Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Angkor Wat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Angkor Wat

    Tussen de mooie mistfoto's en herfstbossen nog een van Angkor Wat, Cambodja.
    Opgestaan om half 4, 6 kilometer fietsen om naar de tempels te gaan, in het donker een plaatsje zoeken, wachten tot het gaat gebeuren, om dan te concluderen dat er die dag geen spectaculaire zonsopkomst te zien zal zijn en het enkel langzaam lichter wordt. Ook mooi.
    Dit heb ik van kunnen maken die morgen. De kleuren komen zo uit de camera en zijn enkel wat opgelicht.





  • #2
    Re: Angkor Wat

    mooier met onder en boven evenveel ruimte.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Angkor Wat

      Als ik eerlijk mag zijn...die foto zegt mij niet zoveel...door het ene schuine boompje heb ik het gevoel dat de foto wat naar re helt.
      Zou misschien ook Bouk volgen ....horizon centraal plaatsen zou misschien beter zijn.
      Gr Pascale
      Eerlijkheid duurt het langst!!
      Mijn website: http://www.degrafon.be/

      Comment


      • #4
        Re: Angkor Wat

        Tuurlijk mag je eerlijk zijn! Liever zelfs. Dat het boompje schuin staat, komt door lensvertekening, de middelste toren staat recht en het rechterboompje staat dan weer naar links. Ik zal zien of ik dat kan verhelpen.
        Meer water was in dit geval niet mogelijk (stenen en modder voor mijn voeten), een panorama met horizon in het midden is een idee misschien...
        Bedankt voor de reactie alleszins!

        Comment


        • #5
          Re: Angkor Wat

          Oorspronkelijk geplaatst door ESR Bekijk bericht
          Dat het boompje schuin staat, komt door lensvertekening ...
          Zoveel lensvertekening heb ik nog nooit gezien ... die bomen staan gewoon echt zo
          De chromatische aberratie is jammer, maar de te koude witbalans is echt niet mijn ding.

          Comment


          • #6
            Re: Angkor Wat

            Geeft niet.
            De foto is genomen om half 6 's morgens, en het was echt zo blauw (alleen donkerder). Maar dan nog kan het niet je ding zijn natuurlijk.
            Wat betreft de bomen, die staan inderdaad scheef, maar dan moet de weerspiegeling er wel recht onder liggen, en dat is niet het geval hier. Ik weet niet of het lensvertekening is, maar ik vermoed het.
            Maar waar zie je precies CA?

            Comment


            • #7
              Re: Angkor Wat

              Oorspronkelijk geplaatst door ESR Bekijk bericht
              Ik weet niet of het lensvertekening is, maar ik vermoed het.
              Maar waar zie je precies CA?
              Wat jij bedoelt, is perspectivische vertekening.
              CA zie je aan de boomkruinen.

              Comment


              • #8
                Re: Angkor Wat

                Dat kan natuurlijk ook. Ik had het gevoel dat het wat 'hol' liep, maar dat is moeilijk te zien met een zwarte horizon.
                Wat die CA betreft, als je de boomkruinen links bedoelt, dat is geen CA. Die bomen staan verder weg en zijn daarom lichter van kleur. Dat is beter te zien op originele grootte. Op de rest van de kruinen is dan ook inderdaad wat CA te zien. Maar hoe dan ook, als het lijkt op CA, is het even 'slecht' als CA.

                Hartelijk dank voor de kritische blik, dat waardeer ik!

                Comment

                Working...
                X