Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flashbounce

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flashbounce

    Hoi allemaal!
    Even een vraagje,
    Heb net de canon speedlite 430ex II gekocht om volgende week op een avondfeestje foto's te kunnen maken,
    nu helpt dit http://www.camerashop.be/product/627...te-430-ex.html
    om betere foto's te krijgen op een feestje (gelijk een fuif) of heeft dit geen zin bij dit soort foto's?

    Vriendelijke groeten,
    Sandra

  • #2
    Re: Flashbounce

    Ja het helpt als via plafond kan bouncen. Hou wel rekening dat je flitscompensatie iets omhoog zal moeten.
    Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

    Comment


    • #3
      Re: Flashbounce

      click

      het heeft weinig nut, tenzij je licht wil bouncen rondom je heen... je kan best ook bouncen zonder, en dit zal krachtiger zijn zonder bounce kap. Gebruik dan een bounce plaatje, gewoon wit kaartje met elastiek aan je flits click en zo een catch light sturen naar de ogen van je modellen.
      Last edited by d_oracle; 9 oktober 2013, 22:39.
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Flashbounce

        Oorspronkelijk geplaatst door bvphotography Bekijk bericht
        Ja het helpt als via plafond kan bouncen. ...
        Als je tegen het plafond flitst met dat kapje erop, zal er ook licht áchter jou gestraald worden. Dat is niet nodig en kost alleen batterijvermogen.
        Dan kan je beter de ingebouwde diffuser gebruiken. Die verspilt minder licht en zorgt dat een breed oppervlak op het plafond licht zal terug stralen. Grote lichtbron = zacht licht.

        Voor zover ik kan nagaan, heeft de 430ex geen bouncekaartje dat enig licht naar voren kaatst bij het bouncen; voor de twinkel in de ogen. Dat kan je makkelijk zelf maken, bijvoorbeeld met de witte achterzijde van een visitekaartje.

        Als het plafond wit is, zal ik overwegend met de ingebouwde diffuser en het kaartje flitsen.
        Enkele voorbeelden: klik!
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment


        • #5
          Re: Flashbounce

          Op Ebay heb je dezelfde dingen voor enkele euro's. Zeker nuttig maar ik zou geen 18 euro uitgeven aan een plastic cupje.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Flashbounce

            Oké super dan koop ik dit voorlopig nog niet!
            Danku

            Sandra

            Comment


            • #7
              Re: Flashbounce

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
              Op Ebay heb je dezelfde dingen voor enkele euro's. Zeker nuttig maar ik zou geen 18 euro uitgeven aan een plastic cupje.
              Idd, 19 Euro voor een stuk wit plastiek is pure afzetterij. Je koopt zoiets beter op Ebay, voor amper 4 euro ofzo.
              David Leemans
              Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Flashbounce

                Goed dat ik het weet! Ik had eerst die van canon opt oog ma 32 euro eh! Drm da ik een andere had gevonden ma kan ik idd beter op ebay kijken!

                Comment


                • #9
                  Re: Flashbounce

                  ooit ook 1tje gekocht, paar keer gebruikt en nu zou ik zelfs nimmer weten waar het zit
                  A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                  Comment


                  • #10
                    Re: Flashbounce

                    1,70 euro, inclusief verzenden vanuit China, via dx.com ;-)
                    EOS 5DIV+BG-E20; EOS 6D+BG-E13; EF70-200 L F4 IS USM; EF24-105 L F4 IS USM; EF 50 1.8 II, EF100 L F2.8 IS USM; 2x EX 580 II; ThinkTank Navigator; etc.

                    Comment

                    Working...
                    X