Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oproep

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oproep

    Mijn vader heeft een groot deel van zijn leven gevaren. Hij is nu overleden en nu wil ik graag een foto van hem met een achtergrond van een logger die de Scheveningse haven verlaat. Ik heb beide foto's maar als ik het doe ziet het er erg fake uit. Ik wil de achtergrond ook "wat transparanter hebben " .
    Heeft iemand tips hoe ik te werk moet gaan ? Of een link naar een tutorial? Ik kon hem niet vinden. Bij voorbaat dank
    Gr Willem

  • #2
    Re: Oproep

    Oorspronkelijk geplaatst door w-degraaf Bekijk bericht
    Mijn vader heeft een groot deel van zijn leven gevaren. Hij is nu overleden en nu wil ik graag een foto van hem met een achtergrond van een logger die de Scheveningse haven verlaat. Ik heb beide foto's maar als ik het doe ziet het er erg fake uit. Ik wil de achtergrond ook "wat transparanter hebben " .
    Heeft iemand tips hoe ik te werk moet gaan ? Of een link naar een tutorial? Ik kon hem niet vinden. Bij voorbaat dank
    Gr Willem

    Met welk programma werk je? Ik heb van Gimp wel een workaround. Die wil ik je via PM wel zenden.
    Website: cameraobschuura.nl
    Twitter: @CameraObSchuura
    FaceBook: Cameraobschuura

    Comment


    • #3
      Re: Oproep

      Inderdaad... met welk programma werk je?
      In Photoshop zou ik de achtergrond als volgt transparanter maken:
      1. Background ontsluiten (slotje moet eraf) en hernoemen tot zeg maar layer 0
      2. Nieuwe transparante laag onderleggen. Normaal komt die er bovenop (en kun je verslepen tot ie onder de originele background ligt), maar je kunt ook bij het aanmaken via op icoontje "New Layer" onderaan het lagenpallet met de Cmd-toets ingedrukt (op de Mac) of de Ctrl-toets (op de PC) ervoor zorgen dat de laag onmiddellijk onder de eerste terechtkomt.
      3. Die laag vullen met gewenste kleur. Dat kan wit zijn, of iets anders.
      4. Dan de transparantie van de bovenste laag (je originele background) aanpassen.
      Dat ziet er ongeveer zo uit:


      Ik dacht... maar ik heb die methode toch ooit al eens beschreven en dan ben ik gaan zoeken. In deze post vind je de links naar twee tutorials (eentje van mijzelf, eentje van Renée Neirynck). 't Is niet helemaal wat je zoekt, maar je leert er toch een bepaalde techniek mee.
      Last edited by LesC; 14 oktober 2013, 11:19.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Oproep

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        . In deze post vind je de links naar twee tutorials (eentje van mijzelf, eentje van Renée Neirynck).
        Deze links werken niet meer. PDF's wss niet meer beschikbaar?

        Comment


        • #5
          Re: Oproep

          Bedankt om me d'erop te wijzen, Spyder. Ik had wel gecheckt of de twee pdf's nog in mijn Dropbox staken (en dat was zo), maar was vergeten de links zelf te checken, terwijl ik weet dat intussen Dropbox zijn codes wat heeft gewijzigd. Nu zou het weer OK moeten zijn!
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Oproep

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Nu zou het weer OK moeten zijn!
            Werkt prima nu

            Comment


            • #7
              Re: Oproep

              bedankt alvast voor de reactie's zal er morgen eens mee aan de slag gaan. Ik gebruik photoshop cs5 was inderdaad wel handiger om dit gelijk te vermelden

              Comment


              • #8
                Re: Oproep

                Mijn persoonlijk idee: ik zou niet manipuleren zodat het "lijkt" (maar vaak fake is) alsof je overleden vader (mijn deelneming, trouwens) voor dat schip staat (of zich in hetzelfde beeld als dat schip bevindt). Ik zou dat schip in de achtergrond verwerken (en indien nodig vager maken, meer 'melkachtig') en de foto van je vader vooraan plaatsen, in een kadertje zodat het mooi afsteekt en contrasteert.
                Maar uiteraard ben jij de auteur en wellicht ook uitvoerder van dit "project".
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Oproep

                  Les, dit is precies wat ik bedoel alleen wist ik niet hoe dit te realiseren. Ben niet zo heel erg thuis met Photoshop. Maar ga er morgen even mee aan de gang.
                  Bedankt voor de reactie
                  Gr
                  Willem

                  Comment


                  • #10
                    Re: Oproep

                    Hallo,
                    Even gekeken op youtube, verloop en maskers in photoshop,(nederlandtalig)
                    Zeer mooi resultaat
                    Grts. Fons111

                    Comment

                    Working...
                    X