje donkerder zetten als je perfectionist bent.
    Maar persoonlijk hou ik wel van een foto met een onvolkomenheidje, in die van mij laat ik er ook vaak.

    Comment


    • #3
      Re: My pride and joy..Hanne

      Een achtergrond die getuigt van gebrek aan inspiratie. Tja ... jammer!
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #4
        Re: My pride and joy..Hanne

        Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
        Een achtergrond die getuigt van gebrek aan inspiratie. Tja ... jammer!
        Vind ik juist goed, alles valt mooi in elkaar. Mooie foto.
        Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

        Comment


        • #5
          Re: My pride and joy..Hanne

          Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
          Een achtergrond die getuigt van gebrek aan inspiratie. Tja ... jammer!
          ....heb nogtans ook al mooi landschappen van U gezien Jos...super werk.
          Als deze kritiek opbouwend moet zijn heb ik liever dat je zwijgt.....
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

          Comment


          • #6
            Re: My pride and joy..Hanne

            Ik vind haar uitdrukking heel mooi.
            Ook in andere foto's gezien, ze is heel natuurlijk.
            Niets gemaakt, gewoon spontaan.
            Wat ik jammer vind, is de manier waarop de handen
            verstopt zitten. Ik ben zelf ook pas begonnen met modellen te werken
            en kan je misschien de tip geven om !haar! linker arm, iets meer naar buiten buiten
            te plaatsen. Zo voorkom je die plooi bovenaan de schouder.
            Maar zoals gezegd, ik heb zelf nog een hele lange weg af te leggen.

            Comment


            • #7
              Re: My pride and joy..Hanne

              Een doorwinterd landschapsfotograaf, die de herfstkleuren links laat liggen en zijn 'pride and joy' voor een betonnen muur zet, heeft voor mij gebrek aan inspiratie.

              Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
              ... Als deze kritiek opbouwend moet zijn heb ik liever dat je zwijgt. ...
              Ik kaats de bal terug: als dit de mooiste foto is die je van je dochter kan maken, heb ik liever dat je niet meer post.
              Vriendelijke groet,

              Jos

              Comment


              • #8
                Re: My pride and joy..Hanne

                Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                Een doorwinterd landschapsfotograaf, die de herfstkleuren links laat liggen en zijn 'pride and joy' voor een betonnen muur zet, heeft voor mij gebrek aan inspiratie.



                Ik kaats de bal terug: als dit de mooiste foto is die je van je dochter kan maken, heb ik liever dat je niet meer post.
                Tjonge tjonge toch..... Nooit geen werk laten zien en dan andere mensen op hunne kop komen kakken.
                Zal ik zelf wel uitmaken Jos wat ik post of niet. Jammer genoeg kan ik niet tegenhouden wie regageert en wie niet.
                Als zijzelf tevreden is over deze foto dan is dat voor mij genoeg. Trouwens zij koos deze plaats en niet ik.
                Je hebt duidelijk geen voeling met de jeugd van tegenwoordig..laat staan nog minder met fotografie.
                Bedankt om dit topic te ontkrachten waar je wonderbaar in geslaagd bent.....
                Ga eens van bil man...
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment


                • #9
                  Re: My pride and joy..Hanne

                  Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                  Tjonge tjonge toch..... Nooit geen werk laten zien en dan andere mensen op hunne kop komen kakken.
                  Zal ik zelf wel uitmaken Jos wat ik post of niet. Jammer genoeg kan ik niet tegenhouden wie regageert en wie niet.
                  Als zijzelf tevreden is over deze foto dan is dat voor mij genoeg. Trouwens zij koos deze plaats en niet ik.
                  Je hebt duidelijk geen voeling met de jeugd van tegenwoordig..laat staan nog minder met fotografie.
                  Bedankt om dit topic te ontkrachten waar je wonderbaar in geslaagd bent.....
                  Ga eens van bil man...
                  Ja Jos, nu moet er mij toch ook iets van het hart... het gaat hier tenslotte over mijn schoonzoon en mijn stiefschoondochter... ik treed schoonspikke volmondig bij... ik heb inderdaad ook nog geen enkele en ik herhaal geen enkele positieve reactie van U gelezen op BD... het is altijd negatief....maar ja als je altijd azijn drinkt .... kan er moeilijk iets anders als azijn uitkomen ... en als U denkt te mogen beslissen over wie iets post op BD, eigen ik mezelf ook het recht toe om te vragen dat U niet meer zou reageren op geen enkel topic ; het is toch maar alleen om het negativisme te versterken daar waar we nood hebben aan positivisme ... maar daarnaast U doet maar hé... zeker daar U zich zelfs niet bewust bent van de schade die U aanricht of kan aanrichten (in dit geval aan mijn stiefschoondochter)... en voor alle duidelijkheid ik verwacht zeker geen lofbetuigingen in eenderwelk topic van eender wie, maar altijd negatief ... dat moet je maar kunnen... stop it man
                  nikon coolpix s9100

                  Comment


                  • #10
                    Re: My pride and joy..Hanne

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                    Ik kaats de bal terug: als dit de mooiste foto is die je van je dochter kan maken, heb ik liever dat je niet meer post.
                    Ouch,........ ik vermoed dat de smiley over het hoofd gezien wordt en de reactie letterlijk geinterpreteerd wordt.
                    Ik heb een groot vermoeden dat het niet zijn bedoeling is om je prent af te kraken, en zeker niet je dochter. Hij kent je kwaliteiten van je landschapsfoto's en is alleen een beetje " teleurgesteld " dat je je dochter voor " een stenen muur" plaatst ( wat op zich voor mij ook totaal niet verkeerd is ). Hij wil je alleen maar " uitdagen " om een nog betere lokatie te zoeken, waar je dochter nog beter tot haar recht komt.

                    Tot zover mijn interpretatie van de reactie van Jos. De soep moet niet altijd zo heet gegeten worden zoals ze opgediend wordt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: My pride and joy..Hanne

                      Oorspronkelijk geplaatst door spyder Bekijk bericht
                      Ouch,........ ik vermoed dat de smiley over het hoofd gezien wordt en de reactie letterlijk geinterpreteerd wordt.
                      Ik heb een groot vermoeden dat het niet zijn bedoeling is om je prent af te kraken, en zeker niet je dochter. Hij kent je kwaliteiten van je landschapsfoto's en is alleen een beetje " teleurgesteld " dat je je dochter voor " een stenen muur" plaatst ( wat op zich voor mij ook totaal niet verkeerd is ). Hij wil je alleen maar " uitdagen " om een nog betere lokatie te zoeken, waar je dochter nog beter tot haar recht komt.

                      Tot zover mijn interpretatie van de reactie van Jos. De soep moet niet altijd zo heet gegeten worden zoals ze opgediend wordt.
                      als U al de reacties had gelezen had u gezien dat er geen smiley staat achter bepaalde reacties ... en dat in de eerste reactie van Jos... en van soep gesproken ... wie heeft er azijn in de soep gedaan ?
                      nikon coolpix s9100

                      Comment


                      • #12
                        Re: My pride and joy..Hanne

                        en dan zijn ze verbaasd dat het leden aantal van 10000 naar 4000 gaat of zoiets
                        een mooie plaatje, mooi uitgelicht , BG past n het concept

                        Jos, volgens mij heb jij niet te bepalen of Pascal hier wel al dan niet post
                        en je opmerking is erg denigrerend naar het model / dochter van toe
                        proficiat jong, jij hebt volgens mij totaal geen vrienden

                        Comment


                        • #13
                          Re: My pride and joy..Hanne

                          Sterkste punt in de foto vind ik het licht. Geen plat uitgelicht gezicht.
                          En nu dat ik daar over aan het leren ben (Gno zou mij kunnen helpen).
                          Is dit nu broad lighting of short lighting? Mijn gevoel zegt dat haar rechter oog het dichtst
                          bij de lens komt en het dus shortlighting is, maar spikke zorgt voor een twijfelgeval.
                          Ik heb het over het oog links op de foto.

                          Comment


                          • #14
                            Re: My pride and joy..Hanne

                            Zal het even uitleggen. Er was veel mist die dag dus rond het tijdstip was het licht heel difuus en dus niet hard. Daarom was de belichting zo egaal. Ik heb het licht op haar linker kant gemeten van het gezicht d.m.v spotmeting.
                            Mvg, Pascal,Schoonspikke
                            Als je schiet..schiet dan raak!
                            500 PIXHuawei P30 PRO

                            Comment


                            • #15
                              Re: My pride and joy..Hanne

                              Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                              Zal het even uitleggen. Er was veel mist die dag dus rond het tijdstip was het licht heel difuus en dus niet hard. Daarom was de belichting zo egaal. Ik heb het licht op haar linker kant gemeten van het gezicht d.m.v spotmeting.
                              Wel, dat heb je perfect gedaan.
                              Maar weet ik nog altijd niet of het broad of short is.
                              Sowieso splitlighting, want in deze pose komt het licht van een kant.
                              Het is gewoon theorie hoor, ben bezig met studeren, maar aangezien het moeilijk
                              te zien is wel oog het dichtst bij de camera staat, geraak ik er niet uit of het broad of short is.
                              Bij broad is het gezicht gedraaid naar de lichtbron en het oog daar dichter bij de lens.
                              Bij short is het oog dat het dicht bij de camera staat, weggedraaid van het licht.

                              Maakt niet uit, was gewoon theorie voor mezelf. Interessant wel om dit te bestuderen.

                              Comment

                              Working...
                              X