Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kusjes van...(2)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kusjes van...(2)



    Malika
    nog maar eens een poging...zal het wel horen wat beter kan.
    Ben nog steeds lerende...



    1/125s - F4 - iso100 - 32mm

    Hieronder volgt nog een klein toemaatje (neen, geen tomaatje...)
    ivm een belofte gedaan aan Noenkel in vorig topic.

    Bedankt om te kijken
    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

  • #2
    Re: Kusjes van...(2)

    Heb op een vorig topic geschreven dat deze “kleinere verbuigingen” van de waarheid wel degelijk veel meer inhouden dan enkel een barbiepop ontwerpen. Heb toen ook beloofd dat ik een “voor” en “na” zou laten zien. Vooral om aan te tonen wat ik bedoel.
    Heb zo onlangs voor iemand zwangerschapsfoto’s gemaakt. Iemand die zwaar diabetespatiënt is en permanent met een insulinepompje rondloopt. (Het witte vlakje op de buik in de “voor” foto is de plakker met de naald) Het minste wondje of krasje in de huid geneest enorm slecht en laat meestal nog lang nadien de sporen ervan na. Daarboven op heeft de dame in onderwerp een tamelijk ongave huid.
    Het komt mij als zeer bot over om te zeggen: “Neen dat wil ik niet proberen want….” Of om excuses te verzinnen om het niet te doen.
    In de links hierbij kun je zelf oordelen hoe je iemand toch gelukkig kunt maken met enkele kunstgrepen. De dankbaarheid is enorm groot zowel van de pa als de ma en daarvoor alleen al vind ik het de moeite waard om te proberen.
    Heb vorige week het prematuurtje bezocht in het UZ Gent. Geboren na 6 maand en één week. Twee kilo weegt het gabbertje en voorlopig stelt heel het gezin het wel.
    Mocht je zaken zien in deze “na” die je niet goed vindt ligt dit aan mijn onkunde…waar momenteel aan gewerkt wordt.
    Om redenen van portretrecht zijn bepaalde onderdelen van de foto’s er af gevallen.

    Voor” – “Na

    Groetjes
    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

    Comment


    • #3
      Re: Kusjes van...(2)

      Mooi .
      Groetjes

      Comment


      • #4
        Re: Kusjes van...(2)

        ik ben geen kenner van deze materie, maar mijn gevoel zegt mooi
        het linkeroog wat oplichten?
        mvg Wilfried

        7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

        Comment


        • #5
          Re: Kusjes van...(2)

          Als beginner in deze tak van de fotografie kan ik hier niet veel over zeggen.
          Ik zie alleen dat we allebei worstelen met hetzelfde probleem. Nl: de huid.
          Alleen kan ik zeggen dat je dat in de foto's van die zwangere vrouw prima hebt opgelost.

          Comment


          • #6
            Re: Kusjes van...(2)

            Rechter oog zit wat weggestopt en halskettinkje had je moeten rechthangen als fotograaf. Mooie ontspannen opname Marc.
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: Kusjes van...(2)

              Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
              Rechter oog zit wat weggestopt en halskettinkje had je moeten rechthangen als fotograaf. Mooie ontspannen opname Marc.
              Goeie tips!

              Comment


              • #8
                Re: Kusjes van...(2)

                Hier ook het goudkleurig reflectiescherm gebruikt?
                Het geeft mij te veel tint aan de huid.
                Van waardering geniet ik.
                Van kritiek leer ik.

                Comment


                • #9
                  Re: Kusjes van...(2)

                  Bedankt alvast voor de replieken tot nog toe kom er nog wel op terug.

                  @Plaatwerker: Zou u aub iets preciezer kunnen zijn. In die zin dat in vorige foto hij te rood was en ofwel te warm. Is inderdaad uit dezelfde serie in dezelfde opname omstandigheden. Dus met dezelfde reflector.
                  Bedoelt u misschien de saturatie verminderen?
                  Bedankt op voorhand.

                  Groetjes
                  Marc
                  Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kusjes van...(2)

                    Heb weinig verstand van dit soort fotografie.
                    Vind het toch mooi.
                    Grt
                    Theike
                    Mijn Site http://www.theovanvlierden.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kusjes van...(2)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                      Bedankt alvast voor de replieken tot nog toe kom er nog wel op terug.

                      @Plaatwerker: Zou u aub iets preciezer kunnen zijn. In die zin dat in vorige foto hij te rood was en ofwel te warm. Is inderdaad uit dezelfde serie in dezelfde opname omstandigheden. Dus met dezelfde reflector.
                      Bedoelt u misschien de saturatie verminderen?
                      Bedankt op voorhand.

                      Groetjes
                      Marc
                      Het is niet eenvoudig om zoiets te precizeren.
                      Ik weet dat in veel glossy's de huidtinten zoals vertoond op prijs worden
                      gesteld. Persoonlijk vind ik dat een beetje te en mijn voorkeur gaat uit
                      naar zo natuurlijk mogelijk. Zo'n gekleurd reflectiescherm voegt natuurlijk
                      wel iets toe c.q. legt een bepaald stempel op de algemene kleurstelling.
                      Hoe ik dat moet uitdrukken in warmte dan wel saturatie weet ik niet.

                      Het neemt overigens niet weg dat het beide mooie portretten zijn qua
                      afbeelding van de persoon.

                      Als u weer eens aan het werk gaat met soortgelijke portretten zou ik
                      afwisselend met een wit en met het gouden scherm werken om voor u
                      zelf de verschillen te zien ook met uw persoonlijke kijk op kleuren.
                      Van waardering geniet ik.
                      Van kritiek leer ik.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kusjes van...(2)

                        Toch dikke merci om het te proberen. Het is dan ook r*t* moeilijke materie en zeker met het gekende probleempje.
                        Ik denk wel min of meer te begrijpen waar je heen wil maar...ofwel ga je inderdaad voor puur natuur, wat zekerlijk ook heel mooi kan zijn ofwel probeer je inderdaad er een beetje glamour in te brengen.
                        Ga ondertussen nog wat stilletjes verder oefenen en ook eens wisselen van onderwerp tussendoor. Zou anders voor de kijkers wel wat teveel van het goede kunnen worden.

                        theike: apprecieer toch je mening ook hoor
                        Heb er momenteel ook nog te weinig verstand van maar doordat ik mij niet wil vastpinnen op één richting in fotografie duurt het leerproces alleen maar langer. Je weet wel beetje macro, beetje vogeltjes, beetje natuur...enz...

                        Groetjes
                        Marc
                        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kusjes van...(2)

                          Heb er ook geen verstand van maar het komt wel heel naturel over, dus voor mij geslaagd
                          De tips voor het haar en de halsketting misschien volgende keer gebruiken.
                          Photography is an art of observation.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kusjes van...(2)

                            Ik denk dat het in het begin veel kijken is naar de foto's waar het mis ging.
                            Altijd komen er dingen in me op van: Dju had ik dat ni kunnen zien, of had ik
                            dat maar eerder geweten. Zulke foto's zijn een bouw proces en het eerste
                            waar we fouten bij maken en dus het allereerste wat we moeten leren is communicatie.
                            Hoe ga je om met een model? Daarna komt logischer wijze de rest.
                            Detail, na detail... Op de duur bouwen we in ons hoofd een gedachtenproces op
                            zodat meer en meer de rest van zelf kom. Dit is net hetzelfde zoals bij andere takken
                            in de fotografie: Oefenen, oefenen en nog is oefenen. Daar wringt het schoentje want
                            je hebt niet altijd een model voorhanden, maar mits creativiteit kunnen we dit oplossen.

                            Soms heb je het belichtingsaspect onder de knie, maar dan maak je weer een fout bij de communicatie.
                            Het is een proces waar we door moeten en we moeten blijven volharden. Het is niet makkelijk, maar
                            daar ligt de uitdaging. Het feit dat je leert en vooruitgang boekt heeft veel voldoening, maar het is
                            een proces dat lang kan duren.

                            Ook het ene model is het andere niet. Sommige zijn heel losjes, anderen dan weer terughoudend.
                            En dat is net bij mensen zo. Ik weet zeker dat iedereen dit kan omdat we dit kunnen leren.
                            Vooral het technische aspect, mijn probleem situeert hem meer in het communiceren en sturen.
                            Ben zelf vrij terughoudend, toch wanneer ik dit soort fotografie doe.
                            Mensen die me kennen zeggen dat dat alvast niet mijn probleem is, maar ik ga mij hier wel over moeten zetten.
                            Maar ik ben wel blij dat ik vooruitgang boek.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kusjes van...(2)

                              Mooi gedaan
                              grt. Ria

                              Comment

                              Working...
                              X