Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laarzenwissel ! Nu !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laarzenwissel ! Nu !

    1/250 sec * f/3.2 * ISO 400 * 50 mm

    Een resultaat van de allereerste dag met een nieuw toestel. Morgen krijg ik advies, uitleg, tips van een 'oudere' collega met vele jaren ervaring welke kant ik uit kan.. maar ook hier wil ik graag horen wat er beter kan, hoe,.. Ik twijfel over het rechtzetten: moet dit bij deze foto ook of niet? En is zijn mouw niet 'te'?




  • #2
    Re: Laarzenwissel ! Nu !

    Oorspronkelijk geplaatst door jolax Bekijk bericht
    ... Ik twijfel over het rechtzetten: moet dit bij deze foto ook of niet? ...
    Wil je het kind helemaal onthoofden?

    Fouter dan deze foto kan moeilijk: te hoog standpunt, scheef, te krap in het kader en een vreemd stuk hand in 't beeld.

    Mijn gedacht: niet eens goed genoeg voor het familiealbum.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Laarzenwissel ! Nu !

      Goeiemorgen Jos,

      Onthoofden is de eerste jaren de planning niet

      De hand in het beeld gaf me ook vraagtekens, wist niet goed wat te doen aangezien ik het laarsje er graag op had. Bedankt voor de bevestiging.

      Je uitspraak over het familiealbum vat ik niet slecht op, ieder zijn mening en de mijne zorgt ervoor dat deze scheve, krappe, onthoofde jongen een plaatsje krijgt bij mijn andere probeersels in mijn familie album Misschien kan je me aan de hand van jouw perfecte album enkele tips geven ? Want leerrijk was die opmerking niet.

      Bedankt voor je tijd.
      Last edited by jolax; 8 oktober 2013, 07:54. Reden: op nuchtere maag schrijffouten..

      Comment


      • #4
        Re: Laarzenwissel ! Nu !

        Probeer de volgende keer op gelijke ooghoogte te blijven van het kind. Dat zal al veel goedmaken en zo zullen de oogjes ook duidelijker uitkomen.
        Het moment vind ik goed en de zwart wit omzetting ook. Het hoofdje scalperen mag maar dit is overdreven.
        Het houtwerk links stoort niet echt.
        Blijven oefenen met je vijftig ,-)
        Running is a way of living..

        Comment


        • #5
          Re: Laarzenwissel ! Nu !

          Goeiemorgen Runnerken,

          Het probleem met zijn hoofd vond ik vooral zijn (witte) blonde haren die te licht (overbelicht?) overkwamen en de steentjes die achter het gras tevoorschijn komen in ons hofke. Hoe meer ik de foto bekijk hoe harder ik zie dat het best minder 'afgekapt' mocht. Ik ga er de volgende keer rekening mee houden.
          Ik heb gisteren een 150-tal foto's geprobeerd (qua diafragma-sluitertijd ed) met het nieuwe toestel en de 50 mm prime, een hele aanpassing zeg maar aangezien ik nooit met een vaste lens gewerkt had. Deze foto vond ik niet bereslecht maar misschien iets te snel/impulsief er op gezet. Het codewoord is hier de hele dag: blijven oefenen, oefenen,oefenen,....

          Comment


          • #6
            Re: Laarzenwissel ! Nu !

            Oorspronkelijk geplaatst door jolax Bekijk bericht
            Het probleem met zijn hoofd vond ik vooral zijn (witte) blonde haren die te licht (overbelicht?) overkwamen
            Ik denk dat daar het grootste probleem van de foto ligt. Links is het hout ook uitgebleekt. Waarschijnlijk in hard licht getrokken. Jammer van de hand ook. Maar het hoofdje is te veel afgekapt.
            Probeer niet tegen de zon in te fotograferen, maar bijvoorbeeld in de schaduw.

            Comment


            • #7
              Re: Laarzenwissel ! Nu !

              Troost je Jolax... de eerste foto met de 50 mm had ik net hetzelfde voor. Dochter stond bij mij, ik schiet een plaatje en heb zowat alles afgesneden wat ik kon

              Dat 'mee bewegen' is in het begin even wennen als je een zoom gewend bent.

              IZ.
              For Greater Good - Ambient Music for the Masses

              Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

              Comment


              • #8
                Re: Laarzenwissel ! Nu !

                zoals je zelf schreef: "oefenen, oefenen,..."

                ik probeer...
                mijn Fijsboecq en mijn flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Laarzenwissel ! Nu !

                  meeste is al geschreven en ben het daar mee eens, maar heb nog een vraagje:
                  waarom deze (goedkope) lens op zo,n (duur) toestel..?
                  ook snap ik de datum niet...2012?
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Laarzenwissel ! Nu !

                    hallo Bouk,

                    De datum is geen domme vraag. In al mijn enthousiasme het instellen van de datum en uur iets te laat gedaan, daarom dus die datum (weet alleen niet waarom het net DIE datum is) bij de eigenschappen van mijn foto. Ik heb het toestel nog maar van gisterenmiddag. Het was niet de bedoeling om all the way te gaan, maar laten we het op een vroeg sinterklaaskado (voor de volgende jaren) houden..
                    De reden van de lens. Ik heb heel hard getwijfeld. Superveel opgezocht. de 24-70 kwam natuurlijk naar boven. De 70-200 ook. Dan aan het kijken geweest bij de primes. De 50 mm wordt overal afgedaan als een goede eenvoudige starter, in mijn interesse (kinderen fotograferen) niet zo slecht gekozen denk ik. Wel wou ik de vernieuwde versie maar deze bleek al maanden in backorder. Het ongeduld heeft het toen gehaald en ervoor gezorgd dat ik de 'oude' versie heb gekozen. Niet dat dit veel uitmaakt denk ik. De vaste 85mm wordt één van de volgende dagen binnengebracht, was alleen nog aanwezig in een ander filiaal. Dus dat wordt de volgende om te oefenen.

                    De 24-70 en 70-200 blijven de volgende op het wenslijstjes... maar natuurlijk niet voor morgen.

                    groetjes!
                    Last edited by jolax; 8 oktober 2013, 15:44. Reden: Niet=net

                    Comment

                    Working...
                    X