Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem PC - Camera Canon MV 200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem PC - Camera Canon MV 200

    hallo
    ik ben nog in het bezit van een "oude" Canon videocamera MV 200.
    Nu ben ik gestoten op nog een hoop mini dv cassettes en heb dit nog eens bekeken via de TV.
    De kinderen vonden dit geweldig en nu zou ik deze willen bewerken via mijn pc.

    De camera is 12 jaar oud en mijn pc is vrij recent.

    Ik heb alles al geprobeerd maar mijn PC herkent mijn camera niet, ik heb al een speciale kabel gekocht maar ook noppes. Via de site van canon kan ik geen enkele driver vinden voor Win 7 (64 bits)

    Bestaan er afzonderlijke Mini dv players met een USB aansluiting?
    Of bestaan er nog Mini DV videocameras die wel Win 7 compatibel zijn?

  • #2
    Re: Probleem PC - Camera Canon MV 200

    Zet de camera op PTP ipv Normal alzo heb je geen win7 driver nodig ... idem voor alle oudere digitale Eossen

    Comment


    • #3
      Re: Probleem PC - Camera Canon MV 200

      Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
      Zet de camera op PTP ipv Normal alzo heb je geen win7 driver nodig ... idem voor alle oudere digitale Eossen
      en hoe doe ik dat?
      ik kan de camera enkel op on - off - play zetten...

      Comment


      • #4
        Re: Probleem PC - Camera Canon MV 200

        Zonet de handleiding even doorbladerd ... gaat niet werken voor video ... dus enige oplossing een XP partitie ... simpelste is een extra hd in de computer met xp en de montagesoft er op ... oude hd zijn voor enkele Euro's te krijgen

        Comment


        • #5
          Re: Probleem PC - Camera Canon MV 200

          Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
          Zonet de handleiding even doorbladerd ... gaat niet werken voor video ... dus enige oplossing een XP partitie ... simpelste is een extra hd in de computer met xp en de montagesoft er op ... oude hd zijn voor enkele Euro's te krijgen
          bedankt voor je antwoord

          ik wist niet dat het zo omslachtig ging zijn :-(

          Comment


          • #6
            Re: Probleem PC - Camera Canon MV 200

            Hallo,

            En anders met de cassettes naar een fotohandelaar die ze kan overzetten naar DVD. Dat zal uiteraard niet kosteloos zijn, maar dan heb je ze tenminste digitaal.

            Jaja
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment


            • #7
              Re: Probleem PC - Camera Canon MV 200

              had ik ook al gedacht....
              maar fotohandelaars zijn tegenwoordig nog moeilijk te vinden ;-)

              en ik heb geen gedacht wat dit zou kosten, ik heb een cassette of 10 dat zou gedigitaliseerd moeten worden.


              Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
              Hallo,

              En anders met de cassettes naar een fotohandelaar die ze kan overzetten naar DVD. Dat zal uiteraard niet kosteloos zijn, maar dan heb je ze tenminste digitaal.

              Jaja

              Comment

              Working...
              X