Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bubbels+update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bubbels+update



    update aan de hand van Pixel's tips,waarvoor dank

    Last edited by bommasien; 12 oktober 2013, 19:31.
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: Bubbels

    Heb je al gezien dat er zomaar een discussie van jou is verdwenen?
    Die met de schapen en de kar.
    Niets meer van te zien.
    Hoe kan dat nu?
    Kan dat zomaar bij iedereen gebeuren?
    Dat waardevolle opmerkingen gewoon verloren gaan op die wijze vind ik zorgelijk.

    De bubbels - onderwerp - komen niet goed uit door de zeer geringe scherptediepte.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

    Comment


    • #3
      Re: Bubbels

      Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
      Heb je al gezien dat er zomaar een discussie van jou is verdwenen?
      Die met de schapen en de kar.
      Niets meer van te zien.
      Hoe kan dat nu?
      Kan dat zomaar bij iedereen gebeuren?
      Dat waardevolle opmerkingen gewoon verloren gaan op die wijze vind ik zorgelijk.

      De bubbels - onderwerp - komen niet goed uit door de zeer geringe scherptediepte.
      Inderdaad, héél raar.
      Zelfs wanneer ik in lijst van mijn discussies zoek is er daar ook geen spoor meer van te bekennen (ik heb nochtans een reactie geplaatst in het betreffende topic) .
      Zou het kunnen dat, nu je de titel van je topic kan wijzigen, je ook meteen het hele topic kan verwijderen ?
      Als we dat kunnen, dan zijn we allemaal een beetje moderator van onze eigen berichten, staat er ons iets niet aan in ons eigen topic, één klik en alles is verdwenen.......
      Ik wacht op een woordje uitleg van één van de moderators.

      Ik plaats dit bericht en klik maar meteen op de driehoek 'kwalijk bericht rapporteren' (alhoewel het geen kwalijk bericht is) omdat ik hier toch meer zou willen over weten.

      Groetjes
      Last edited by Guest17; 12 oktober 2013, 11:50.

      Comment


      • #4
        Re: Bubbels

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Inderdaad, héél raar.
        Zelfs wanneer ik in lijst van mijn discussies zoek is er daar ook geen spoor meer van te bekennen (ik heb nochtans een reactie geplaatst in het betreffende topic) .
        Zou het kunnen dat, nu je de titel van je topic kan wijzigen, je ook meteen het hele topic kan verwijderen ?
        Als we dat kunnen, dan zijn we allemaal een beetje moderator van onze eigen berichten, staat er ons iets niet aan in ons eigen topic, één klik en alles is verdwenen.......
        Ik wacht op een woordje uitleg van één van de moderators.

        Ik plaats dit bericht en klik maar meteen op de driehoek 'kwalijk bericht rapporteren' omdat ik hier toch meer zou willen over weten.

        Groetjes
        De foto is op mijn verzoek verwijderd om dat de discussie niet meer over de foto ging. Zoals iemand terecht opmerkte werd het haast een heksenjacht.En bij deze heb ik een 'kwalijk bericht rapporteren' toegepast.Ik heb dit zeer lang kunnen verdragen maar was moe getergt.

        Ik zou het ook nu liever On-Topic houden aub?
        vriendelijke groeten, Sien

        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

        Comment


        • #5
          Re: Bubbels

          Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
          De foto is op mijn verzoek verwijderd om dat de discussie niet meer over de foto ging. Zoals iemand terecht opmerkte werd het haast een heksenjacht.En bij deze heb ik een 'kwalijk bericht rapporteren' toegepast.Ik heb dit zeer lang kunnen verdragen maar was moe getergt.

          Ik zou het ook nu liever On-Topic houden aub?
          Ah zo, ik dacht dat je enkel kon vragen een slotje op een topic te plaatsen.
          Goed om weten dat ze op verzoek ook volledig willen verwijderen.
          Groetjes

          Comment


          • #6
            Re: Bubbels

            een goede beslissing Sien!!!


            OT, een goeie compo, iets meer uw diafragma dichtknijpen en hij wordt beter
            mvg Wilfried

            7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

            Comment


            • #7
              Re: Bubbels

              Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
              een goede beslissing Sien!!!


              OT, een goeie compo, iets meer uw diafragma dichtknijpen en hij wordt beter
              merci, dat is tenminste een tip!
              vriendelijke groeten, Sien

              Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

              Comment


              • #8
                Re: Bubbels

                Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                ..............


                OT, een goeie compo, iets meer uw diafragma dichtknijpen en hij wordt beter
                Sluitersnelheid was nu reeds maar 1/80 en de iso 200.
                Dus nog meer dichtknijpen = nog trager of nog hogere iso = nog meer ruis.....
                Het zal dus vanop statief moeten, maar of die zeepbellen zo lang blijven liggen .
                Groetjes

                Comment


                • #9
                  Re: Bubbels

                  Toch mooie kleurtjes hoor!!!grts,Jozef
                  Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bubbels

                    Mooie kleuren in je bellen, en een leuke positie die ze aangenomen hebben op het plantje. Spijtig van de drukke achtergrond en de ruis erop. Misschien kan je met PSE en filter gaussian blur de achtergrond nog iets waziger maken zodat hij niet opvalt.

                    Mvg John
                    http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bubbels

                      Mooie compo, denk dat het nog wat meer uit te halen is:
                      helderheid en contrast wat hoger
                      saturatie en levendigheid wat hoger
                      de zeepbel wat verscherpen
                      de BG wat vervagen voor de ruis
                      als laatste de niveau's wat aanpassen, hooglichten iets lager
                      Photography is an art of observation.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bubbels

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Ah zo, ik dacht dat je enkel kon vragen een slotje op een topic te plaatsen.
                        Goed om weten dat ze op verzoek ook volledig willen verwijderen.
                        Groetjes
                        Mja, sommigen krijgen een voorkeursbehandeling zeker..
                        Zal ik voortaan ook doen. Als de commentaren mij niet bevallen, vragen om de topic weg te halen..

                        Fototechnisch niet direct een slecht beeld, maar het boeit alvast niet...
                        En nu maar hopen dat dit commentaar is die je wel bevalt...
                        Al doende leert men...

                        Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bubbels

                          De tips opvolgen van Pixxel en je hebt een heel mooie

                          maar niet te enthousiast aan de schuivertjes schuiven
                          grt. Ria

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bubbels

                            Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                            Mja, sommigen krijgen een voorkeursbehandeling zeker..
                            Zal ik voortaan ook doen. Als de commentaren mij niet bevallen, vragen om de topic weg te halen..

                            Fototechnisch niet direct een slecht beeld, maar het boeit alvast niet...
                            En nu maar hopen dat dit commentaar is die je wel bevalt...
                            Mijn reactie is zeker niet negatief bedoeld naar Sien hoor.
                            Die van U daarentegen meestal .....
                            Maar ik ben wel akkoord dat het niet gepast is een topic VOLLEDIG te verwijderen.
                            Ongepaste, of op de persoon gerichte commentaren mogen wel verwijderd worden, maar een gans topic, dat had ik nog niet meegemaakt.
                            Vandaar mijn reactie.
                            Groetjes

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bubbels

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Die van U daarentegen meestal .....
                              Ach, zoek er mijn antwoorden maar eens op na, (prive zie je natuurlijk niet), maar ik heb altijd goedbedoelde commentaren gegeven, wat ik bij iedereen probeer te doen, maar als mijn kinderen hardhoors/hardleers zijn, ja sorry, maar dan verlies ik mijn geduld ook wel eens hoor...
                              Het lijkt precies een klein kind dat we het handje moeten blijven vasthouden.

                              Hebben we niet al 738 de tips gegeven wat Ts kan doen om scherpere beelden te krijgen, om mooiere compo te krijgen, om niet te hard aan de schuivertjes te trekken..... mja... maar goed.. dan zal ik in het vervolg maar even extra erop letten dat het allemaal wel positief uitgedrukt wordt...
                              Al doende leert men...

                              Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X