Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overizichts site D70 foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overizichts site D70 foto's

    Hallo,

    Ik heb wat zitten zoeken maar het nog niet tegen gekomen : een site waar dezelfde foto staat, maar dan onder verschillende instellingen getrokken. Ik denk daarbij aan de volgende vergelijkingen :
    - Vergelijking van opslag methode (RAW - Fine, Normal, Basic - Grootte)
    - Vergelijking van de witbalans.
    - Vergelijking van het "optimize image" menu (vivid, scharper, softer,...)
    - ...
    Ik zou dit binnenkort eens allemaal willen op poten zetten en ergens op een webserver plaatsen zodat het toeghankelijk is voor iedereen. Dus specifiek voor de D70 en in het nederlands (ik schakel de menu's wel even om in het nederlands, maar werk persoonlijk liever in het engels...)

    Wat denken jullie ? Doen ? Of zou daar nauwelijks interesse voor zijn ? Eigenlijk zal ik het sowieso doen voor mezelf, alleen : moet ik dat publiek maken ?

    Groeten,

    Sim.
    natwork.be

  • #2
    Hallo, ik vind dit een reuzeidee, zeker doen. Misschien is zoiets ook mogelijk om verschillende lenzen te tonen, zoals Jaja deze week een paar foto's gepost heeft met de lensen Nikon 18-70 en de Sigma 50-500.(foto genomen op 18 en dan op 500) Want voor een leek zie je wel het verschil tussen die getallen, maar wat dat werkelijk voor effect heeft, zie je het beste met enkele foto's.

    mvg,
    Geert

    Comment


    • #3
      doen zou ik zeggen, is een goed id.
      zo kunnen we er met zen allen nog wat van opsteken.
      Groetjes
      Eric
      Eric Van Aerschot BD0730BE

      Comment


      • #4
        geen slecht idee.

        wat ik ook een goed hulpmiddel vind is http://www.nikond70.nl/
        www.loft6.be

        Comment


        • #5
          Een goed idee. Het wordt denk ik nog interessanter als er op deze manier foto's van meerdere cams op staan. Dat wordt wel wat lastiger, maar ik denk dat er hier voldoende mensen zijn die hieraan mee willen werken, mocht u dit willen doen.
          Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
          --------

          Comment


          • #6
            zeer tof idee, maar... ik vrees dat de belangstelling zeer matig zal zijn. Dit idee heb ik enkele maanden geleden ook al eens gepost:



            De reactie hierop was niet echt overtuigend, heb er dan maar een punt achter gezet...

            Comment


            • #7
              Originally posted by appelmooz
              geen slecht idee.
              wat ik ook een goed hulpmiddel vind is http://www.nikond70.nl/
              Thnx. Dan heb ik die site tenminste niet voor niets gemaakt.

              Enneh, simatix: doen! Lijkt me erg handig.
              Nikon D70 links: www.nikond70.nl
              Mijn D70-foto's: www.nikond70.nl/fotos

              Comment


              • #8
                Ik zal het doen, alleen nog even geduld.
                Ik moest op zakenreis naar Rusland (er zijn leukere bestemmingen) en heb daar een ziekte meegebracht om "U" tegen te zeggen (roodvonk). Dus "out" voor een week en nog veel werk voor het werk.
                Ondertussen al ergens gelezen dat als je ALLE combinaties zou willen proberen, dat je meer dan 1000 foto's zou hebben..

                Groeten,

                Sim.
                natwork.be

                Comment


                • #9
                  Originally posted by videopixel
                  zeer tof idee, maar... ik vrees dat de belangstelling zeer matig zal zijn. Dit idee heb ik enkele maanden geleden ook al eens gepost:



                  De reactie hierop was niet echt overtuigend, heb er dan maar een punt achter gezet...


                  VideoPixel, laat je je door die paar mensen ervan weerhouden zo'n site te maken? Het is gewoon een hardstikke goed idee! Hoeveel vragen staan hier niet over lenzen en camera's? Reken maar dat het wel aan zal slaan!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by videopixel
                    zeer tof idee, maar... ik vrees dat de belangstelling zeer matig zal zijn. Dit idee heb ik enkele maanden geleden ook al eens gepost:



                    De reactie hierop was niet echt overtuigend, heb er dan maar een punt achter gezet...


                    VideoPixel, laat je je door die paar mensen ervan weerhouden zo'n site te maken? Het is gewoon een hardstikke goed idee! Hoeveel vragen staan hier niet over lenzen en camera's? Reken maar dat het wel aan zal slaan!

                    Comment


                    • #11
                      Simatix,

                      is die site al gemaakt ?
                      je zou er mij in alle geval een groot plezier mee doen,
                      daar ik de komende weken ook een D70 aanschaf
                      Ik zit echt op zulke sites te wachten om bij te leren

                      bedankt !

                      Bobke
                      groetjes, Bobke
                      ________________________

                      Comment


                      • #12
                        Waarom enkel beperken voor D70?

                        Waarom niet voor de meest courante modellen? En dan is er persoon x die zich bezighoudt met de D70, persoon y met een D100, persoon z met een 10d etc...

                        Ik vind het alvast een zeer tof idee!
                        [Nikon D5100 & Nikon D70]
                        [Yves en Liesbeths blog Resort]

                        Comment


                        • #13
                          Rockin_Bobke,

                          Ik ben bezig. Dat is niet in 123 gedaan . Vervolgens heb ik ook nog een ander leven buiten de D70 .

                          Bizzeke,

                          Ik kan enkel de D70 doen, wat ik heb enkel die. Een site gaan samenstellen waar iedereen een specifieke camera voor zijn rekening neemt is zeer nobel, maar mijns inziens ondoenbaar. Degene die zich geroepen voelt om voor andere camera's een dergelijke site in elkaar te steken, laat je gaan !

                          Groeten,

                          Sim.
                          natwork.be

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by simatix
                            Rockin_Bobke,

                            Ik ben bezig. Dat is niet in 123 gedaan . Vervolgens heb ik ook nog een ander leven buiten de D70 .

                            Bizzeke,

                            Ik kan enkel de D70 doen, wat ik heb enkel die. Een site gaan samenstellen waar iedereen een specifieke camera voor zijn rekening neemt is zeer nobel, maar mijns inziens ondoenbaar. Degene die zich geroepen voelt om voor andere camera's een dergelijke site in elkaar te steken, laat je gaan !

                            Groeten,

                            Sim.
                            Graag een seintje wanneer af..Benieuwd .Volhouden ...dit initiatief.
                            groetjes refibe..toffe bende..
                            [COLOR=Purple]NIKON D800 //AF-S NIKKOR 24-70 F2.8 G ED // NIKON D7000 // AF Zoom NIKKOR ED 80-200mm f 2.8 D// NIKON SB900// Benro C2970F/COLOR]/ Zie Album online http://rexabe.smugmug.com

                            Comment


                            • #15
                              Voila, hij is er.
                              Heel ruw, maar met de beloofde test foto's. Deze site draait op dit ogenblik nog op de PC thuis, dus als jullie massaal klikken kan het even duren vooraleer je bediend wordt, en schiet ook mijn verbruikt volume de hoogte in zodat ik hem morgen misschien al weer moet sluiten tot ik een betere plaats gevonden heb. De site is nu al een 35 megabyte groot...

                              Enjoy !

                              http://simatix.no-ip.info:8080/NikonD70/

                              Groeten,

                              Sim.
                              natwork.be

                              Comment

                              Working...
                              X