Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Falcon Eyes studio flitserset

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Falcon Eyes studio flitserset

    Hallo allemaal,

    Ik wil graag mijn kleine amateurstudio wat meer uitbreiden en zag dit op cameranu.nl
    Ik heb geen ervaring met softboxen en werk meestal met mijn flitsen en paraplu's.. Is dit dan een vervanger of een toevoeging?



    Wat zijn jullie bevindingen?

  • #2
    Re: Falcon Eyes studio flitserset

    Studio en strobist zijn gewoon 2 verschillende zaken. Ik werk zelf met beide, soms ook samen, maar dat laatste is dan niet echt nog strobist te noemen vind ik.
    Ik heb een analoge studiolampset 300W met wel iets grotere softboxen.
    Zoek even hier op forum, 'tig draadjes hierover.
    Belangrijk is WAT je juist wil fotograferen. Afhankelijk daarvan heb je genoeg met 200W of net te weinig.
    Al doende leert men...

    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Falcon Eyes studio flitserset

      Meestal portretten. Baby's, peuters, kleuters, communies, zwangerschappen, koppeltjes, gezinnen, ... Beetje vanalles dus.

      Comment


      • #4
        Re: Falcon Eyes studio flitserset

        Oorspronkelijk geplaatst door Cecekeuh Bekijk bericht
        Hallo allemaal,

        Ik wil graag mijn kleine amateurstudio wat meer uitbreiden en zag dit op cameranu.nl
        Ik heb geen ervaring met softboxen en werk meestal met mijn flitsen en paraplu's.. Is dit dan een vervanger of een toevoeging?
        wat ervaar je vandaag als tekort? Wat zou je graag doen wat je nu niet kan?

        je kan ook softboxen voor je huidige materiaal kopen... click
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Falcon Eyes studio flitserset

          Nu heb ik 2 flitsers waarvan ik één op een difuusparaplu zet en de andere flitser richt op mijn witte achtergrond. Ook mijn flits op mijn camera ligt aan, maar is bedekt met een kapje.

          Ik mis niet echt iets, in wat ik nu heb.
          Alleen de batterijen vliegen er op dit moment wel door. (Ook heel wat oplaadbare, maar die vind ik niet sterk genoeg)

          Comment


          • #6
            Re: Falcon Eyes studio flitserset

            Oorspronkelijk geplaatst door Cecekeuh Bekijk bericht
            Alleen de batterijen vliegen er op dit moment wel door. (Ook heel wat oplaadbare, maar die vind ik niet sterk genoeg)
            dit begrijp ik niet... gebruik je alkaline batterijen? wat bedoel je met "niet sterk genoeg"?
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Falcon Eyes studio flitserset

              Met welke flitsers werk je? Ik werk met yongnuo 460 II flitsers en ervaar daar geen problemen mee, met volle batterijen maak je toch makkelijk 200 foto's of meer. Hoe ver staan je flitsers normaal?
              Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

              Comment


              • #8
                Re: Falcon Eyes studio flitserset

                Ik gebruik de goeie alkaline batterijen van duracel en die zijn krachtig genoeg en gaan lang mee. Oplaadbare batterijen niet en je moet die lang opladen... Wat je al snel een hele lade aan lege batterijen opleverd die je dan stuk voor stuk weer moet opladen en nog eens opladen. Op de duur doe je niets anders meer dan.. jawel.. opladen
                Nu, dat is mijn mening daarover.

                Mijn flitsen staan 2m tot 2,5m van mijn model vandaan (omdat dit niet verder kan in mijn woonkamer)
                Ik fotografeer met een Sony en mijn flitsers zijn ook Sony die tot een meter of 20 ver kunnen flitsen. Niet de eerste en goedkoopste dus..

                Comment


                • #9
                  Re: Falcon Eyes studio flitserset

                  Oorspronkelijk geplaatst door Cecekeuh Bekijk bericht
                  Ik gebruik de goeie alkaline batterijen van duracel en die zijn krachtig genoeg en gaan lang mee. Oplaadbare batterijen niet en je moet die lang opladen... Wat je al snel een hele lade aan lege batterijen opleverd die je dan stuk voor stuk weer moet opladen en nog eens opladen. Op de duur doe je niets anders meer dan.. jawel.. opladen
                  Nu, dat is mijn mening daarover.
                  dan is het misschien interessant dat je volgende informatie leest: click

                  met andere woorden, een alkaline batterij is minstens 1.5 maal trager, en na verloop van tijd nog meer...
                  daarenboven is het een dure zaak! Telkens batterijen kopen...

                  Vandaag zijn er betere oplaadbare batterijen te verkrijgen, die je niet telkens moet opladen, die behouden hun lading. Ik vermoed dat jij ze steeds voor elke shoot helemaal moest opladen en dan kan het even duren... Echter als je Ni-MH batterijen koopt die 'pre-charged" "ready to use" zijn... meestal 2100 tot 2300ma, dan heb je het effect van die leeglopende batterijen niet meer...

                  zie ook click en click
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Falcon Eyes studio flitserset

                    Oorspronkelijk geplaatst door Cecekeuh Bekijk bericht
                    Ik gebruik de goeie alkaline batterijen van duracel en die zijn krachtig genoeg en gaan lang mee. Oplaadbare batterijen niet en je moet die lang opladen... Wat je al snel een hele lade aan lege batterijen opleverd die je dan stuk voor stuk weer moet opladen en nog eens opladen. Op de duur doe je niets anders meer dan.. jawel.. opladen
                    Nu, dat is mijn mening daarover.

                    Mijn flitsen staan 2m tot 2,5m van mijn model vandaan (omdat dit niet verder kan in mijn woonkamer)
                    Ik fotografeer met een Sony en mijn flitsers zijn ook Sony die tot een meter of 20 ver kunnen flitsen. Niet de eerste en goedkoopste dus..
                    Ik gebruik zelf ook oplaadbare batterijen , zowel Eneloop als de herlaadbare van Aldi, en als ik niet op vol vermogen flits, haal ik héél wat foto's uit één setje.
                    Eventueel een accupack bij aan je flitser hangen om ja autonomie te vergroten. Plus met de recente laders (bv MAHA C9000) zijn AA accu's opgeladen op iets meer dan 2 uur.
                    En je kan zien wat voor capaciteit elke accu nog heeft na laden. (de lader kan nog heel wat meer, maar dit enkel als voorbeeld)

                    Tegenwoordig lopen de meeste accu's niet meer zo snel leeg als vroeger. Nu kan je ze zonder problemen tot een jaar laten liggen en nog 70-80 % van de capaciteit over houden.
                    Bij mij liggen er steeds 3-4 sets klaar om te gebruiken, en dat werkt zonder problemen.

                    De laatste weken heb ik al 2 strobistworkshops meegedaan, telkens in totaal 8 man die foto's nemen.
                    De accu's in de flitser worden tijdens de dag niet vervangen, en iedereen maakt 50 of meer foto's, en aan het einde van de dag doen die flitsers het nog....
                    Pakweg een 300-400 flitsen op één lading (uiteraard niet op vol vermogen), maar voor één setje accu's is dit toch goed dacht ik?

                    Vraag anders eens aan iemand uit je omgeving die ook fotografeert of je eens kan testen met oplaadbare batterijen.. weet je ineens of het je ding is en hoeveel keer je moet opladen.
                    Als je ergens in de buurt van Deurne/Antwerpen woont, wil ik gerust eens langskomen met accu's en de lader (en nee ik heb geen aandelen in die dingen ;-) )
                    Last edited by Excalibur; 19 oktober 2013, 00:58.
                    Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Falcon Eyes studio flitserset

                      Ivm laders en oplaadbare batterijen, zeker eens deze topic doornemen. Het belangrijkste is gelukkig vooraan samengevat, wat dit is al met al een hele boterham:
                      Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Falcon Eyes studio flitserset

                        Het is hierboven al gezegd, alkalinebatterijen zijn niet de beste optie voor stroomverbruikers die grote piekstromen trekken.
                        Als ze pas uit de verpakking komen, dan kunnen ze nog een grote maximale stroomsterkte leveren, als ze 25% ontladen zijn, dan is dat al een pak minder dan bij goede herlaadbare batterijen die al voor 80% ontladen zijn.

                        Koop nooit gewone herlaadbare nimh-accu's, want die hebben bijna allemaal teveel last van zelfontlading (kijk dus niet naar de maximale capaciteit, want de gewone accu's halen die zelden, ze lopen op een paar weken vanzelf leeg, en na een of twee jaar moet je ze vervangen omdat de capaciteit te laag wordt).
                        Tot nu toe doet elk merk en type low selfdischarge accu dat ik al getest heb (en zelf ook gebruik) wat ze moet doen, ze behouden hun lading heel erg lang, en ze blijven na jaren nog steeds even goed werken als in het begin.
                        Je hebt wel een degelijke lader nodig, sommige laders zijn helemaal af te raden omdat ze de accu's veel te heet stoken tijdens het laden.
                        De snelste lader koop je beter niet, de Maha MH-C9000 is nog steeds de beste keuze voor AA en AAA accu's.

                        Wat je ook nog moet weten is dat elke alkalinebatterij kan uitlopen, en daardoor het apparaat waarin ze gebruikt wordt beschadigen.
                        Een nimh-accu heb ik nog nooit weten uitlopen, ik denk zelfs dat het niet mogelijk is.

                        Als de accu's van je flitsers altijd te snel leeg zijn, probeer dan de iso wat te verhogen.
                        Op iso 100 moeten de flitsers dubbel zoveel vermogen leveren dan op iso 200, je kan dus dubbel zoveel flitsfoto's maken op iso 200, en de beeldkwaliteit van de meeste recente camera's is op iso 100 en 200 nagenoeg gelijk (zelfs iso 400 is geen probleem, dan maak je 4 keer zoveel flitsfoto's met dezelfde accu capaciteit in vergelijking met iso 100).
                        Dat is ook minder belastend voor de flitser, die zal minder snel opwarmen (er is ook minder kans dat die plots uitvalt op de beveiliging tijdens een belangrijke fotoshoot).
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Falcon Eyes studio flitserset

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Als de accu's van je flitsers altijd te snel leeg zijn, probeer dan de iso wat te verhogen.
                          Op iso 100 moeten de flitsers dubbel zoveel vermogen leveren dan op iso 200, je kan dus dubbel zoveel flitsfoto's maken op iso 200, en de beeldkwaliteit van de meeste recente camera's is op iso 100 en 200 nagenoeg gelijk (zelfs iso 400 is geen probleem, dan maak je 4 keer zoveel flitsfoto's met dezelfde accu capaciteit in vergelijking met iso 100).
                          Dat is ook minder belastend voor de flitser, die zal minder snel opwarmen (er is ook minder kans dat die plots uitvalt op de beveiliging tijdens een belangrijke fotoshoot).
                          Dat is handig om te weten, eerlijk gezegd had ik daar geen idee van. Altijd goed om dingen bij te leren die van pas komen.
                          Ondertussen heel wat van die MAHA lader gelezen en denk dat ik me ook maar es eentje zal aanschaffen.

                          Om op het topic te blijven, ik gebruik enkel maar oplaadbare batterijen (momenteel de setjes uit de A..., maar ik zal mogelijk eens wat Eneloops aanschaffen aangezien die ook wel goed blijken te zijn)
                          Hier komen geen niet-herlaadbare batterijen meer in huis
                          Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
                          Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

                          Comment

                          Working...
                          X