Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macrolens 105 mm of 180 mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macrolens 105 mm of 180 mm

    Nog steeds ben ik op zoek naar een macrolens, ik twijfel een beetje tussen een 105 en een 180 mm. De 105 lijkt me meer allround en lichtgevoeliger zodat er betere opnamen uit de hand te maken zijn en is daarbij ook nog eens goedkoper. De 180 mm heeft weer als groot voordeel dat je de insecten (die ik hoofdzakelijk wil fotograferen) minder snel opjaagd en deze heeft HSM. Nadeel is de hogere prijs.

    Heeft iemand ervaringen in fotograferen van insecten, n.m vlinders met een 105 mm. Gaat dit goed of is een 180 toch te prefereren?

    Ik hoor het graag.

    Ps, voor degene die mijn eerdere draad hebben gevolgd over de prijs, mijn lokale fotohandel heeft de prijs erg dicht genaderd van de aanbiedingen op Internet (Konijnenberg etc.) is nu nog maar E 30 duurder, overweeg daar aan te schaffen.

    Groetjes,

    Pedro

    ============
    Nikon D70
    ============

  • #2
    voor insecten ... enkel een 180 imho
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

    Comment


    • #3
      Denk dat je beter voor de 180mm kan gaan
      Waarom?als ik het goed begrepen hebt dan kan jou nikon D70 een flits synchronisatie aan van 1/500 sec en dat is snel genoeg om dan uit de hand te fotograferen,ik heb zelf een 200mm macro en maar een flitssynchronisatie van 1/125 sec en gebruik daarbij een diafragma F36 en dan zijn de foto's scherp, hoop dat je hier wat aan hebt
      D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
      www.langenacker.nl

      Comment

      Working...
      X