Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compactcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compactcamera

    Hallo,

    Enkele maanden geleden ben ik mijn compactcamera op vakantie kwijtgespeeld en nu ben ik zoekende naar een nieuw toestel.
    Het toestel moet compact en vooral snel zijn. Ik fotografeer altijd op 'automatisch', dus veel instelmogelijkheden zijn niet aan mij besteed.

    Wie kan mij helpen om in deze categorie het beste toestel ( max. +- 400€) te vinden.

    Deze had ik al in gedachten, maar mogelijks zie ik één en ander over het hoofd:

    Canon SC 280
    Nikon S9500
    Sony DSC-HX50V
    Panasonic FZ40

    Alvast bedankt !

  • #2
    Re: Compactcamera

    Van die 4 zou ik voor de Canon gaan. Maar voor 400€ heb je ook een systeemcamera zoals de Nex-3N die niet zoveel groter is qua formaat. Je moet wel inboeten aan optische zoom maar je wint aan kwaliteit.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Compactcamera

      Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
      Van die 4 zou ik voor de Canon gaan. Maar voor 400€ heb je ook een systeemcamera zoals de Nex-3N die niet zoveel groter is qua formaat. Je moet wel inboeten aan optische zoom maar je wint aan kwaliteit.
      De Nex is weeral wat groter, dus die moet helaas afvallen.

      Waarom verkiest ge de Canon SX280HS boven de Sony DSC- HX50V ?

      Comment


      • #4
        Re: Compactcamera

        De foto's zijn van betere kwaliteit, betere jpegs en minder ruis. Als je de foto's naast mekaar legt dan zie je dat de HX50 al vanaf ISO200 sterk achteruit gaat. Dit was zo met de vorige compacts van Sony met 16mp en nu met de 20mp sensor is het alleen maar erger geworden.

        Maar ja, het klinkt wel goed '20mp' en velen laten zich erdoor verleiden. Op een grotere sensor kan 24 of 36mp wel, maar niet op een sensor die enkele mm's groot is.

        Sony doet het goed met de rx100/rx1 en de nexen, de gewone compacts vind ik maar matig.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Compactcamera

          Sony doet het goed met de rx100/rx1
          Inderdaad, leg wat bij en koop u een RX 100. Is een zeer goed toestel. (heb hem zelf ook)

          Comment


          • #6
            Re: Compactcamera

            Bedankt voor de tips !

            Comment

            Working...
            X