Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon powershot PRO1 of G5met telelens ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon powershot PRO1 of G5met telelens ?

    wat zou de beste foto's geven ? de canon powershot PRO1 of de G5 met een telelens ? geeft dit veel verschil in zoom

    en indien jullie de PRO 1 zouden verkiezen hoe staat deze dan t.o.v. de nikon coolpix 7800 ?

    ik weet dat dit lastige vragen zijn en ik zeg er bij ik heb nog nooit een andere digitale camera gehad dan een 2 MP point & shoot

    de G5 stond mij het meeste aan maar ik wou ook close ups maken van vogels en zou dus een telelens overwegen , maar is het dan niet beter een pro 1 te nemen zonder bijkomende lenzen?

    het gaat mij niet over de extra MP's
    Canon EOS 5D Mark III, Canon EF 24-70mm f/2.8 II USM , Canon EF 400mm F5.6

  • #2
    wat zou de beste foto's geven ? de canon powershot PRO1 of de G5 met een telelens ?
    PRO1

    Zo'n telelens op een digicam is eigenlijk een 'converter' dus altijd compromis wat kwaliteit betreft ...
    "Away put your weapon, I mean you no harm"

    Comment


    • #3
      De Pro1 heeft een 28/200mm, de G5 35/140mm.

      Daar komt bij dat je crop factor veel groter is.(uitsnedes)
      Voor de Pro1 is een hele goede converter te koop maar die is erg prijzig, met tussen stuk ongeveer € 350,-.

      Mogelijkheden met de Pro1 zijn uitgebreider dan met de G5, maar dat is net wat je wensen zijn.


      Groeten Omega.

      www.digiwaart.nl

      Comment


      • #4
        Ik ken eigenlijk geen van beide camera's maar weet wel dat de Pro1 is gemaakt met Canon L-glas. Die lens zal dus een stuk beter zijn als op de G5, zeker als je op die laatste ook nog een teleconvertor gaat zetten... (daarmee verlies je zeker een stuk kwaliteit)

        Comment

        Working...
        X