Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

best mogelijk filmen camera vs camcorder in het DONKER

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • best mogelijk filmen camera vs camcorder in het DONKER

    beste fotografen/cameramensen :-)

    ik richt mij als complete leek tot jullie experts

    Ik heb een doel voor ogen, namelijk hoe film ik zo optimaal mogelijk in een donkere kamer waarbij ik toch zoveel mogelijk kan zien...

    Donker = 1 gloeilamp in de hoek van een kamer van pakweg een kamer van 5 op 4.

    Met optimaal = zien wie dat wie is

    Met welk toestel doe je dit het beste?
    Na oppervlakkig opzoekingwerk blijkt een spiegelreflex camera uit de aard van het toestel doorgaans meer licht op te vangen dan een camcorder, waardoor hij er dus meer mee kan aanvangen en dus beter geschikt is om te filmen in het donker?

    Maar ondertss zouden camcorders nu ookal wat beter zijn voor filmen in het donker, maar ik weet niet in hoeverre ze kunnen tippen aan cameras met filmfuncties.

    Ik besef dat ik met deze filmvraag mss niet veel advies ga kunnen rapen op een fotografieforum, maar ik wou het toch es nagaan.

    Als camcorder had ik voor ogen:

    Panasonc HC X920.

    Zou een van de betere camcorders zijn prijs-kwaliteit en filmen in het donker zou een van de paradepaardjes zijn van dit toestel?

    Als eventuele fotocamera had ik voor ogen:

    de Canon EOS 100D

    zoe een Fujifilm X100S lijk mij ook wel een mogelijk goeie "donkere kamer-camera" te zijn, maar wel duur...


    Wie kan mij hierin wat sturen en eventueel pointers geven op wat ik moet letten specifiek voor mijn doeleind?


    alvast heel erg bedankt!
Working...
X