Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tekentablet.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tekentablet.

    Hallo,

    ik ben van plan een tekentablet aan te schaffen.
    Nu heb ik er geen flauw idee van wat ik het beste aanschaf.
    Wacom is 1 van de merken die ik het frequentste hoor. Zijn er ook andere, goede fabrikanten?

    Misschien goed om weten, ik ben in eigenlijk niet van plan om er meer dan € 100 aan uit te geven. Eventueel 2de hands is geen probleem voor mij, indien in goede staat.

    Oh, misschien goed om weten: ik heb Photoshop CC op een iMac van eind 2012. Het moet dus aan die eisen voldoen.
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

  • #2
    Re: Tekentablet.

    Wacom is voor tablets ongeveer wat Adobe is voor graphic software (alleen verkopen ze nog ipv te verhuren XD). Maar er zijn wel andere merken, die aanmerkelijk goedkoper zijn (toch als je een groter werkoppervlak wil dan die van een Wacom Bamboo). Als je op amazon zoekt naar "drawing tablets" zie je meteen een aantal andere merken waarna je reviews kunt zoeken. Misschien stel je deze vraag het best eens op het forum zoals dat van http://www.photoshopmagazine.nl/ Voor fotobewerking heb je eigenlijk niet echt een tablet nodig, voor manipulatie etc is het wel handig om details bij te werken. Of als je digitaal wil gaan tekenen en schilderen natuurlijk.
    Computer nerds don't byte, they just nibble a bit ;)

    Be careful who you shoot; they may shoot back

    Comment


    • #3
      Re: Tekentablet.

      Ik adviseer een Wacom. Kies voor een pen/touch variant. Dan heb je meteen een oppervlak waarmee je met je vingers toch kunt scrollen. Meestal mis je het scrollen als je een pen in je hand hebt. Met deze wacoms kun je dat dus toch. Een groot wacom heb je helemaal niet nodig als je de modus op 'muis' zet. Op deze manier reageert het tekengebied alsof je met een muis werkt. In de 'pen' modus is de grootte van het wacomtablet als ware je hele beeldscherm. Ik vind dat onprettig. ik werk al zeker 10 jaar met een wacom en wil nooit meer iets anders. De bamboo serie is een mooie betaalbare serie met zeer goede kwaliteiten. Je hebt de fijne motoriek van en vingertoppen waardoor je mooier en nauwkeuriger kunt retoucheren in photoshop. Tevens kun je gebruik maken van de pendrukmodus. Hoe harder je op de penpunt drukt des te harder zal het effect zijn. Dit is ook uit te schakelen. Ik wil nooit meer iets anders : )

      Comment


      • #4
        Re: Tekentablet.

        Ik heb ooit een Wacom gehad ter grootte van een A4 formaat.
        Dat ding werkte lekker met CS5 (toen nog) maar was in feite veel te groot.
        Een A5 is beter om mee te werken.
        Vroeger stonden er regelmatig inde Aldi.
        Tweede hands zou ik toch zeker eerst willen uittesten voor ik die zou aankopen en ook eens kijken wat er nog allemaal bij zit aan pennen.
        Nog één ding zou ik willen meegeven, koop niet een simpel ding want de mogelijkheden zijn dan ook zeer beperkt.
        Hangt ook een beetje af wat je ermee wilt doen natuurlijk.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Tekentablet.

          TS start topic op 16 oktober 2013,
          Ik vermoed dat hij al lang, heel lang zijn tekentablet heeft.
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #6
            Re: Tekentablet.

            Moderator Note: Spammer; wordt geband en topic wordt afgesloten.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment

            Working...
            X