Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

herfstlevering +1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • herfstlevering +1


    iso100-1/100s-F/5-79mm

    Last edited by bommasien; 10 oktober 2013, 12:27.
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: herfstlevering

    Toff!!

    Comment


    • #3
      Re: herfstlevering

      goed gedacht maar het licht Sien !

      Comment


      • #4
        Re: herfstlevering

        Foto totaal overbelicht.
        Veel ruis in de BG.
        Grt
        Theike
        Mijn Site http://www.theovanvlierden.be

        Comment


        • #5
          Re: herfstlevering

          Er is scherpte aanwezig, maar enkel op het voorste gedeelte van de bolster.
          Scherptediepte is veel te klein (kan je ook duidelijk zien aan de houten ondergrond).
          Met een f5 zou je misschien verwachten dat je voldoende dof hebt, maar die dof is zeer gering als je afstand tot het onderwerp zo klein is.

          Over het licht spreek ik me niet uit ... je ziet zelf wel dat het aan geen kanten klopt.
          Die ruis vind ik ook eigenaardig ... toch zeker bij iso 100


          greetz
          Cheeta
          Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
          flickr

          Comment


          • #6
            Re: herfstlevering

            Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht
            Er is scherpte aanwezig, maar enkel op het voorste gedeelte van de bolster.
            Scherptediepte is veel te klein (kan je ook duidelijk zien aan de houten ondergrond).
            Met een f5 zou je misschien verwachten dat je voldoende dof hebt, maar die dof is zeer gering als je afstand tot het onderwerp zo klein is.

            Over het licht spreek ik me niet uit ... je ziet zelf wel dat het aan geen kanten klopt.
            Die ruis vind ik ook eigenaardig ... toch zeker bij iso 100


            greetz
            Cheeta
            In het analoge tijdperk werd 'korrel' gewoon geaccepteerd.
            Kunnen we dat met ruis ook niet eens gaan doen?
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

            Comment


            • #7
              Re: herfstlevering

              Ruis (of korrel) accepteren of niet doet hier eigenlijk weinig ter zake.

              Deze foto werd digitaal gemaakt, op iso 100 !
              Is die achtergrondruis dat niet eigenaardig ?
              Het doet mij vermoeden dat Bommasien bij de nabewerking veel verkeerd doet ... :
              - verkeerde naverscherping
              - verkeerde instelling van helderheid
              - veel te veel en dikwijls cropt
              ...



              greetz
              Cheeta
              Last edited by Cheeta; 10 oktober 2013, 11:18.
              Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
              flickr

              Comment


              • #8
                Re: herfstlevering

                Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                In het analoge tijdperk werd 'korrel' gewoon geaccepteerd.
                Kunnen we dat met ruis ook niet eens gaan doen?
                Euh nee, (toch zeker niet in dit geval )
                Ik zie ruis absoluut niet graag...
                Sien haar ruis is geen ruis van hoge iso volgens mij maar zoals Cheeta schrijft eerder van de vele bewerkingen.

                Foto is ook niet scherp waar het scherp moet zijn.

                Comment


                • #9
                  Re: herfstlevering

                  Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                  In het analoge tijdperk werd 'korrel' gewoon geaccepteerd.
                  Kunnen we dat met ruis ook niet eens gaan doen?
                  Als we dat doen, waarom dan niet meteen ook onscherp aanvaarden ?????? en scheef, en perspectiefvertekening, en kleurzweem, en CA, en onvolledig histogram, en en en en......
                  Sommigen kopen een als maar duurdere camera om toch nog maar geen ruis te hebben bij een hoge iso.....
                  Komaan zeg, bij de tijd blijven zou ik zeggen, we zijn in 2013, of toch tenminste serieus blijven, of gaan we meteen ook weer naar zw/w tv, radio's met lampen, paard en kar, tam-tam....... dan kunnen we meteen bij de Amish gaan wonen ook.
                  Er zal wel ergens een gekend fotograaf zijn die er ooit mee ge(be)kend is geworden, en een heel erg zeldzame keer kan het in een bepaalde foto, maar alle andere ruis is voor mij, en ik denk nog voor velen met mij, taboe.
                  Als uw voorstel een grap was, dan is hij wel geslaagd natuurlijk .
                  Groetjes
                  Last edited by Guest17; 10 oktober 2013, 12:33.

                  Comment


                  • #10
                    Re: herfstlevering

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Als we dat doen, waarom dan niet meteen ook onscherp aanvaarden ?????? en scheef, en perspectiefvertekening, en kleurzweem, en CA, en onvolledig histogram, en en en en......
                    Sommigen kopen een als maar duurdere camera om toch nog maar geen ruis te hebben bij een hoge iso.....
                    Komaan zeg, bij de tijd blijven zou ik zeggen, we zijn in 2013, of toch tenminste serieus blijven, of gaan we meteen ook weer naar zw/w tv, radio's met lampen, paard en kar, tam-tam....... dan kunnen we meteen bij de Amish gaan wonen ook.
                    Er zal wel ergens een gekend fotograaf zijn die er ooit mee ge(be)kend is geworden, en een heel erg zeldzame keer kan het in een bepaalde foto, maar alle andere ruis is voor mij, en ik denk nog voor met mij, taboe.
                    Als uw voorstel een grap was, dan is hij wel geslaagd natuurlijk .
                    Groetjes
                    Alweer op hol geslagen.
                    Van waardering geniet ik.
                    Van kritiek leer ik.

                    Comment


                    • #11
                      Re: herfstlevering

                      Bedankt voor de reacties waar ik uit kan leren, verweer heb ik niet ; Heb enkel een 2de geplaats en hoop dat ie, ondanks te weinig ruimte onderaan, beter scoort.
                      vriendelijke groeten, Sien

                      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                      Comment


                      • #12
                        Re: herfstlevering

                        Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                        Alweer op hol geslagen.
                        Ik dacht het al dat je op hol geslagen was.
                        Groetjes

                        Comment


                        • #13
                          Re: herfstlevering

                          Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                          Bedankt voor de reacties waar ik uit kan leren, verweer heb ik niet ; Heb enkel een 2de geplaats en hoop dat ie, ondanks te weinig ruimte onderaan, beter scoort.
                          is beter, maar dat is een totaal andere foto
                          de bol zelf moet voor mij hier ook wel scherp zijn...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Als we dat doen, waarom dan niet meteen ook onscherp aanvaarden ?????? en scheef, en perspectiefvertekening, en kleurzweem, en CA, en onvolledig histogram, en en en en......
                          Sommigen kopen een als maar duurdere camera om toch nog maar geen ruis te hebben bij een hoge iso.....
                          Komaan zeg, bij de tijd blijven zou ik zeggen, we zijn in 2013, of toch tenminste serieus blijven, of gaan we meteen ook weer naar zw/w tv, radio's met lampen, paard en kar, tam-tam....... dan kunnen we meteen bij de Amish gaan wonen ook.
                          Er zal wel ergens een gekend fotograaf zijn die er ooit mee ge(be)kend is geworden, en een heel erg zeldzame keer kan het in een bepaalde foto, maar alle andere ruis is voor mij, en ik denk nog voor velen met mij, taboe.
                          Als uw voorstel een grap was, dan is hij wel geslaagd natuurlijk .
                          Groetjes
                          Misschien wat zwaar geschreven, maar je hebt zeker gelijk!

                          Comment


                          • #14
                            Re: herfstlevering

                            Oorspronkelijk geplaatst door lientje08 Bekijk bericht
                            Sien haar ruis is geen ruis van hoge iso volgens mij maar zoals Cheeta schrijft eerder van de vele bewerkingen.
                            Ik zie dat Sien haar bewerkingen met Picasa doet, en ik weet niet in hoeverre deze gevorderd is in " fatsoenlijk bewerken van afbeeldingen" tegenover vroeger, maar ik denk dat deze toch veel te beperkt is om foto's deftig te bewerken.
                            Photoshop is geen vereiste , maar ik denk dat bvb een freeware programma als GIMP toch een beter alternatief is?

                            Comment


                            • #15
                              Re: herfstlevering

                              Oorspronkelijk geplaatst door spyder Bekijk bericht
                              Ik zie dat Sien haar bewerkingen met Picasa doet, en ik weet niet in hoeverre deze gevorderd is in " fatsoenlijk bewerken van afbeeldingen" tegenover vroeger, maar ik denk dat deze toch veel te beperkt is om foto's deftig te bewerken.
                              heeft hier zeker niet alles met bewerken te maken hoor, eerder met het fotograferen zelf.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X