Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke printer ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke printer ?

    Dag iedereen,

    Zal mijn oude Epson Stylus 600 waarschijnlijk moeten dumpen. Kunnen jullie mij advies geven voor een nieuwe ? Welk merk en type raden jullie aan ? Moet dienen voor dagelijks administratief gebruik en ook af en toe eens een goeie foto-print.

    Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    http://www.epson.be/nl/product/printer/acul_c900/

    of de konica minolta tegenhanger, de qms 2350... beide dit weekend in de macro zien staan voor onder de 600 euro ('k geloof zelfs onder de 500, 499 maar dat durf ik niet zeggen)....

    'k was dit weekend om inkt geweest voor de epson die ik mijn pa voor zijn verjaardag gekocht had, 1 zwart, 1 cyaan, 1 magenta en 1 geel.... 100 euro !!!! 4* inkt vervangen in die spullen en ge hebt al ne laser die goed zijn werkt doet.... 'k beklaag het me al dik dat ik hem voor zijn verjaardag die laser niet gekocht heb.... de prijs van die inktjet en 2* alle cartridges vervangen.... is duurder ! dan die kleurenlaser.
    To make your dreams come true, wake up

    Comment


    • #3
      Maar hoe ziet de afdruk van een kleuren laser printer er uit in vergelijking tot een inktjet op fotopapier of een dye-sublimatie printer.
      Mavica CD200 VCL-HG2037X VCL-MHG07A

      Comment


      • #4
        Originally posted by blue.eyes
        Maar hoe ziet de afdruk van een kleuren laser printer er uit in vergelijking tot een inktjet op fotopapier of een dye-sublimatie printer.
        Valt niet te vergelijken, een kleurenafdruk op een laser is doenbaar ! Maar dit is geen kwaliteit alla prints op hq glossy paper. Maar zoals Pol Callens vraagt, moet dienen voor dagelijks administratief gebruik ! en af en toe eens een goeie foto-print, de meeste afdrukken op lasers mogen gezien worden, maar als het dan toch echt fotokwaliteit moet zijn, kun je nog altijd overspringen op een photo print door kruidvat e.d. (ik zeg niet dat de afdrukken van een laser slecht zijn, maar het is anders, het valt niet te vergelijken met foto's, wat bij een inktjet en bij een dyesublimation wel het geval is.)
        To make your dreams come true, wake up

        Comment


        • #5
          Kleine correctie graag. Mijn bedoeling is eigenlijk toch te zoeken naar een goeie inktjetprinter. Wil ook wel graag eens een goeie fotoprint meenemen.

          Groetjes,
          Pol.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            De Epson R300 of R800 dan?
            Maar da's dan weer meer toegespitst op foto's en niet zo zeer administratief... Epson kan ik persoonlijk dan niet echt aanraden voor die administratieve taken.... Voor dat werk koop je beter een tweedehands laserprinterke (als zwartwit voldoende is natuurlijk). Op Ebay circuleren veel HP's, en ik poog af en toe eens zo'n tweedehandse voor een mooie prijs op de kop te tikken via DataMagnetronics in Kampenhout.

            @jdm
            We zullen maar niet beginnen over de prijs van zo'n tonersetje zeker... 'k Heb overlaatst een webpage gelezen omtrent die Minolta 2300, maar dan onder de Medion vorm... Elk kleurtje kost daar zo'n 100 €, en der zitten der vier in als ik mij niet vergis.
            Je bent dan goed voor zo'n 4000 pagina's beweert men.

            De kwaliteit van zo'n laserprinter kan in de verste verten niet tippen aan een goeie inktjet. Maar je hebt daartegenover dan geen duur papier nodig om een glossy en waterbestendige afdruk te krijgen.

            Voor inktjets kan je altijd opteren voor zo'n 'bulk'-cartridge systeem. Dan heb je enkele bussen inkt naast je printer staan die met een speciaal patroon aan je printkoppen gekoppeld zijn. Komt dan wel wat goedkoper uit (100€ per liter per kleur).

            Comment


            • #7
              ik weet dat het poeder ook niet echt goedkoop is, en na x aantal prints de waste toner mag vervangen worden e.d. ... Maar met 1 cartouche poeder kan een mens veel a4'kes afdrukken
              foto op laser komt op ongeveer 10 cent, foto op inktjet met glossy paper komt op ongeveer 1 euro.


              Als we dan toch richting inkjet gaan kan ik de epson cx6400 aanraden, kan men nog copies mee nemen ook (is een multifunctional, maar 'k weet niet welke van hun printers aan de basis zit, 'k zou u anders die aanraden), is verdomd goed in foto's afdrukken en dient eigenlijk voor administratief werk.... maar 'k ben verschoten van de prijs van die inktkartouchen....
              To make your dreams come true, wake up

              Comment


              • #8
                Ik was vroeger ook Epson fan...
                Maar sinds de i950 ben ik een fervente Canon aanhanger geworden.
                Die nieuwe Canons zijn supersnel en het verbuik is veel minder dan de Epsons of HP's.
                Bovendien kan je heel goedkoop vervang inktpatronen vinden voor die Canon. (2 euro per stuk)
                en hun fotokwaliteit is nu beter dan Epson. Ook de snelheid is een paar maal sneller dan hun concurenten, maar daar geef ik zoveel niet om... Bij mij gaat 't in de eerste plaats om de fotokwaliteit.
                De nieuwe Canon i990 is echt super...
                Lees de reviews op Chip en dergelijke.

                Comment


                • #9

                  Wij hebben hier de volgende printers:

                  1. Canon BJC-6100: niet echt tevreden over qua gebruik inkt; het is precies of de printer te gierig is met inktverbruik. De instellingen nochtans nagezien. Wordt dus alleen gebruikt om zwarte tekst mee af te drukken.

                  2. HP 2015 all in one (printer - scanner - copier): heel tevreden van. Resultaten zijn prima!!!

                  3. Canon i865: HEEEEEEEEL tevreden van!! Samen met het professionele Canon fotopapier (onlangs in aanbieding (20 bl.fotopapier 10X15 + 20 gratis!!), gewoonweg prachtige resultaten!!

                  Grtz,F@bke
                  -------------------------------------------
                  Het is niet erg als je valt.
                  Het is pas erg als je niet meer opstaat.
                  -------------------------------------------


                  BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
                  The name of the game is to fill the frame!
                  http://Fabke.fotopic.net

                  Comment


                  • #10
                    't Zal dan Canon worden. Zie dat die bij de inktjets op de eerste plaats komt. Bedankt voor jullie reactie.

                    Groetjes,
                    Pol.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11

                      Beste mic,

                      Waar haal jij die vervanginktpatronen voor 2 euro 't stuk?

                      Alvast bedankt,

                      Grtz,F@bke
                      -------------------------------------------
                      Je moet ook de tabak willen halen, als je de vredespijp wil roken.
                      -------------------------------------------

                      BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
                      The name of the game is to fill the frame!
                      http://Fabke.fotopic.net

                      Comment


                      • #12
                        Je kunt ze meestal vinden op computerbeurzen in jouw buurt
                        Canon 10D, glass, flashes & extra's
                        Fuji S602Z & extra's
                        www.CooMa.be BD0176BE

                        Comment

                        Working...
                        X