Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A7 and A7R full-frame mirrorless ILC cameras

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A7 and A7R full-frame mirrorless ILC cameras

    Sony heeft de nieuwe fullframe mirrorless camera's aangekondigd :



    First impressions:

    Sony's new A7 and A7R bring full-frame imaging to the company's mirrorless ILC lineup, using the established E-mount. While they're not quite the 'full-frame NEX' that some loyal Sony users might have been imagining, the 24MP A7 and 36MP A7R are impressive, innovative products that demand to be taken seriously (with a price-point to match). We've had the opportunity to use pre-production samples of both new models, and we've prepared a hands-on first impressions review covering off their key features, operation, and early indications of their performance. Click through to read more.

  • #2
    Re: Sony A7 and A7R full-frame mirrorless ILC cameras

    Mooi ontwerp vind ik.
    Niet groter dan een EM1 maar lenzen blijven hetzelfde kwa afmetingen dan eender welke FF DSLR, maar dat was ook te verwachten.

    De 28-70 is vrij compact maar het bereik en de 3.5-5.6 daar word ik nu ook niet warm van. Het bereik een klein diafragma dragen natuurlijk bij om de lens compact te houden.
    De 55 1.8 is interessant maar daar hangt wel een prijskaartje aan.

    De Grip vind in zeer mooi en perfect aansluitend op de body.

    Op het eerste zicht vind ik dit een geslaagd toestel kwa concept en uiterlijk.
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

    Comment


    • #3
      Re: Sony A7 and A7R full-frame mirrorless ILC cameras

      Ik zie al wel een minpunt, er wordt er geen lader bijgeleverd (om de kostprijs zo laag mogelijk te houden waarschijnlijk), je moet de accu in de camera laden via de USB poort.
      Dat gaat veel trager dan met een gewone lader, omdat de maximale stroomsterkte van een USB poort vrij laag is.
      Je kan dan ook geen foto's maken terwijl de accu geladen wordt (of je moet een lange USB kabel gebruiken ).

      Je zal wel een aparte lader kunnen kopen, maar als die van hetzelfde merk is als de camera, dan zal die ook niet goedkoop zijn (dat is hetzelfde als bij 70-200 f4 lenzen van Canon of Nikon waar ze geen statiefgondel bijleveren, maar je kan die dan wel apart kopen tegen een veel te hoge prijs).
      Als je wat geduld hebt, dan zullen er wel goedkopere laders op de markt komen.

      Er worden ook nieuwe lenzen aangekondigd, ik vind de Canon 70-200 f2,8 L IS II duur, maar de Sony 70-200 f2,8 zal zelfs nog meer moeten kosten...(Nikon heeft de goedkoopste "eigen merk" 70-200 f2,8).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Sony A7 and A7R full-frame mirrorless ILC cameras

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Ik zie al wel een minpunt, er wordt er geen lader bijgeleverd (om de kostprijs zo laag mogelijk te houden waarschijnlijk), je moet de accu in de camera laden via de USB poort.
        Dat gaat veel trager dan met een gewone lader, omdat de maximale stroomsterkte van een USB poort vrij laag is.
        Je kan dan ook geen foto's maken terwijl de accu geladen wordt (of je moet een lange USB kabel gebruiken ).

        Je zal wel een aparte lader kunnen kopen, maar als die van hetzelfde merk is als de camera, dan zal die ook niet goedkoop zijn (dat is hetzelfde als bij 70-200 f4 lenzen van Canon of Nikon waar ze geen statiefgondel bijleveren, maar je kan die dan wel apart kopen tegen een veel te hoge prijs).
        Als je wat geduld hebt, dan zullen er wel goedkopere laders op de markt komen.

        Er worden ook nieuwe lenzen aangekondigd, ik vind de Canon 70-200 f2,8 L IS II duur, maar de Sony 70-200 f2,8 zal zelfs nog meer moeten kosten...(Nikon heeft de goedkoopste "eigen merk" 70-200 f2,8).
        Mooie evolutie.
        Ik kan mij wel inbeelden dat het fijn kan zijn om een snelle prime er op te monteren om met volledige kracht van een FF foto's te maken zonder veel gewicht te moeten torsen.

        Ik word hier niet warm van omwille van het feit dat FF-lenzen op het einde van de dag nog steeds groot en zwaar zullen zijn en een meer uit de kluiten gewassen body ook als tegengewicht kan dienen om alles een beetje comfortabeler te maken. Ook het lenzen-ecosysteem van Sony is totaal niet volwassen in vergelijking met Canikon of Olympus, Zeiss-lenzen zijn naast hun kwaliteit ook berucht voor hun prijskaartje, en Sony heeft niet bepaald een traject afgelegd dat mij inspireert om zwaar in hun te investeren. Bij release komen is er de 35mm F/2.8 voor $800 en de 55 F/1.8 voor $1000... dat zijn serieuze prijzen.

        Maar ik hoop wel dat het een succes wordt, alleen maar al omdat meer spelers op de SLR/ILC-markt ons uiteindelijk alleen maar ten goede zal komen.
        Last edited by lykmeraid; 16 oktober 2013, 15:30.
        flikker : http://www.flickr.com/photos/59051145@N07/

        Comment


        • #5
          Re: Sony A7 and A7R full-frame mirrorless ILC cameras

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Ik zie al wel een minpunt, er wordt er geen lader bijgeleverd (om de kostprijs zo laag mogelijk te houden waarschijnlijk), je moet de accu in de camera laden via de USB poort.
          Ik vind dit écht te bespottelijk voor woorden. Pakweg 2.000,- euro vragen voor een fotocamera en nog niet eens een fatsoenlijke acculader erbij leveren Kostprijs laag houden? Kom op zeg Sony, het ding draait (volgens de website van Dpreview) op dezelfde batterij als de Nex camera's (type NP-FW50) en dus ook dezelfde laders. Dan kan de waarde van zo'n lader op een totaalprijs van grofweg 2000,- toch niet meer dan een druppel op de gloeiende plaat zijn. Dit is weer zo'n typisch geval van een fabrikant die zo probeert om de consument extra veel geld uit de zak te kloppen met veel te dure accessoires
          www.indetailfotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: Sony A7 and A7R full-frame mirrorless ILC cameras

            300 foto's per batterij! Je hebt dan een klein toestel, maar je moet 4 batterijen meenemen om evenveel foto's te kunnen maken als met een ff dslr... En 4 lenzen, geen wide -angle, geen macro, ik ben onder de indruk . Mocht het design beter zijn, meer lenzen beschikbaar, snelle autofocus en meer fps, dan had ik deze zeker overwogen.

            Comment


            • #7
              Re: Sony A7 and A7R full-frame mirrorless ILC cameras

              Mocht iemand zijn RX1 willen 'upgraden' naar deze, geef gerust seintje via PM. Alhoewel het verschil in afmeting toch behoorlijk klein wordt tussen de RX1 met vaste lens en de A7 met de Zeiss met zelfde brandpunt :

              Last edited by lapino; 16 oktober 2013, 18:27.
              Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

              Comment


              • #8
                Re: Sony A7 and A7R full-frame mirrorless ILC cameras

                Met een metabones adaptor kan je ook Canon of Nikon lenzen gebruiken met behoud van lichtmeting en focus enz...

                Comment


                • #9
                  Re: Sony A7 and A7R full-frame mirrorless ILC cameras

                  Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                  300 foto's per batterij! En 4 lenzen, geen wide -angle, geen macro, ik ben onder de indruk . Mocht het design beter zijn, meer lenzen beschikbaar, snelle autofocus en meer fps, dan had ik deze zeker overwogen.
                  Met de AF lijkt het best mee te vallen,

                  Autofocus performance, one of the key selling points of the A7, is indeed very speedy. It's probably true that it can't quite match the lightning-quick speeds of some of the Micro Four Thirds cameras on the market, such as the Olympus OM-D, but in terms of cameras with very large sensors it is very quick. Our initial thoughts are that it seems quicker than other full-frame cameras, such as the Nikon D600, but we'll be keen to put this fully to the test at a later stage.
                  De A7R(36MP) die geen fasedetectie heeft, zal inderdaad een minder capabel AF systeem hebben.

                  En de komende maanden komen er nog meer lenzen uit, de 70-200/F4 G, een groothoeklens, een macro en nog een prime Zeiss.
                  Last edited by alex606; 17 oktober 2013, 11:16.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony A7 and A7R full-frame mirrorless ILC cameras

                    Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                    Mocht iemand zijn RX1 willen 'upgraden' naar deze, geef gerust seintje via PM. Alhoewel het verschil in afmeting toch behoorlijk klein wordt tussen de RX1 met vaste lens en de A7 met de Zeiss met zelfde brandpunt :

                    De Rx1 heeft een 2.0 lens en de A7 hier heeft de 35 2.8.
                    Indien deze laatste 2.0 zou gehad hebben zou deze nog groter uitvallen.
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony A7 and A7R full-frame mirrorless ILC cameras

                      Alle lof voor Sony. Momenteel zijn ze als jonge speler wel heel innovatief bezig en de A7 (r) lijkt me baanbrekend. Vooral benieuwd naar de resultaten met bv een leicalensje erop.
                      Alleen jammer dat ie nogal veel lawaai maakt en hopelijk heeft ie ook geen last van "shuttershock " zoals bv vele kleine Pen's wel hebben bij bepaalde sluitersnelheden...
                      Mijn Foto's

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony A7 and A7R full-frame mirrorless ILC cameras

                        Idd, bij Macro moet ik die anti-shuttershock altijd activeren (OMD) om trilling te voorkomen.
                        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony A7 and A7R full-frame mirrorless ILC cameras

                          Ziedaar, hij is er: een FF camera met EVF. Heb ik meerdere jaren geleden voorspeld en werd toen niet echt geloofd. En dit is nog maar het begin volgens mij, andere merken gaan volgen, schoorvoetend. Als het inderdaad zo is dat hij sneller scherpstelt dan een D600/610, dan lijkt de tijd niet meer veraf dat ook sportverslaggeving kan gebeuren met een EVF camera. Het design van deze camera heeft wel iets, maar is toch niet mijn meug. Voor mij liever de "bioronde" vormen à la Toyota Celica van de jaren negentig. Over smaak valt niet te redetwisten nietwaar. Maar dat dit type camera's het helemaal gaan maken staat volgens mij buiten kijf.


                          Walter
                          D850

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony A7 and A7R full-frame mirrorless ILC cameras

                            Hoe meer ik erover lees hoe meer goesting ik krijg... Als de menu idd op die van RX1 gebasseerd is en met de vele adapters bijna alle andere lenzen gebruikt kunnen worden..

                            Ik dacht ook gelezen te hebben dat die ook een crop-mode zou hebben zoals Nikon D610/D800

                            36MP zou ik persoonlijk wel niet kiezen maar de versie met 24MP en PDAF en AA-filter.
                            Ik heb eigenlijk nog nergens echt iets gelezen dat je zonder AA veel scherpere beelden krijgt (duidelijk merkbare, niet testresults)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony A7 and A7R full-frame mirrorless ILC cameras

                              amaai das een lelijk geval. zelfs al zou het resultaat ervan even goed zijn als een dslr dan nog verkies ik een reflex, gebruiksgemak.

                              evf mag dan beter en beter worden, tis en blijft niet mijn ding.
                              A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                              Comment

                              Working...
                              X