Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nd filter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nd filter

    Ik heb nu een vrij goedkope hoya nd8 filter en een ndx400. Mag en kan je grijsfilters eigenlijk samen gebruiken om wat extra stops bij te krijgen, of verlies je dan vooral veel scherpte? Alvast bedankt!

  • #2
    Re: nd filter

    waarom zou je nog verder willen dan een ndx400? wil je de zon bevriezen?
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: nd filter

      Oorspronkelijk geplaatst door kdk Bekijk bericht
      Ik heb nu een vrij goedkope hoya nd8 filter en een ndx400. Mag en kan je grijsfilters eigenlijk samen gebruiken om wat extra stops bij te krijgen, of verlies je dan vooral veel scherpte? Alvast bedankt!
      Als je die toch hebt liggen, waarom dan niet proberen, kwaad kan het niet.

      Comment


      • #4
        Re: nd filter

        Gewoon proberen.. je zal iets van scherpte verliezen, zeker met goedkopere filters; maar enkel met te proberen zal je weten of het verlies meer theoretisch of echt zichtbaar is en of je nog een aanvaardbaar resultaat krijgt of niet..
        Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

        Comment


        • #5
          Re: nd filter

          Bedankt, gewoon wat zitten discussieren met een collega. We vroegen ons af wat zoiets zou doen en hoeveel kwaliteitsverlies je zou hebben. Ik dacht bij mezelf: "snel even informeren bij de kenners". Bedankt!

          Comment


          • #6
            Re: nd filter

            je kan filters stacken, bvb pol op nd10.....hoe dikker de filters , hoe meer de hoeken afgesneden worden.
            My Website : http://www.ineedair.org
            Music / Painting / Motion Graphics / Image
            Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

            Comment

            Working...
            X