Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe studio flitsers (model lamp) inpakken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe studio flitsers (model lamp) inpakken?

    Hey iedereen,

    Dit is mss een domme vraag, maar toch ga ik ze stellen.

    Ik heb mijn eerste studio flitsset gekocht, en nu vraag ik me af of ik de flitskoppen, en dan specifiek het model licht, gewoon zo, zonder enige bescherming mag inpakken in de tas?
    Logisch gezien denk ik van niet, maar ik vind er ook niet echt iets specifieks van terug online.

    Ik heb wel van die plastieken potten die over de voorkant zaten van voor de model lampen gemonteerd waren, maar die passen er nu niet meer op door die model lampen.

    Alvast bedankt!

    groetjes
    Nikon D7000 - Nikkor MB-D11 - Nikkor 105mm F2.8 - Nikkor 50mm F1.8g - Nikkor 18-55mm - Nikkor 55-200mm - SIGMA 17-50mm F2.8 - 2x YN 460II

  • #2
    Re: Hoe studio flitsers (model lamp) inpakken?

    De meeste fotografen die werken met studioflitsers op locatie, vervoeren deze in Pelican Cases.
    Hierbij kan je ervoor zorgen dat je materiaal mooi vast in een stevige en waterdichte koffer zit.
    Afhankelijk van welke prijsklasse zijn de meeste studioflitsers wel fragiel, zeker als het om stoten gaat, investeren in een Pelican Case lijkt me geen overbodige luxe.

    Comment


    • #3
      Re: Hoe studio flitsers (model lamp) inpakken?

      Kijk eens op http://www.folux.nl/tassen-koffers
      Ik heb iets zoals de B-7 tas, maar dan wel via Ebay(China)
      Bij mij wordt deze tas vooral gebruikt om de flitskoppen en statieven op te bergen als ze niet gebruikt worden, gezien ik geen vaste studioplaats heb.

      Om een shoot op locatie te doen, volstaat deze tas voor transport. Alles hangt natuurlijk af wat je verstaat onder locatie en hoe voorzichtig je zelf bent.
      Als ik locaties moest bezoeken die moeilijker bereikbaar zijn, met risico van vallen e.d. dan zou ik ook voor een stevigere koffer kiezen. (bv. http://www.folux.nl/HPRC-waterdichte-koffers of Pelicase)

      Ook hangt het ervan af hoeveel keer je op locatie gaat met je flitskoppen. Als dit weinig is, moet je jezelf de vraag stellen of het de moeite loont om veel te investeren in pelicases.
      Begrijp me niet verkeerd, pelicase is grandioze kwaliteit, maar als je naar de prijzen gaat kijken, dan schrik je wel eens. Als het dan enkel voor hobbygebruik is, ....

      Alles hangt ook af hoeveel je kan/wil investeren, zonder dat de andere huisbewoners boos worden

      Je schrijft ook dat je de beschermkappen niet kan terugplaatsen. Ook niet als je de modellamp verwijderd?
      Bij mijn Menik flitskoppen kan de kap er zonder problemen op met beide lampen geinstalleerd.
      Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

      Comment


      • #4
        Re: Hoe studio flitsers (model lamp) inpakken?

        welke flitsset?

        bij elinchrom wordt een beschermkap geleverd die je er na gebruik en voor transport op zet...



        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Hoe studio flitsers (model lamp) inpakken?

          Oorspronkelijk geplaatst door Proxxy Bekijk bericht
          Hey iedereen,


          Ik heb wel van die plastieken potten die over de voorkant zaten van voor de model lampen gemonteerd waren, maar die passen er nu niet meer op door die model lampen.

          Alvast bedankt!

          groetjes
          Heb je wel de juiste modellampen geïnstalleerd?
          Die kappen dienen juist voor je flitsbuis en modellamp te beschermen.
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: Hoe studio flitsers (model lamp) inpakken?

            Bij sommige merken / types kan de beschermkap inderdaad niet meer geplaatst worden als de instellamp gemonteerd is. Instellamp dus verwijderen en in aparte verpakking opbergen. Ik gebruikte hier vroeger sorteerdoosjes voor. (Brico, Gamma, Makro...)
            https://waltertalboom.be-
            Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

            Comment


            • #7
              Re: Hoe studio flitsers (model lamp) inpakken?

              Hey iedereen,

              Bedankt voor de reacties!

              Ik heb de beschermkappen er terug op gekregen met de lamp erop, maar dit past maar net... maar ale, het werkt wel =)
              Nikon D7000 - Nikkor MB-D11 - Nikkor 105mm F2.8 - Nikkor 50mm F1.8g - Nikkor 18-55mm - Nikkor 55-200mm - SIGMA 17-50mm F2.8 - 2x YN 460II

              Comment


              • #8
                Re: Hoe studio flitsers (model lamp) inpakken?

                wel steeds wachten tot de lampen afgekoelt zijn hé
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                Comment

                Working...
                X