Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterij probleem ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batterij probleem ?

    Een vraagje:

    Ik heb 3 originele LP-E6 batterijen die ik gebruik in mijn 60D toestellen, 1 voor mijn eerste toestel en 2 exemplaren in de batterijgrip van mijn 60D met 70-200 erop.

    Alle batterijen zijn ongeveer 1,5 jr oud maar deze in de combo 60D+70-200 vertonen nu al laadprestatie problemen,(minus 1 blokje) (zie foto) Op het ander toestel heb ik dit (voorlopig) nog niet.



    Zijn deze batterijen nu al aan het 'verslijten' ? Is dit normaal ?

    mvg,
    2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

  • #2
    Re: Batterij probleem ?

    Een paar keer volledig ontladen en asap terug opladen - en hopen dat het probleem weggaat zeker?

    Comment


    • #3
      Re: Batterij probleem ?

      Ik heb er zelf 2 (op 7D) bijna 4 jaar.
      De blokjes van de laadprestatie gaan ook achteruit maar ik kan nog altijd meer dan 1000 fotos per lading nemen.
      (terzijde: waarom heb jij dan een grip nodig ?)

      Volledig ontladen is een indianenverhaal van de tijd van de NiCd accus.
      Een Li-ion accu moet je integendeel zo dikwijls mogelijk bijladen.
      Wissel de accus regelmatig van plaats zodat ze allemaal gebruikt worden.

      Comment


      • #4
        Re: Batterij probleem ?

        Ik mis zelf wat informatie.
        Wat is de status bij gebruik zonder grip ?

        Welke grip gebruik je. Canon of een third party
        Welke firmware versie gebruik je op de camera

        Zelf met de 5D3 soort gelijk iets gezien bij een collega. Hij had dit na een firmware upgrade en gebruikte tevens een third party grip.
        Na test zonder grip (geen probleem) en met mijn Canon grip (geen probleem) Hebben we het vermoede dat de indicatie van de batterijen niet meer goed wordt of door gegeven kan worden. Merkt hij in de praktijk een verschil ? Nee....

        Het hoeft niet aan de batterijen te liggen. De oorzaak kan gezocht worden in verschillende hoeken. ;-)

        Comment


        • #5
          Re: Batterij probleem ?

          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          (terzijde: waarom heb jij dan een grip nodig ?)
          Waarom ik een grip nodig heb ?

          1) 1ste toestel voor gebruik met afwisselend EF18-85 IS USM en EF100 2.8 L IS Macro
          2) 2de toestel voor gebruik met 70-200L (grip + lens gaan er nooit af)
          Heb bewust een tweede toestel gekocht omdat ik anders 3 lenzen moet wisselen op 1 toestel...


          Oorspronkelijk geplaatst door Koban Bekijk bericht
          Ik mis zelf wat informatie.
          Wat is de status bij gebruik zonder grip ?
          Kan ik niet direct zeggen, grip zit er continu op (net zoals de 70-200L die er ook nooit af gaat...) maar als ik ze verwissel en in mijn eerste toestel stop, idem, zelfde info, zelfs na herladen is er niks gewijzigd. (De batterij die in dit toestel zit heeft voorlopig nog geen last van dit probleem (tot op heden nog altijd 3 blokjes hier))

          Eerst had ik het bij 1 batterij dat een blokje verdween en sinds paar dagen bij de tweede, 1 batterij is deze die bij de camera zat bij aankoop , de andere is een extra aangekochte (originele) canon batterij.

          Oorspronkelijk geplaatst door Koban Bekijk bericht
          Welke grip gebruik je. Canon of een third party
          Welke firmware versie gebruik je op de camera
          - Originele Canon grip
          - Firmware 1.1.1 (volgens canon website nog altijd de meest recente)


          mvg,
          2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

          Comment


          • #6
            Re: Batterij probleem ?

            Het is een indicatie, zolang je nog voldoende foto's kan maken per laadbeurt, zou ik mij geen zorgen maken.
            Mijn LP-E6 accu's geven in de 5D MKIII nog wel drie blokjes aan, ook de niet-originele die ik al gekocht heb toen ik nog de 5D MKII gebruikte (die is dus zeker meer dan 2 jaar oud).

            Een lithium-ion accu zal eerder capaciteit verliezen als je ze elke keer bijna leeg maakt, ook hoge temperaturen zorgen ervoor dat de accu vroegtijdig veroudert (de camera in de zomer in een auto laten liggen is bijvoorbeeld heel slecht voor de accu).
            Normaalgezien verliest een goede lithium-ion accu zo'n 10% van de capaciteit per jaar (de accu van mijn fietsverlichting gaf na 3 jaar minder dan 25% van de oorspronkelijke capaciteit, er zaten dus zeker geen goede cellen in dat accu pack).
            Maar dat kan dus sneller gaan bij hogere temperaturen en diep ontladen.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Batterij probleem ?

              Canon heeft net een bericht gepost dat er problemen zijn met het opkaden van de pl-e6 batterijen, heb het niet gelezen, maar er staat een link op nofilmschool.

              Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk

              Comment


              • #8
                Re: Batterij probleem ?

                zolang ik kan fotograferen ga ik me geen zorgen maken of hij nu twee of drie blokjes aangeeft bij laadprestatie
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                Comment


                • #9
                  Re: Batterij probleem ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                  Canon heeft net een bericht gepost dat er problemen zijn met het opkaden van de pl-e6 batterijen, heb het niet gelezen, maar er staat een link op nofilmschool.

                  Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk
                  Dat ARTIKEL ging niet over laadprestatie, dat ging over een probleem met de batterij in combinatie met de lader LC-E6 zelf.

                  mvg,
                  2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

                  Comment

                  Working...
                  X