Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Best of two worlds...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Best of two worlds...




    Aangezien smaken gelukkig verschillen en velen voorstander zijn van zwart-wit, anderen dan weer kleur...
    Bij deze: het beste van twee werelden...

  • #2
    Re: Best of two worlds...

    Volgende keer de huid wat langer laten ontspannen vooraf.
    Ondergoedsporen te makkelijk waarneembaar.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

    Comment


    • #3
      Re: Best of two worlds...

      Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
      Volgende keer de huid wat langer laten ontspannen vooraf.
      Ondergoedsporen te makkelijk waarneembaar.
      mee eens valt erg op.
      ---
      ga voor kleur.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Best of two worlds...

        Ik volg beide voorgangers.
        Beiden zijn mooi.
        Zéér mooie belichting.
        mvg,
        Eddy
        Smaken verschillen

        Comment


        • #5
          Re: Best of two worlds...

          De paar keren dat ik zulks al gewaagd heb vraag ik aan de dame die gaat poseren om zich enkele uren voor haar komst in te smeren met één of andere body melk. Tegen dat ze komt is deze ingetrokken is geeft dit een mooie zacht glanzende huid. Bij aankomst krijgt de dame een ruimte om zich om te kleden en een warme peignoir. Daarna wordt nog wat gekletst over koetjes en kalfjes/het ijs wat gebroken bij een kopje koffie. Meestal volstaat dit om de hierboven genoemde hinderlijke sporen te laten wegtrekken.
          Maar zoals op je vorige geschreven...doe dit zelden en probeer ook nog zoveel mogelijk bij te leren.
          Anders mooi gedaan en geen voorkeur voor kleur of z/w.

          Groetjes
          Marc
          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

          Comment


          • #6
            Re: Best of two worlds...

            kvind wel een heel mooie pose, knap gedaan!!!
            mvg Wilfried

            7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

            Comment


            • #7
              Re: Best of two worlds...

              Mijn voorkeur gaat gemakkelijk naar zwartwit in dergelijke zaken vanwege de expressie en kleuren die soms teveel afleiden van het werkelijke thema. Wat me stoort zijn de schaduwlijnen over het lichaam ook al zullen die een functie hebben. De pose en de afwerking vind ik zeer geslaagd.
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: Best of two worlds...

                Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                De paar keren dat ik zulks al gewaagd heb vraag ik aan de dame die gaat poseren om zich enkele uren voor haar komst in te smeren met één of andere body melk. Tegen dat ze komt is deze ingetrokken is geeft dit een mooie zacht glanzende huid....
                dat zouden de dames zo wie zo moeten doen.
                ook de niet modellen.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Best of two worlds...

                  Bedankt voor de schitterende tips. Meestal is de tijd beperkt maar ga hier in de toekomst rekening mee houden.
                  De dames zullen dat alvast ook appreciëren, wat ik ook nog kon gedaan hebben is een kleinere scherptediepte gebruiken.
                  Het model licht ongeveer 25-30 graden naar rechts gedraaid en een groter diafragma zou deze mankement ook
                  verborgen hebben. Ik kan alleen maar besluiten dat ik nog een lange weg te gaan heb, zeker als ik die boudoir sessies op 500px bekijk.

                  Nogmaals dikke merci voor jullie hulp en toelichtingen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Best of two worlds...

                    De lichtinval op het gelaat vind ik wel mooi!
                    vriendelijke groeten, Sien

                    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Best of two worlds...

                      Reacties gelezen; toch globaal een heerlijk beeld met een sfeervolle belichting.
                      Hier durf ik nog niet aan te beginnen.
                      Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                      Comment


                      • #12
                        Re: Best of two worlds...

                        Lichtspel op gezicht en armen is mooi ....
                        Door een speling van wel of geen licht wellicht, komt de scheiding tussen het deken en haar buik onderaan nogal hoekig over, zo ook aan de onderarm ....en het deken lijkt daar een gebrek aan natuurlijke souplesse te hebben. Misschien een detail in het geheel, maar mijn oog viel er een beetje op, vandaar.
                        Vraag me ook af als bij deze de rug er wel bij moest op de foto .... Vind deze iets donkerder en eigenlijk bij dit beeld niet direct nodig .... Alle aandacht gaat en mag blijven bij het gezicht en het lichtspel dat daar aanwezig is.

                        deka
                        There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

                        Comment


                        • #13
                          Re: Best of two worlds...

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          dat zouden de dames zo wie zo moeten doen.
                          ook de niet modellen.
                          grt,bouk.
                          Van heren wordt dat hedentendaage ook verwacht hoor!

                          Ik ga absoluut voor je zwart/wit-versie.
                          Touch the Earth...Gently
                          www.passionsenfrance.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Best of two worlds...

                            Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
                            Lichtspel op gezicht en armen is mooi ....
                            Door een speling van wel of geen licht wellicht, komt de scheiding tussen het deken en haar buik onderaan nogal hoekig over, zo ook aan de onderarm ....en het deken lijkt daar een gebrek aan natuurlijke souplesse te hebben. Misschien een detail in het geheel, maar mijn oog viel er een beetje op, vandaar.
                            Vraag me ook af als bij deze de rug er wel bij moest op de foto .... Vind deze iets donkerder en eigenlijk bij dit beeld niet direct nodig .... Alle aandacht gaat en mag blijven bij het gezicht en het lichtspel dat daar aanwezig is.

                            Bedankt voor de goede tips. Om eerlijk te zijn, ik had die scheiding tussen lichaam en deken niet direct in de gaten. Prima tip!
                            Eventueel zou dit kunnen voorkomen worden met een ander stofje. Eveneens, volg ik je omtrent het al dan niet bij voegen van de rug.
                            In deze plaat lijkt het niet nodig. Ik ga alvast de tips goed onthouden, maar tijdens zo een sessie durf je al wel iets te vergeten.

                            deka
                            Bedankt voor de goede tips. Om eerlijk te zijn, ik had die scheiding tussen lichaam en deken niet direct in de gaten. Prima tip!
                            Het strookt niet met de curven van een vrouwelijk lichaam en het dient dus vermeden te worden.
                            Eventueel zou dit kunnen voorkomen worden met een ander stofje. Eveneens, volg ik je omtrent het al dan niet bij voegen van de rug.
                            In deze plaat lijkt het niet nodig. Ik ga alvast de tips goed onthouden, maar tijdens zo een sessie durf je al wel iets te vergeten.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Best of two worlds...

                              Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                              Van heren wordt dat hedentendaage ook verwacht hoor!

                              Ik ga absoluut voor je zwart/wit-versie.
                              Toch ga ik eerst met vrouwen beginnen. Maar het maakt me niet uit wie voor mijn lens staat.
                              Ik denk dat mannen misschien moeilijker is, weet het niet. Ik heb dat nog nooit gedaan.

                              Comment

                              Working...
                              X