Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm Finepix S3000 en Finepix S5000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fujifilm Finepix S3000 en Finepix S5000

    Wat zijn jullie persoonlijke ervaringen met dit toestel?
    Ik ben vooral geïnteresserd in de Finepix S5000. Misschien dat ik die mij ga aanschaffen.

    Wie deze waar gekocht tegen welke prijs?

    Bij Action Shop aan 399 euro

    Graag jullie reacties

  • #2
    hallo Lorie welkom op bd.

    Als antwoord op beide postings

    bij http://www.top-foto.de/ kost de s 5000 329 €.

    Het toestel ken ik niet, de winkel wel, alomgeprezen hier op BD, wegens perfecte service en Ingo spreekt zeer goed Nederlands.

    Succes met je zoektocht.

    Groetjes Pietje555

    Comment


    • #3
      Dank je!

      Op deze site was ik al terecht gekomen via google. Maar ik heb nog nooit gebruik gemaakt van een online shop en ja, ben dus nog wat wantrouwig zeker

      Ik vrees een beetje mocht ik daar een toestel bestellen, dat de handleiding erbij ook in het duits zal zijn en technische specificaties in het duits...

      Lorie

      Comment


      • #4
        Hallo Lorie,

        Dat van die handleiding klopt, maar bij de meeste fabrikanten zijn de handleidingen op de site te downloaden (niet altijd in het Nederlands).

        Ik download deze meestal voor de aankoop, dan weet je tenminste echt wat het toestel kan.

        Groetjes Pietje555

        Comment


        • #5
          Dat van de handleiding kan ik wat info over geven. Ik kocht de Fuji S602z in Nederland en ik heb handleidingen in het nederlands, engels, frans en duits. Grote kans dus dat als je je camera bij Topfoto koopt je er gewoon een nederlandstalige gebruiksaanwijzing bij krijgt. Eén enkel telefoontje en je weet het zeker...

          Over de camera zelf: er wordt nogal wat geklaagd over de kwaliteit van de lens. Deze zou wat onderdoen aan de lens die op de S602z en de S7000 zit. Vergeet echter niet dat de S5000 ook wel een stuk lagere prijs heeft. Verder zit hij boordevol mogelijkheden. Voor het geld dat je ervoor betaald denk ik een prima camera!!!

          Comment


          • #6
            Ik zou zeggen spaar even door en koop een S7000 ... gaat je later een eventuele teleurstelling besparen!
            (hangt natuurlijk dan weer af voor wat het moet dienen hé)

            Comment


            • #7
              Originally posted by Tony smeT
              Ik zou zeggen spaar even door en koop een S7000 ... gaat je later een eventuele teleurstelling besparen!
              (hangt natuurlijk dan weer af voor wat het moet dienen hé)
              Zou ik inderdaad toch wat beter over nadenken.
              De S5000 vind ik een perfect toestel voor relatief weinig geld. De electronische zoeker vind ik niet zo super, maar de 10 optische zoom is heel perfect en maakt dit alles ruimschoots goed! Ook is de autofocus in de C mode zeer snel te noemen waar je echt verbaast over zal staan. Het is inderdaad maar net waar je je camera voor gaat gebruiken en wat je budget is. Al met al vind ik de S5000 een hele beste camera welke je het beste gewoon in eigen land kan halen want dan heb je geen gezeik met garantie en het scheelt op de S5000 niet zo gek veel. (335Euro kost het NL model bij kameraexpress bijvoorbeeld)

              Comment


              • #8
                Op zich kan ik de redenatie van Tony best volgen. De S7000 geeft je gewoon een betere lens, een hogere resolutie in megapixels én een grotere sensor (denk aan je DOF). Voor de 10x zoom op de S5000 hoef je het niet te doen. De S7000 is ook 6x en dan heb je nog heel wat extra pixels om achteraf met photoshop digitaal te zoomen (croppen).

                Feit is wél dat de S7000 gelijk 200 euro duurder is. De S5000 is te koop voor 330 euro en de S7000 voor 530 euro (ongeveer, bron: http://www.dfip.nl). Dat is een flink verschil. Je zal dus moeten afvragen wat ga ik ermee doen en wat is het budget? Wil je een camera om af en toe op vakantie en gelegenheden wat foto's te maken of wil je je echt actief met fotografie gaan bezig houden?

                Hopelijk maken we het niet al te lastig nu

                Comment


                • #9
                  hey,

                  ik heb onlangs een Minolta Z2 gekocht, maar de s5000 zat ook serieus in de running... Heel wat info over de Fuji kan je vinden op www.s5000.net, een site voor en door gebruikers van dit toestel, met heel wat voorbeeldfoto's en FAQ's...Zeker een bezoekje waard als je dat toestel zou willen aankopen. Heb uiteindelijk (na lang wikken en wegen ) zelf voor de Z2 gekozen wegens 4MP (ipv 3.2) betere reviews, recenter toestel, goedkopere memory cards, zelfde optische zoom en slechts 20 euro duurder bij Top-foto...

                  En tot nog toe prima toestel, ook voor mij als beginner. Nederlandstalige handleiding was gewoon (na hulp van een lid van dit forum) makkelijk te vinden op het net, voor de Fuji is die ook te vinden trouwens (had hem eens binnengehaald om te vergelijken)

                  Andere mogelijkheid binnen zelfde budget: Omlympus C-765 UZ...

                  Groetjes

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Stefan16384
                    De S5000 is te koop voor 330 euro en de S7000 voor 530 euro (ongeveer, bron: http://www.dfip.nl). Dat is een flink verschil. Je zal dus moeten afvragen wat ga ik ermee doen en wat is het budget? Wil je een camera om af en toe op vakantie en gelegenheden wat foto's te maken of wil je je echt actief met fotografie gaan bezig houden?
                    De s5000 kost hier in de winkel in België wel 399 euro en de s7000 679 euro. 399 euro, is wel het maximum dat ik wil uitgeven, denk ik.

                    Welke foto's wil ik nemen. Wel, de S5000 spreekt me aan vooral voor de optische zoom. Nu hebben wij een digi Trust famcam en kan niks zoomen. Ik neem regelmatig foto's van moto's op t circuit en op de foto zijn die zo heel klein en veraf, vandaar dat ik die optische zoom 10 x wel interessant vind. Is 3.1 megapixel niet genoeg?

                    Nee nee, je maakt het me niet te moeilijk, ben juist tevreden met alle reacties hier.

                    Lorie

                    Comment


                    • #11
                      Voor 399 moet je inderdaad gewoon bij de S5000 blijven. Op het circuit zijn 2 dingen belangrijk: Zoom en snelheid. Met de 370mm van de S5000 ga je in de meeste situaties denk ik genoeg hebben. Op het circuit werk ik meestal analoog met 300mm. De snelheid van de camera is van alle kanten belangrijk. De EVF moet een beetje vlot zijn anders is er geen normale panning foto te maken. Als je het onderwerp wilt bevriezen moet je geen shutterlag hebben anders kom je ook nergens. Nou weet ik niet zeker of het bij de S5000 ook zo is, maar bij mijn oudere S602 zit dit wel goed (EVF is wat traagjes) en lijkt het me sterk dat dit bij de S5000 slechter zou zijn...

                      Vergeet overigens niet dat Fuji nogal karig is met het uitdelen van geheugen en dergelijke bij aankoop van een camera. Reken er dus ook op dat je nog wat geheugen nodig hebt, een lader en minimaal 1 setje van 4 NiMH batterijen.

                      We zien graag snel je foto's op dit forum verschijnen

                      Suc6!!

                      Comment


                      • #12
                        De s7000 is nu onder de 500,- te krijgen, zie:http://www.pricewatch.info/item/17294/

                        Ik ben nog niet zolang in het bezit van deze camera maar totdusver ben ik uitermate tevreden over de kwaliteit en de instelmogelijkheden.



                        Mvgr,

                        Richy.

                        Comment


                        • #13
                          Voilà, het is zover! Wij hebben de Fujifilm Finepix S5000 gekocht.
                          Blijkbaar heel veel opties, al wat in de handleiding gelezen vandaag en alle knopjes bekeken en wat testen gedaan.
                          Hopelijk hebben we hier een goede keuze gemaakt.

                          Lorie

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Lorie
                            Voilà, het is zover! Wij hebben de Fujifilm Finepix S5000 gekocht.
                            Blijkbaar heel veel opties, al wat in de handleiding gelezen vandaag en alle knopjes bekeken en wat testen gedaan.
                            Hopelijk hebben we hier een goede keuze gemaakt.

                            Lorie
                            Vooruit, proficiat Lorie! Nu maar snel de eerste fotokes hier showen

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Pietje
                              hallo Lorie welkom op bd.

                              Als antwoord op beide postings

                              bij http://www.top-foto.de/ kost de s 5000 329 €.

                              Het toestel ken ik niet, de winkel wel, alomgeprezen hier op BD, wegens perfecte service en Ingo spreekt zeer goed Nederlands.

                              Succes met je zoektocht.

                              Groetjes Pietje555
                              Het gaat blijkbaar snel vooruit in de dicicam-business! Topfoto verkoopt de S5000 al niet meer! Ik wou vandaag nog even naar de prijs van Ingo gaan kijken, mmar kreeg enkel dit te zien: Artikel nicht mehr lieferbar!

                              Comment

                              Working...
                              X