Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen met Phottix Odin receicers.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Problemen met Phottix Odin receicers.

    Een tijdje geleden kocht ik mij een Phottix Odin aan. Bij de zender zit standaard een TTL-ontvanger van Odin. Het toestel werkt perfect op mijn Canon 7D.

    Omdat ik drie speedlights bezit heb ik nog twee extra ontvangers gekocht, tevens de Odin TTL-receivers (zelfde winkel). Ik wilde vandaag enkele lichtopstellingen uitproberen en de nieuwe receivers voor de eerste maal gebruiken, maar stel vast dat de twee bijgekochte ontvangers niet werken. Het is te zeggen, ze flitsen wel, je kan de sterkte van de flits, de zoom enzovoort allemaal perfect instellen, maar de flits gaat vermoedelijk net voor of na de opname af, gelet ik alleen maar een zwart beeld krijg telkens ik een opname maak. Enkel de receiver die ik al had werkt normaal. Ik heb al andere batterijen (zitten standaard batterijen bijgeleverd) geprobeerd, maar dat blijkt niet het probleem te zijn. Doe ik toch iets verkeerd of is er iets mis met de ontvangers? Ik vermoed het laatste, gelet het systeem heel eenvoudig in gebruik is.

  • #2
    Re: Problemen met Phottix Odin receicers.

    Hebben alle receivers dezelfde firmware? Er is onlangs een update verschenen.

    Comment


    • #3
      Re: Problemen met Phottix Odin receicers.

      Geen idee, maar het kan mogelijk daar iets mee te maken hebben. Heb de receivers terug naar de winkel gebracht. Daar nog eens geprobeerd met een ander fototoestel, met een andere receiver die in de winkel lag ...: net hetzelfde probleem. Ze gaan het uitzoeken, ik wacht dus even af.

      Comment


      • #4
        Re: Problemen met Phottix Odin receicers.

        Belangrijk, is het voor Canon? want dan is er het volgende aan de hand:
        Kan zijn dat de Transmitter die jij hebt versie 1 is en de nieuwe receiver versie 1.5. Je kunt door de laatste firmware te installeren dit probleem oplossen.
        Apparatuur uit de winkel heeft meestal niet de laatste firmware, dus is updaten de juiste oplossing.

        Comment


        • #5
          Re: Problemen met Phottix Odin receicers.

          Ik heb vandaag bericht gekregen van de winkel, en het probleem lag inderdaad bij de firmware. Ik mag een volledig nieuwe set komen afhalen.

          Comment

          Working...
          X